10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Optimalizace modelováním procesu
Advertisements

11 Udržovatelnost a servisní logistika
Projektové řízení Modul č.1.
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Technická dokumentace
Tato prezentace byla vytvořena
Organizační struktury
Řídící struktury.
Projektování výrobních procesů
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
5 Systémy řízení zásob Servisní logistika
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Historické etapy vývoje managementu
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Ekonomika informačních systémů
Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek
Tato prezentace byla vytvořena
KVALITA VÝROBY UČEBNICE STR hodina.
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
TECHNOLOGICKÁ STRUKTURA, JEJÍ PARAMETRY A ZNÁZORNĚNÍ
Podnik 6.hodina. Podnik jako soubor osobních,hmotných a nehmotných složek podnikání Podnik je právně samostatný subjekt trhu, zakládaný a provozovaný.
ŠVP: M/01 MECHATRONIKA.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
Tvorba variant technologických pracoviš ť ve tvá ř ení a jejich ekonomické hodnocení Historický vývoj produktivity práce ve tváření: A) Mechanizace Systémy.
Nauka o podniku Seminář.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Regulační diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Paretův diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Automobilní a dopravní systémy
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Organizace montážního procesu Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
9 Hodnocení udržovatelnosti strojů a zařízení
Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Opravy strojů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
ČLENĚNÍ ZAMĚSTNANCŮ.
Dlouhodobý majetek a materiál jako výrobní faktory
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Katedra konstruování strojů Fakulta strojní prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. Podklady ke cvičení 1 Plzeň, 2015 Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
NAUKA O PODNIKU I Hmotný investiční majetek a materiál jako výrobní faktory.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_VÝSTAVBA.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/ Montáže Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada39 AnotaceVýuka.
Ekonomika – základní pojmy.
Výroba. Výroba Výrobní proces zahrnuje všechny činnosti, které vedou k hotovému výrobku.
Technologie výroby nábytku
Základní pojmy v automatizační technice
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů legat@tf.czu.cz

Východiskem pro zkoumání logistické struktury servisních podniků a útvarů je hledisko: Věcné Funkční Prostorové Časové

1. Věcné hledisko - servisní logistické prvky Věcným hlediskem zkoumání logistických systémů je jejich členění na subsystémy a prvky. Prvky logistického systému členíme z funkčního hlediska na: pasivní, jež jsou objektem pohybu a aktivní, jež realizují logistické funkce.

Pasivní prvky: prodávané stroje a zařízení, opravované stroje a zařízení, náhradní díly a materiál, stavební objekty, odpady, informace aj.

Aktivní prvky: nářadí, diagnostické přístroje, servisní zařízení, naskladňovací a vyskladňovací prvky, nosiče informací, lidská pracovní síla aj.

Dále logistické prvky mohou být členěny na: vstupní (jde o prvky, které do servisního subsystému vstupují, např. nové a poškozené stroje a náhradní díly apod.), transformační (jde o prvky, které jednak zabezpečují materiálový tok a jednak zabezpečují přechod stroje, strojní skupiny nebo součásti ze stavu poruchového do stavu provozuschopného) a výstupní (jde o prvky, které ze servisních subsystémů vystupují - především nové a opravené stroje a náhradní díly).

2. Funkční hledisko - základy organizace servisního procesu K nejvýznačnějším servisním procesům patří proces obnovy poškozeného stroje (jeho součástí), tj. jeho transformace ze stavu poruchového do stavu provozuschopného. Obnovovaný stroj má v servisním procesu charakter pasivního prvku, přičemž servisní proces má mnoho společných znaků s výrobním procesem.

Výrobu nových strojů můžeme charakterizovat dvěma základními etapami: převážně mechanickou výrobu strojních součástí, kdy materiál a další suroviny zpravidla nemění vlastnosti své látkové podstaty, mění však svůj tvar, rozměry, fyzikální vlastnosti, jsou opracovávány nebo tvářeny; montáž finálních výrobků ze strojních součástí, podskupin a skupin, záběh a zkoušení, povrchová úprava.

V servisní činnosti lze výrobní proces charakterizovat čtyřmi základními etapami, ke kterým patří: a) demontážní a další pomocné operace; b) kontrola a třídění demontovaných součástí; c) kompletace strojních skupin ze součástí; d) montáž strojů jako celků nebo jejich částí s operacemi obdobnými jako při montáži finálních výrobků ve výrobním procesu. Zdroje úspor plynoucí z obnovovacích činností jsou dva: úspory nákladů vyplývajících z možnosti dalšího použití určitého podílu součástí po demontáži bez jakéhokoliv renovačního zásahu; úspory nákladů vyplývající z ekonomicky efektivní renovace poškozených součástí.

Servisní operace se z hlediska podílu lidské práce člení na: ruční operace, které vykonává pracovník nebo skupina pracovníků bez pomoci strojů s použitím jednoduchých nástrojů, strojně ruční operace jsou uskutečňovány stroji, ale při současném přímém a trvalém působení fyzické síly a dovednosti pracovníka, strojní operace jsou charakterizovány přímým působením mechanismu na pasivní prvek, přičemž pracovník usměrňuje a zajišťuje činnost mechanismu - umísťuje pasivní prvek do stroje, vyjímá ho po skončení operace, řídí stroj, kontroluje jeho chod, automatizované operace se uskutečňují bez zásahu člověka na pasivní prvek přímým působením automatů včetně samočinné regulace, pracovník pouze sleduje průběh procesu.

3. Prostorové hledisko uspořádání servisní činnosti

4. Časové uspořádání servisního procesu

Servisní proces je charakterizován několika významnými údaji časového charakteru: pracností, tj. objemem pracovního času dělníků; sumou dob činnosti aktivních prvků (servisního a výrobního zařízení); průběžnou dobou servisní činnosti, tj. dobou od zahájení první do skončení poslední servisní operace; časovým využitím dělníků, servisních a výrobních přístrojů, strojů a zařízení.

LOGISTICKÉ PLÁNOVÁNÍ A ŘÍZENÍ SERVISNÍCH PODNIKŮ A ÚTVARŮ Vývoj servisních technologií dospěl do stadia, kdy je zaměřen na plnění dvou základních úkolů - poskytovat jakostní servisní služby a co nejlevněji. Servisní logistickou strategii lze rozdělit na: servisní činnost na zakázku, servisní činnost na sklad. K základním funkcím logistického plánování a řízení servisních podniků a útvarů patří dva okruhy problémů: vytvoření struktury servisního podniku nebo útvaru, plánování a řízení servisní činnosti.

Základní podklady pro logistické plánování a řízení Při plánování a řízení servisní činnosti se neobejdeme bez znalosti základních podkladů a pojmů, k nimž patří: Pracnost servisní činnosti, Časový fond, Požadovaný objem servisní činnosti, Kapacita servisního podniku a útvaru, Průběžná doba a Takt servisní činnosti.