Tomatis „Terapeutický poslechový program Tomatis aktivuje náš sluch, abychom lépe naslouchali.“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Obsah prezentace Kdo jsme Co je hipoterapie Náš cíl
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Zákon o sociálních službách
V ÝROČNÍ ZPRÁVA OBČANSKÉHO SDRUŽENÍ ABC Rok 2012.
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Schopnost zvířat léčit
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Otoakustické emise, ing. Petr Doleček 5. Celostátní odborná konference audiologických sester.
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Psychické stavy.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE ROZPOZNÁVÁNÍ VÝRAZŮ EMOCÍ VE VZTAHU K CELKOVÉ EMOČNÍ INTELIGENCI Bc. Tereza Sadková Katedrové.
Vliv hudby na mozek Michal KOROL.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Jak využít Office 365? Několik scénářů. | Copyright© 2010 Microsoft Corporation.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Paměť a učení.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Windows 7 & Internet Explorer 8 vývoj aplikací a kompatibilita Štěpán Bechynský, Ondřej Štrba Developer Evangelists
Reporting.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
Muzikoterapie.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Elektroencefalografie
Teorie Case managementu Mgr. Pavel Říčan, MUDr. Jan Stuchlík
Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.
Metodologie 2 Lekce 1 Lenka Slepičková.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
ARTETERAPIE.
Téma Hypotézy ve výzkumu
Klasifikace nemocí – ICD, ICF
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
. Výuka pediatrie u lůžka pacienta Kazuistika založená na důkazu
Úvod do psychologie
centrální porucha zpracování řečového signálu
MUZIKOTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Praktická doporučení pro PR a marketing – co v této oblasti může HR dělat lépe Dita Stejskalová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Vít Klimeš Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_REALIE_19.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu ( DE02-KA ) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Úskalí korekce sluchové vady u nejmenších dětí XX.celostátní foniatrické dny E.Sedláčkové a 7. česko-slovenský foniatrický kongres Liberec,
Případ Dr. Lewisona (Prog. Clin. Biol. Res. 12, 47-53, 1977)  V roce 1977 publikoval Dr. Lewison z Johns Hopkins University v USA případ pacientky, která.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
CZECH BANK HOLIDAYS MAY, JULY
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Angličtina: Thomas Jefferson
Pro koho je EEG-biofeedback určen?
Farmakoekonomické analýzy RS v České republice odkud a kam jdeme?
Digitální učební materiál
Přístupnost , univerzální design a přístupnost
Metodický postup práce
Pozornost a paměť, představivost
Syndrom vyhoření a vzdělávání v sociální práci v pregraduálním studiu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Tomatis „Terapeutický poslechový program Tomatis aktivuje náš sluch, abychom lépe naslouchali.“

Úvodní informace Terapeutická metoda vyvinutá ORL doktorem Alfredem Tomatisem Metoda TOMATIS® vychází z dlouholetých výzkumů jejího zakladatele Jde o ojedinělý postup zvukové stimulace organismu prostřednictvím různých druhů hudby, především však vážné hudby, a to za pomoci unikátního elektronického zařízení nazývaného Elektronické ucho Poslechové programy rozlišujeme na rozvojové a terapeutické. U první skupiny je možné využít mobilní zařízení SOLISTEN®, které je vhodné pro časově velmi vytížené klienty, jako jsou podnikatelé, manažeři či sportovci Od roku 2013 však používá centrum výhody mobilního zařízení i pro terapie u dětí, u kterých dojíždění na prezenční programy je vyloučené

Co všechno zlepšíme a vyléčíme výuka cizích jazyků energizace organizmu zklidnění a stabilizace vyhraněných emočních stavů zlepšení koordinačních schopností a orientace v prostoru snižování úzkostí a depresí potlačování či odstraňování migrén léčba ADHD (Diagnostikováno lékařem nebo ped-psy) léčba autismu léčba ADD (Diagnostikováno lékařem nebo ped-psy) léčba poruch pozornosti a koncentrace (Diagnostikováno lékařem nebo ped-psy)

Jak to celé vlastně funguje? Tyto informace pochází od majitele Pražské pobočky, Mgr.Lea Votavy ze záznamu pro pořad Sama doma na ČT1 „Tomatis se užívá proto, aby uši lépe naslouchali“ (jedná se o procvičování akustické zdatnosti) „Dítě slyší, ale neposlouchá „ (což se častěji stává při únavě)- rozdíl mezi nasloucháním a slyšením – naslouchání je aktivní proces – což aktivuje otevřenost světu a zájem o informace, které k nám přicházejí Metoda kombinuje Mozartovy skladby (teorie je založená mimo jiné na Mozartově efektu), gregoriánské chorály a druhy waltzů: - Mozart- aktivuje sluch, řeší potíže s komunikací a mluvením - Gregoriánský chorál – tlumí, uklidňuje, relaxuje (užití: pro hyperaktivní děti, aby se s nimi mohlo pak dál pracovat např.v oblasti komunikace-chorál zklidňuje a umožňuje tak další rozvoj)

... Kombinace chorálů a Mozarta je pak ušita na míru klienta podle toho, co klient potřebuje v programu Tomatis se jedná o normální skladby vysílané pomocí elektronického ucha, které vytváří různé frekvenční úpravy a vytváří nové zvukové podněty, které nás nutí se na ně zaměřit, ať chceme nebo nechceme melodie zůstává stejná, ale vkládají se různé zvukové úpravy a efekty (snížení basů a zesilování vysokých frekvencí), aby byl zvuk pořád příjemný, ale proměnlivý (protože nás to samé začne nudit – habituace) modulace hudby má přivést jedince k soustředění se na poslouchání na jazykových frekvencích audio-fokální feedback auditorní stimulace má za následek myelizaci auditorních drah, což zrychluje procesování auditorních signálů

Emocionální a afektivní poruchy A brain stimulated with sensory messages both energizes and relaxes us. Since the ear is the main channel for the transmission of sensory messages from the human body, it plays a key role in all human functions. This stimulation may be impaired when the brain triggers a mechanism of inhibition or protection, which may occur following an isolated traumatic event known as emotional shock. The brain also tends to protect itself progressively when the external environment is perceived as aggressive. This may be true for people who are facing a reorganization of their routine, an increase of responsibility, the loss of familiar references, and social pressure. The TOMATIS Method acts on the limbic system in the medial part of the brain, to which the auditory system is linked. Among other things, this part of the brain is responsible for the mechanisms of emotion, memory, and learning. Moreover, an organ in the middle ear known as the cochlea plays the role of a cortical charger. By acting on the limbic system and prefrontal cortex, the TOMATIS Method intervenes in the regulation of emotional disorders related to depression and anxiety. And it will also act effectively on the regulation of stress.

Jaké typy programů Tomatis máme k dispozici? Na výběr je ze 3 základních typů programů: Prezenční Distanční Kombinovaný Zaměření je typicky na dvě oblasti: Rozvojový Terapeutický Program se sestává ze 3 částí: Část diagnostická Část samotného poslechu Vyhodnocení

Kresby některých klientů (2 klientů): Vojtíšek (7let) a pan Tomáš

Proč zrovna ucho? Podle Dr. Tomatise má lidské ucho tři zásadní funkce: zajišťuje rovnováhu zprostředkovává energii pro tělo je hlavním orgánem pro slyšení

Čísla Přes 1000+ terapeutů 50 zemí 50 let 75 tisíc lidí 220 škol Od tří let (!) 60 náslechových hodin (terapeutický program vyžaduje obvykle hodin více) 2 hodiny denně Tento program je plně hrazený klientem, ve dvou nebo třech skandinávských zemích pojišťovnou celková délka jednoho běhu programu jsou 3- 4 měsíce (6-týdenní pauzy, kvůli silné aktivaci organizmu)

Jak se stát Tomatis expertem? Level 1 – tří-denní kurz - potřeba si pořídit zřízení SOLISTEN Level 2 – čtyř-denní kurz - potřeba si pořídit zařízení TLTS (zařízení na vyhodnocování a mixování skladeb) Level 3 – pěti-denní kurz potřeba si pořídit Tomatis Audio Pro a SOLISTEN TC Všichni spolupracovníci Poslechového centra TOMATIS Praha se pravidelně systémově i samostatně vzdělávají v dané oblasti i oborech souvisejících a příbuzných, aby poskytovali svým klientům co nejodbornější služby.

Typy studií Studentská follow-up studie z Univerzity Nacional se třemi skupinami po 20 lidech – výsledky byly udrženy po dlouhou dobu Zlepšení psychické pohody a hudební zdatnosti: Zkušenosti afro-amerického zpěváka během Tomatis studie Samova úžasná cesta – Případ celebrární ataky/ataxie – Metoda Tomatis Efektivita poslechových/auditivních terapií Svědectví z používání Tomatis Burn-out a rehabilitace stresu: Výsledky a statistická analýza na 100 klientech (ředitelka Tomatisu v Norsku)

Efekty studie u těhotných žen Kvalita snů byla klidná a pozitivní. Neměly běžný pocit handicapovanosti na konci těhotenství Zmizely jim bolesti zad Měly normální chůzi Zlepšení naslouchání Zvýšení kreativity Velký, spontánní zájem o dítě The fact that the „psyche was on tops of things“

Hlavní studie D´Orthy studie s těhotnými ženami - Kontrolní skupina (683), Tomatis skupina (58) - u Tomatis skupiny snížení z 5.7 na 4.0

Hledání studií ve vědeckých časopisech Journal of Autism and developmental disorders Impact factor 3,4 Citace článku podle WoS 10 Randomizovaná, dvojitě slepá studie s kontrolou placebo efektu Srovnává Tomatis s AIT 11 dětí (od 3 a půl let do 7 a půl let) Placebo: poslouchali normálního Mozarta 2 skupiny – buď placebo/Tomatis nebo Tomatis/placebo Závěr – většina dětí se v průběhu studie zlepšila, ale nesouviselo to s metodou Druhá studie byla follow up dvouroční studie, která ukázala jen to, že děti, co měly placebo, měly lepší výsledek Seashore rythm testu

Mozartův efekt Poslech Mozartovy hudby má vliv na inteligenci člověka, působí na rozvoj kognitivní stránky osobnosti, měřený výkonem v prostorově - časovém chápání Zvýšení IQ o 8 – 9 bodů Pozor, Dr.Tomatis byl první kdo přišel s „Mozartovým efektem“, Cambell ho rozšířil a zpopularizoval Kromě pilotní studie už se nepodařilo potvrdit jeho efekt Pilotní studie zaznamenala krátkodobé zvýšení v prostorově-časové inteligenci, což se zpopularizovalo na dlouhodobé zvýšení inteligence obecně (toho se pak využilo pro business - Cambell – CD, knížky na zlepšení „inteligence a učení“, „kreativity a imaginace“, aktivace, zlepšovaní paměti.. nyní i léčba autismu, dyslexie…) Enjoyment arousal

Děkujeme za pozornost :) Tereza Crhová Elizabeth Krejčová