AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Socializace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov42 Autor Mgr.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Mladší školní období.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Zdravá škola.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Sebeuvědomění a sebekontrola
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Teorie motivace Adéla Furiková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Řízení a plánování kariéry
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Sociologie pro SPP/SPR
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sociální pozice a role. Zdroj obrázků:
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Rodičovství biologické a pěstounské
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: žák, spolužák, emoce, rodina, média, komunikace, normy MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK VY-32-INOVACE-PSY-207

doba od 6 do 9 let Vývoj poznávacích procesů fáze konkrétních logických operací objevuje se logické uvažování a respektování objektivních skutečností zaměření výuky na chápání souvislostí a vztahů využívání myšlenkových operací schopnost zvolit určitý způsob řešení problémů čtení, psaní, počítání

Druhy učení: a)pokusem a omylem b)logické odvozování dle předchozí zkušenosti c)nápodobou

Socializace Role žáka: podřízená role žáka – významná zkušenost, jenž ovlivňuje rozvoj sebehodnocení dítěte a volbu jeho dalších životních cílů souřadná role spolužáka – ovlivní budoucí strategie chování a neformální sociální vztahy Komunikace: specifický způsob komunikace dětské skupiny komunikace žáka s učitelem - má přesně stanovená pravidla

Normy a pravidla chování: dítě si musí osvojit pravidla, která určují jeho chování ve škole nástup do školy je spojen s nutností osamostatnění, přijetí zodpovědnosti za vlastní jednání a jeho následky motivace k plnění norem je spojena s osobním vztahem k učiteli vazba na učitele posiluje pocit jistoty a bezpečí

Škola: hodnocení rodiny je nejvýznamnější (ale bývá méně kritické a více emocionální) hodnocení ve škole a v dětské skupině je kritičtější a často také tvrdší dítě potřebuje být druhými akceptováno i oceňováno, dosáhnout společenského uznání vzrůstá u něho potřeba ověřit si svoje možnosti a schopnosti potřeba pozitivního hodnocení – ocenění dobrého výkonu→úspěch posiluje sebedůvěru

Role spolužáka: v této době mají spolužáci menší subjektivní význam než učitel třída je referenční skupinou, která slouží ke srovnávání výkonu i ostatních dětských projevů Rodina: rodiče mají automaticky zakotvenu formální autoritu, kterou dítě v tomto věku ještě bez výhrad akceptuje role žáka může změnit i jeho roli v rodině

Emoční vývoj dochází ke zvýšení emoční stability a odolnosti vůči zátěži rozvoj emoční inteligence, empatie schopnost mluvit o emocích jiných lidí sebehodnotící emoce, sebepojetí lepší regulace vlastních emocí přijetí zodpovědnosti za splnění nebo porušení norem → pocity studu nebo viny, nebo naopak hrdosti a sebeuspokojení rozvoj emocí se projeví především ve vztazích s vrstevníky

Vliv médií mediální příběhy mohou být odlišně vnímány a interpretovány: dítě se identifikuje s postavami, které se mu nějakým způsobem podobají a připomínají mu jeho vlastní život dítě se identifikuje s ideálem, což mu umožňuje alespoň symbolicky dosáhnout něčeho, co ve skutečnosti dostupné není dítě může mít potřebu identifikace s negativně hodnocenou postavou, která přestupuje normy

POUŽITÉ ZDROJE: VÁGNEROVÁ, Marie: Vývojová psychologie - Dětství a dospívání. 2.vyd. Praha: Karolinum, s. ISBN Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003