Jihlava mluví o vzdělávání, listopad 2013 Vzdělávání, hodnocení, respektování PhDr. Lucie Dobešová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Příprava na svaté přijímání Falešné představy. Příprava na svaté přijímání Falešné představy • Protože se to tak dělá chybí odpověď na „proč“ chybí živý.
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Paměťový systém Barbora Holečková. Paměť - je spojení navzájem na sebe působících systémů, jejichž společná úloha spočívá v uchovávání a znovuvybavování.
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole Konference SKAV 2013.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Motivace, regulace chování
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Sdružená/komunitní škola brno
SPÁNEK Šárka Blatná.
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole
EVVO - magické slovo. Co to je EVVO ? E NVIRONMENTÁLNÍ V ZDĚLÁVANÍ V ÝCHOVA a O SVĚTA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA je výchova týkající se životního prostředí.
Lidská komunikace.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
19.a školení lektorů.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
ÚSTAVNÍ VÝVOJ A ÚSTAVNÍ SYSTÉM ČR I.1. Pojem a základní znaky státu Mgr. Petr Čechák
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
OSOBNOST.
Učení Petr Machala.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Personální management
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Motivace Miroslava Fuksová.
VÝSTUPNÍ HODNOCENÍ PRO ŽÁKY ZÁKLADNÍCH ŠKOL PhDr. Jana Nováčková Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Systém hodnocení v ČSOB
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Seznam.cz – závazek úspěchu? … najdu tam, co neznám ! Tomáš Búřil,
Diskusní příspěvek na krajské konferenci projektu UNIV2 KRAJE.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
(16. října 1854, Dublin – 30. listopadu 1900, Paříž)
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
PROČ DĚTI ZLOBÍ A NEUČÍ SE?
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Pedagogika & DIDAKTIKA
Vyhodnocení existence využitelného projektu potřeba ekonomického chování => realizace průzkumu, zda existuje využitelný projekt – neřešit již vyřešené.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Motivace.
NERVOVÁ SOUSTAVA 2.
Resocializace –integrace –prevence –pomoc
NEVZDĚLANOST V OTÁZKÁCH VZDĚLÁVÁNÍ JE VELKÁ Jana Nováčková, Jana Nováčková, spoluautorka konceptu Respektovat a být respektován Respektovat a být respektován.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Násilí Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Stanovisko SKAV k problémům kázně ve školách.
Intervenční centrum Ostrava pro osoby ohrožené domácím násilím Bílý kruh bezpečí, z.s. Poslanecká sněmovna Praha
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Terénní programy.
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MOTIVACE Zora Syslová.
Miroslav Orel Nový pohled na kořeny závislosti
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Etická výchova jako tvůrce klimatu školy
Dějiny psychologie současná psychologie.
Etická výchova jako součást života školy
Transkript prezentace:

Jihlava mluví o vzdělávání, listopad 2013 Vzdělávání, hodnocení, respektování PhDr. Lucie Dobešová

limbický systém mozková kůra mozkový kmen

mozková kůra mají smysl bezpečné třídění podnětů nemají smysl ohrožující limbický systém mozkový kmen

OHROŽENÍ FYZICKÉ VLASTNÍ HODNOTY VZTAHŮ Když se cítíme ohrožení, nemůžeme se dobře učit

MOTIVACE VNITŘNÍ činnosti, které sami chceme dělat = činnosti, které sami chceme dělat  uspokojují potřeby  baví nás  mají smysl VNĚJŠÍ činnosti, které děláme jen kvůli = činnosti, které děláme jen kvůli TRESTU ODMĚNĚ

RIZIKA TRESTŮ Učí účelovému chování Učí účelovému chování Mohou fungovat jako výměnný obchod (odpustky) Mohou fungovat jako výměnný obchod (odpustky) Vedou k přijetí mocenského modelu mezilidských vztahů Vedou k přijetí mocenského modelu mezilidských vztahů Jsou legalizací agrese Jsou legalizací agrese

RIZIKA ODMĚN  ODMĚNA SNIŽUJE HODNOTU POŽADOVANÉ ČINNOSTI  POKUD EXISTOVALA VNITŘNÍ MOTIVACE K ČINNOSTI, ODMĚNA JI SNIŽUJE NEBO I ZCELA ZNIČÍ  ODMĚNA SNIŽUJE TVOŘIVOST

P. Kopřiva, J. Nováčková, D. Nevolová, T. Kopřivová: RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN Spirála 2005

Děkuji za pozornost