Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií
Anopress IT, a.s. působí v ČR od roku Dceřiná firma společnosti Creditinfo Czech Republic, mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH. Ve spolupráci s jednotlivými vydavateli vytváříme unikátní databázi monitoringu médií s archívem od roku Od roku 2008 jsme členem FIBEP (Fédération Internationale des Bureaux d`Extraits de Presse), která sdružuje nejvýznamnějších společnosti zabývajících se monitoringem médií z celého světa. Držitel certifikátu ISO 9001:2009 v oboru poskytování služeb v oblasti monitoringu médií. Představení společnosti
Využití monitoringu médií nástroj PR – sledování vlastní i konkurenční mediální publicity sledování mediální publicity vlastních produktů, oboru apod. mediální hodnotové analýzy marketingový průzkum vyhledávání obchodních příležitostí získávání ekonomických informací sledování zajímavostí, kauz apod.
Od „historie“ do budoucnosti klasická „výstřižková služba“ počet periodik významně roste televize, rozhlas, internet, sociální sítě celostátní působení versus regionální tisk řešení: Elektronický monitoring médií
Elektronický monitoring médií široký záběr - velké množství mediálních zdrojů na jednom místě možnost jednoduše vyhledávat ve zdrojích – i zpětně dohledávat v archivovaných mediálních záznamech celostátní působnost aktuálnost informací úspora času
Současné metody zpracování zdrojů Hledání souvislostí = vysoká přidaná hodnota Možnosti výběru relevantních článků, následná analýza a vyhodnocení Hlavní kritéria kvality monitoringu
Zpracování elektronických dat Do databáze zpracovávány celé zdroje bez inzerce, obrázků a grafů (ale včetně jejich popisků a autorů) Kladen důraz na aktuálnost informací – v den vydání Tištěná média –Převod z PDF –Elektronická verze přímo od vydavatele - XML –Skenování tištěné verze TV + Rozhlas – ručně psané doslovné přepisy Vždy v souladu s autorskými právy Personalizované služby – monitorování zdrojů na přání zákazníka
Možnosti výběru relevantních článků Základní monitoring médií – dle výběru - OFF-LINE - software vybere, setřídí, pošle - ON-LINE - uživatel si vybírá články sám - SOCIÁLNÍ SÍTĚ – relevantní informace ze sítě Mocný dotazovací nástroj
Požadavky na dotazovací nástroj skloňování klíčových slov rozlišení váhy jednotlivých klíčových slov přehlednost dotazu – stromová struktura využití řady operátorů a modifikátorů umožní vytváření vazeb mezi klíčovými slovy => vytváření pojmů
Strukturovaný (pojmový) dotaz Dotaz má podobu pojmového stromu
Strukturovaný dotaz Operátory Pojmové – AND, OR, ACCRUE Blízkosti – NEAR/N, PHRASE, SENTENCE Relační – CONTAINS, STARTS, ENDS Modifikátory – CASE, NOT, ORDER Znalostní databáze – definice množiny dotazů
Efektivní vyhledávání Relevance vyhledaného článku – vždy nejprve čtu to důležité Vytváření automatické „chytré“ anotace Shlukování – clustering – nacházení souvislostí
Analýza relevantních článků hledisko kvantitativní – všímáme si pouze počtu článků v různých třídících kritériích hledisko kvalitativní – zajímá nás také hodnotové vyznění, případně „PR hodnota“ článků pro provedení rychlé a kvalitní analýza je třeba mít efektivní nástroj – ISA 2008
Co je předmětem analýzy hodnotové vyznění článků medializace témat v čase zastoupení jednotlivých zdrojů v tématech sledování aktivity autorů článků „PR hodnota“ článků (např. AVE, GRP, bodové hodnocení)
Co lze zahrnout do „PR hodnoty článku“
Anopress - ISA 2008 Vlastní software, který umožňuje archivovat a vyhodnocovat dodaná, stažená nebo vlastní data. Jednoduché třídění podle zvolených kritérií (datum, zdroj, název, relevance, profil). Data lze doplňovat o vlastní hodnocení, anotace, komentáře (podle těchto kritérií je možné data též třídit). Samostatné analytické vyhodnocování (výstup: kvantitativní tabulky a grafy). Data lze převádět do běžných tabulkových procesorů a dále s nimi pracovat.
Sociální sítě a on-line diskuse Vyhodnocovaný monitoring a kvalitativní analýza sociálních portálů, sítí, blogů a on-line diskusí vyhodnocování zmínek rozložení výskytu klíčových slov dle zdroje určení míry vlivu, popularity jednotlivých webů s diskusemi obsah diskusí, nejdiskutovanější témata emoční vyznění příspěvků – hodnocení. kvantitativní ukazatele Sledování opinion makers (nejaktivnější diskutéři) a jejich témat, vlivu atd. podrobné vyhodnocování klientských kanálů na YouTube měření a sledování retweetů (přeposlání citaci - tweetů z kanálu klienta) a followers (odběratelů) podíl diskusí na generování návštěvnosti www stránek
Ukázka nástrojů monitoringu médií v praxi OFF-LINE, ON-LINE, ISA 2008
Mediální analýzy - ukázky
Digimedia - Mediální dopad
Barometr Anopressu
Mediální analýza STAVEBNICTVÍ
Děkuji za pozornost Jan Neuwirth Anopress IT, a.s. Prvního pluku 12a Praha 8 – Karlín IČ: tel.: fax: Anopress IT, a.s., je dceřinou firmou společnosti Creditinfo Czech Republic, s.r.o., z mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH a jejím posláním je poskytovat zákazníkům v České republice komplexní a kvalitní informace o podnikatelských subjektech, a to zejména z oblasti finanční a kreditní.