Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Souborný katalog SKAT a elektronické informační zdroje z dílny firmy LANius s.r.o. Ing. Jiří Šilha.
Obsah prezentace 1.Co je RSS 2.Možnosti využití RSS 3.Popis systému cíleného doručování vědeckých a odborných článků 4.Ukázka systému 5.Závěr.
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Organisation for Economic Cooperation and Development OECD iLibrary.
Seminář Mediální archiv. Obsah semináře Představení NEWTON Media Jak se monitorují média Co umíme s mediálními daty  Cílem prezentace je seznámení s.
Michal Reichl. O programu Nástroj pro evidenci obchodních informací a plánování času Vyvíjen od roku 1993 firmou Systegra s.r.o. Možnost modifikace programu.
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
D ATABÁZE N VID D ATABÁZE N VID N OVÁ SPECIALIZOVANÁ ONLINE SLUŽBA SPOLEČNOSTI O VID PRO OŠETŘOVATELSTVÍ A DALŠÍ NELÉKAŘSKÉ ZDRAVOTNICKÉ.
Technologie pro CI. Od technologií pro CI vyžadujeme především funkce vyhledávání v rozsáhlých databázích na základě libovolných dotazů, propojování a.
Tutoriál EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhledávání
Informační systémy podnikové systémy CRM
Analýza a popis pracovního místa
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
1 PDIS Táborský Otakar Výhody systému nástroj pro ovlivňováni chování pacienta ISO, CEN, ČSN, HL7 rozvoj eHealth spolupráce se zdravotní.
Oborová informační brána KIV Jak ji využívat. Bránu KIV vytvořili Hlavní garant: Knihovnický institut NK ČR Technologie: Ústav výpočetní techniky UK v.
Základní služby Internetu
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
SEKCE SDRUK PRO IT Souborný katalog SKAT a elektronické informační zdroje z dílny firmy LANius s.r.o. Ing. Jiří Šilha.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
NÁSKOK DÍKY INFORMACÍM Creditinfo Czech Republic Poskytujeme informace dříve, než zjistíte, že je potřebujete 8.září 2011.
Informace a Informatika. Terminologie Informatika – anglicky information science Zabývá se zpracováním informací nejen na počítačích. Informatika (počítačová.
Access Vysvětlení pojmu databáze - 01
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Databáze velké množství dat pevně dané struktury
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
EurActiv.cz Informační portál o dění v Evropě. PREZENTACE INFORMAČNÍHO PORTÁLU EURACTIV.CZ Obsah Co je EurActiv.cz? Info o EurActiv.com Obsahová struktura.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Anopress: nová grafika, nové možnosti Mgr. Daniela Uhrová září 2010.
Ústřední knihovna FSS MU Zprávám z médií a tisku na stopě!
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem.
Mediální monitoring, screening a audit
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
1 Co je YouTube?  Veřejně dostupné úložiště digitálních videozáznamů  Nabízí přehledné vyhledávání, třídění a sdílení  Zcela zdarma.
Jana Holá Tvorba rešerše Jana Holá
ANALÝZA NEJVĚTŠÍCH ZAMĚSTNAVATELŮ VE VYBRANÉM OKRESE 31. října
Dana Mazancová Databáze Anopress a ČTK ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
Citační manažery Olomouc
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Citační a bibliografické databáze:
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Jana Holá Tvorba rešerše Jana Holá
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Informace na dosah ruky
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Klíčové aktivity projektu
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií

Anopress IT, a.s. působí v ČR od roku Dceřiná firma společnosti Creditinfo Czech Republic, mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH. Ve spolupráci s jednotlivými vydavateli vytváříme unikátní databázi monitoringu médií s archívem od roku Od roku 2008 jsme členem FIBEP (Fédération Internationale des Bureaux d`Extraits de Presse), která sdružuje nejvýznamnějších společnosti zabývajících se monitoringem médií z celého světa. Držitel certifikátu ISO 9001:2009 v oboru poskytování služeb v oblasti monitoringu médií. Představení společnosti

Využití monitoringu médií  nástroj PR – sledování vlastní i konkurenční mediální publicity  sledování mediální publicity vlastních produktů, oboru apod.  mediální hodnotové analýzy  marketingový průzkum  vyhledávání obchodních příležitostí  získávání ekonomických informací  sledování zajímavostí, kauz apod.

Od „historie“ do budoucnosti  klasická „výstřižková služba“  počet periodik významně roste  televize, rozhlas, internet, sociální sítě celostátní působení versus regionální tisk  řešení: Elektronický monitoring médií

Elektronický monitoring médií  široký záběr - velké množství mediálních zdrojů na jednom místě  možnost jednoduše vyhledávat ve zdrojích – i zpětně dohledávat v archivovaných mediálních záznamech  celostátní působnost  aktuálnost informací  úspora času

 Současné metody zpracování zdrojů  Hledání souvislostí = vysoká přidaná hodnota  Možnosti výběru relevantních článků, následná analýza a vyhodnocení Hlavní kritéria kvality monitoringu

Zpracování elektronických dat  Do databáze zpracovávány celé zdroje bez inzerce, obrázků a grafů (ale včetně jejich popisků a autorů)  Kladen důraz na aktuálnost informací – v den vydání  Tištěná média –Převod z PDF –Elektronická verze přímo od vydavatele - XML –Skenování tištěné verze  TV + Rozhlas – ručně psané doslovné přepisy  Vždy v souladu s autorskými právy  Personalizované služby – monitorování zdrojů na přání zákazníka

Možnosti výběru relevantních článků  Základní monitoring médií – dle výběru - OFF-LINE - software vybere, setřídí, pošle - ON-LINE - uživatel si vybírá články sám - SOCIÁLNÍ SÍTĚ – relevantní informace ze sítě  Mocný dotazovací nástroj

Požadavky na dotazovací nástroj  skloňování klíčových slov  rozlišení váhy jednotlivých klíčových slov  přehlednost dotazu – stromová struktura  využití řady operátorů a modifikátorů umožní vytváření vazeb mezi klíčovými slovy => vytváření pojmů

Strukturovaný (pojmový) dotaz  Dotaz má podobu pojmového stromu

Strukturovaný dotaz  Operátory  Pojmové – AND, OR, ACCRUE  Blízkosti – NEAR/N, PHRASE, SENTENCE  Relační – CONTAINS, STARTS, ENDS  Modifikátory – CASE, NOT, ORDER  Znalostní databáze – definice množiny dotazů

Efektivní vyhledávání  Relevance vyhledaného článku – vždy nejprve čtu to důležité  Vytváření automatické „chytré“ anotace  Shlukování – clustering – nacházení souvislostí

Analýza relevantních článků  hledisko kvantitativní – všímáme si pouze počtu článků v různých třídících kritériích  hledisko kvalitativní – zajímá nás také hodnotové vyznění, případně „PR hodnota“ článků  pro provedení rychlé a kvalitní analýza je třeba mít efektivní nástroj – ISA 2008

Co je předmětem analýzy hodnotové vyznění článků medializace témat v čase zastoupení jednotlivých zdrojů v tématech sledování aktivity autorů článků „PR hodnota“ článků (např. AVE, GRP, bodové hodnocení)

Co lze zahrnout do „PR hodnoty článku“

Anopress - ISA 2008  Vlastní software, který umožňuje archivovat a vyhodnocovat dodaná, stažená nebo vlastní data.  Jednoduché třídění podle zvolených kritérií (datum, zdroj, název, relevance, profil).  Data lze doplňovat o vlastní hodnocení, anotace, komentáře (podle těchto kritérií je možné data též třídit).  Samostatné analytické vyhodnocování (výstup: kvantitativní tabulky a grafy).  Data lze převádět do běžných tabulkových procesorů a dále s nimi pracovat.

Sociální sítě a on-line diskuse Vyhodnocovaný monitoring a kvalitativní analýza sociálních portálů, sítí, blogů a on-line diskusí vyhodnocování zmínek rozložení výskytu klíčových slov dle zdroje určení míry vlivu, popularity jednotlivých webů s diskusemi obsah diskusí, nejdiskutovanější témata emoční vyznění příspěvků – hodnocení. kvantitativní ukazatele Sledování opinion makers (nejaktivnější diskutéři) a jejich témat, vlivu atd. podrobné vyhodnocování klientských kanálů na YouTube měření a sledování retweetů (přeposlání citaci - tweetů z kanálu klienta) a followers (odběratelů) podíl diskusí na generování návštěvnosti www stránek

Ukázka nástrojů monitoringu médií v praxi OFF-LINE, ON-LINE, ISA 2008

Mediální analýzy - ukázky

Digimedia - Mediální dopad

Barometr Anopressu

Mediální analýza STAVEBNICTVÍ

Děkuji za pozornost Jan Neuwirth Anopress IT, a.s. Prvního pluku 12a Praha 8 – Karlín IČ: tel.: fax: Anopress IT, a.s., je dceřinou firmou společnosti Creditinfo Czech Republic, s.r.o., z mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH a jejím posláním je poskytovat zákazníkům v České republice komplexní a kvalitní informace o podnikatelských subjektech, a to zejména z oblasti finanční a kreditní.