TAJNÉ PÍSMO Provedení 2. varianty pokusu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kouzla kejklířů Veronika Osičková.
Advertisements

Bouřka pod vodou.
Destilace VY_32_INOVACE_CH1 – 03 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obrázek s motýly Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Tupování BARVOU.
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Přírodovědné praktikum Sacharidy 9. ročník
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
Stojánek na tužky – tři prasátka
Anděl Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
LABORATORNÍ PRÁCE Vitamíny I. PaedDr. Jiřina Ustohalová
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
VY_52_INOVACE_02/1/28_Chemie
Bezpečnost práce v chemii
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Strašidelné okno.
Příprava peroxidu chromu Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A17.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
Zahřívání látek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Jméno : Ing. Renata Šandová
Elektřina a magnety 1. Pokusy s magnetem.
Podzimní věnec.
Mineralogický systém Halogenidy (halovce)
Halogenidy Richard Horký. Vlastnosti a pojmy Názvosloví 2Názvosloví 1FotografieMoře
LABORATORNÍ PRÁCE Sacharidy II. PaedDr. Jiřina Ustohalová
EU ICT2/1/1/3 Člověk a svět práce – 4.,5. ročník Téma: Přírodninový tisk – zpracování přírodního materiálu Průřezová témata: enviromentální výchova, mediální.
Acidobazické indikátory
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Efektní chemické pokusy
Provedení 1. varianty pokusu
Rozdíl čtverců.
Žákovský pokus Vlastnosti látek
Druhá mocnina rozdílu.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
PČ_008_Práce z přírodnin – ježek
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Utíká ti trepka! Karolina Lavrinčiková, Laura Miklasová, Martina Navrátilová, Denisa Tomanová, Lucie Volná, Magdaléna Zacpalová VI. a.
HALOGENIDY. Halogenidy jsou dvouprvkové sloučeniny halogenů s jinými kovy, kde halogen má oxidační číslo -I Jejich název je dvouslovný: - podstatné jméno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití halogenidů II TÉMATICKÝ CELEK:
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Halogenidy Autor: Mgr. Vlasta Hrušová NaCl CaF 2.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kouzelné ruce Pomůcky - Papír, nůžky, špendlík, modelína, obyčejná tužka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CH_6E_BAR_31_CHEMILUMINISCENCE.
15 filtrace - laboratorní práce
Zajímavé chemické pokusy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Utíká ti trepka! Pavlicová Kristýna, Mintělová Tereza, Vincena Petr, Augustin Marek, Gűcklhorn David, Škvára Jan.
Redoxní reakce – sestavení galvanického článku
Laboratorní sklo Kádinka – neslouží k odměřování objemů !!!
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
JAK LZE VYSVĚTLIT ELEKTROVÁNÍ TĚLES
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Objavujeme čaro chémie. 1
Maroš Šimek Mgr. Carmen Mišľanová
Uváděj písmenem typ směsi
Provedení 1. varianty pokusu
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
KVÍZ - SACHARIDY.
Významné halogenidy Chlorid sodný = halit = kuchyňská sůl -NaCl
Transkript prezentace:

TAJNÉ PÍSMO Provedení 2. varianty pokusu

Pomůcky a chemikálie růžový papír nastříhaný na menší čtverce či obdélníky vatové tyčinky kahan, sirky kádinka 5% roztok chloridu kobaltnatého hexahydrátu CoCl2 . 6H2O

Postup 1. Vatovou tyčinkou napíšeme na jednotlivé papírky vzkazy (případně horoskopy či osudy) roztokem CoCl2. 2. Papírky necháme zaschnout tak, aby vzkaz nebyl vidět. 3. Po zaschnutí necháme jednoho nebo více žáků (spolužáků), aby si vytáhli svůj osud. 4. Písmo odtajníme zahříváním papírku nad plamenem kahanu. Postupujeme OPATRNĚ!!! 5. Objeví se modrý nápis.

Vysvětlení Roztok chloridu kobaltnatého má růžovou barvu. Vyskytují se v něm hydratované ionty Co2+ (= jsou obklopeny vodou). Při zahřívání dochází k odpařování vody a vzniká bezvodý chlorid kobaltnatý, který má tmavě modrou barvu.