POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika
BARIÉRY ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU Nedostatečná infrastruktura cestovního ruchu Omezené finančních prostředky na rozvoj podnikání a na údržbu a obnovu kulturního dědictví Absence marketingových koncepcí rozvoje
PROGRAM ROZVOJE KRAJE – PRIORITY PRO CESTOVNÍ RUCH Budování turistické organizační struktury Budování regionálního informačního a rezervačního systému Tvorba turistických produktů a prezentace regionu Podpora budování základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
ZLEPŠIT ORGANIZACI CESTOVNÍHO RUCHU V REGIONU Cíl: zvýšení podílu pobytové návštěvnosti Základní předpoklad: zvýšení atraktivity turistické nabídky, vytvoření lokálních a regionálních organizačních struktur cestovního ruchu a zlepšení marketingu Úkoly: dopracování marketingové studie rozvoje cestovního ruchu, spolupráce na úrovni produktů cestovního ruchu, podpora rozvoje služeb a infrastruktury v mikroregionech (grantové programy Fondu Vysočiny)
POSÍLIT VLASTNÍ IDENTITU TURISTICKÉHO REGIONU Rozvoj agroturistiky a ekoturistiky Identifikační znaky Vícedenní destinace ve všech sezónách Tradiční kulturní, společenské i sportovní akce
PRODUKTOVĚ ORIENTOVAT CESTOVNÍ RUCH Dva rozvojové směry: městská turistika celoroční zdravé pobyty
DOBUDOVAT TURISTICKOU INFRASTRUKTURU Ubytování, stravování Památky, kultura Sportoviště
PROPAGACE A MARKETING Propagační materiály Tuzemské a zahraniční veletrhy Prezentace v Českých centrech Specializované fam-tripy a press-tripy
PROFESIONALITA PODNIKÁNÍ Zpracován projekt na realizaci opatření v oblasti lidských zdrojů: Pracovníci TIC Ubytovatelé Noví podnikatelé v agroturistice