Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volitelné předměty pro 3. ročník 2012/13. Každý student současného 2. ročníku obchodní akademie si zvolí pro druhou polovinu svého studia volitelný blok.
Advertisements

Multimediální pomůcka k výuce didaktické techniky
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Specifika výuky účetnictví na obchodních akademiích DEP507.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
Obor informační technologie
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Didaktické prostředky
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Zvláštnosti ekonomických předmětů z hlediska jejich zařazení do rozvrhu hodin ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Organizační rámec výuky ekonomických předmětů (vytváření organizačních struktur v podmínkách skupinového vyučování zaměřeného na problémové situace a na.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Veřejně správní akademie Filipínského 1 BRNO. HOSPODÁŘSKÁ KORESPONDENCE Anotace předmětu Hlavním vzdělávacím cílem předmětu je naučit žáky věcně, jazykově.
Vztah teoretického vyučování a hospodářské praxe v ekonomickém vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Didaktický výzkum v ekonomickém vzdělávání © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Struktura výuky.
Výběr adekvátních vyučovacích metod při získávání nových znalostí žáků v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Aplikace didaktických zásad a gnoseologických postupů v ekonomickém vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
STUPŇOVITOST A METODY USPOŘÁDÁNÍ UČIVA V EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTECH
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Didaktika ekonomiky Ing. Alena Králová, Ph.D.
Využití počítače ve výuce zeměpisu Školení SIPVZ – úroveň S Školitel: Antonín Jalovec.
Věcná koordinace v ekonomickém vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Střední škola informatiky a služeb LCA Dvůr Králové nad Labem.
UNIVERZALIZACE A SPECIALIZACE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Účetní systémy na PC (MPF_USPC) 1. TÝDEN (25. – )
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Účetní systémy na PC (MPF_USPC)
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Postavení pedagogiky mezi vědami
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
Podnikavost P-KAP Ing. Lukáš Hula.
Didaktické prostředky
VÝUKOVÉ METODY Výuková metoda je koordinovaný systém vyučovacích činností učitele a učebních aktivit žáka, který je zaměřen na dosažení učitelem stanovených.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Samostatná odborná práce H/02 Včelař
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Transkript prezentace:

Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc

Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání 1.Podstata a funkce fixačních metod v ekonomickém vzdělávání 2.Přehled fixačních metod aplikovaných v ekonomickém vzdělávání 3.Aplikace opakování v ekonomickém vzdělávání 4.Aplikace cvičení v ekonomickém vzdělávání 5.Zjišťování výsledků ekonomického vzdělávání a jejich hodnocení 6.Přehled základních metod zkoušek v rámci ekonomického vzdělávání 7.Aplikace metod zkoušení v ekonomickém vzdělávání

1) Podstata a funkce fixačních metod v ekonomickém vzdělávání  Podstata fixační metody (zaměřuje se na upevňování získávaných znalostí žáků, vede k trvalosti znalostí, prolíná celým vyučovacím procesem, je etapou ekonomického vzdělávání)  Funkce fixačních metod (upevňuje znalostí, prohlubuje je, propojuje vědomosti, dovednosti a návyky žáků důležité pro práci v ekonomické praxi)

2) Přehled fixačních metod aplikovaných v ekonomickém vzdělávání  Opakování (ústní či písemně z textů, mluvenou i písemnou komunikací mezi žákem a učitelem, v praktických činnostech žáků, je prostředkem v boji proti zapomínání, ve školním vyučování či v domácí přípravě žáků)  Cvičení (upevňuje vědomosti a dovednosti žáků zaměřených především na početní a činnostní aktivity, při ovládání techniky – počítačů, faxů, kopírovacích strojů aj.)

3) Aplikace opakování v ekonomickém vzdělávání  Upevňování obecných ekonomických poznatků (pojmy, poučky, ekonomické zákonitosti, tendence a trendy vývoje hospodářství, ekonomické vztahy, ekonomické teorie)  Aplikace v ekonomických předmětech s převážně verbálním učivem (v Ekonomice, v Marketingu, v Managementu aj.)

4) Aplikace cvičení v ekonomickém vzdělávání  Upevňování učiva činnostního zaměření (žáci počítají, účtují, tvoří hospodářské písemnosti, graficky znázorňují ekonomická fakta a trendy, navrhují podnikatelské záměry, připravují marketingové náměty, sestavují statistické tabulky, vyplňují formuláře a výkazy aj.)  Aplikace v ekonomických předmětech s praktickým zaměřením (Písemná a ústní elektronická komunikace, Účetnictví, Statistika, Cvičné firmy aj.)

6) Přehled základních metod zkoušek v rámci ekonomického vzdělávání  ústní zkoušky (individuálním zkoušením zjišťujeme stav vědomostí a dovedností v rámci vyučovacích hodin, před klasifikací a u maturit, posuzujeme vyjadřovací schopnosti žáků a jejich myšlení)  písemné zkoušky (individuálním zkoušením zjišťujeme stav vědomostí a dovedností, reprodukuje se text, řeší se příklady, vypracovávají se dokumenty, přehledy, grafy, tabulky, jsou více objektivní, užívají se v průběhu vyučování, před klasifikací i u maturit, mohu být předepsány učebními osnovami předmětu)  didaktické testy (jsou formou písemné zkoušky, považovanou za velice objektivní, umožňující měřitelnost stavu znalostí žáků, mají formalizovanou – standardizovanou podobu, nestandardizované vytvářejí učitelé, užívají se v běžné výuce, nejsou vhodné k souhrnnému zkoušení ani k maturitě)

 praktické zkoušky (prokazují dovednosti žáků komplexní povahy v praktických činnostech, zařazených v průběhu výuky, v souhrnném upevňování a u závěrečných zkoušek)  počítačové zkoušky (převedené písemné zkoušky do počítačové podoby vytvořením speciálního softwarového vybavení)

7) Aplikace metod zkoušení v ekonomickém vzdělávání  ústní zkoušky (užívají se ve všech ekonomických předmětech, především typu Ekonomika, Ekonomické teorie, Marketing, Management, Daňová soustava aj.)  písemné zkoušky (užívají se ve všech ekonomických předmětech, zejména typu Účetnictví, Statistika, Ekonomické výpočty, Obchodní korespondence, Písemná a elektronická komunikace, Integrovaný ekonomický předmět, Ekonomická cvičení aj.)  praktické zkoušky (užívají se v ekonomických předmětech typu Účetnictví, Informační technologie, Obchodní písemnosti, Písemná a elektronická komunikace, Fiktivní firmy, Cvičné kanceláře aj., často jako součást maturitní zkoušky z odborných – ekonomických – předmětů)