Jihlava mluví o vzdělávání, listopad 2013 Vzdělávání, hodnocení, respektování PhDr. Lucie Dobešová
limbický systém mozková kůra mozkový kmen
mozková kůra mají smysl bezpečné třídění podnětů nemají smysl ohrožující limbický systém mozkový kmen
OHROŽENÍ FYZICKÉ VLASTNÍ HODNOTY VZTAHŮ Když se cítíme ohrožení, nemůžeme se dobře učit
MOTIVACE VNITŘNÍ činnosti, které sami chceme dělat = činnosti, které sami chceme dělat uspokojují potřeby baví nás mají smysl VNĚJŠÍ činnosti, které děláme jen kvůli = činnosti, které děláme jen kvůli TRESTU ODMĚNĚ
RIZIKA TRESTŮ Učí účelovému chování Učí účelovému chování Mohou fungovat jako výměnný obchod (odpustky) Mohou fungovat jako výměnný obchod (odpustky) Vedou k přijetí mocenského modelu mezilidských vztahů Vedou k přijetí mocenského modelu mezilidských vztahů Jsou legalizací agrese Jsou legalizací agrese
RIZIKA ODMĚN ODMĚNA SNIŽUJE HODNOTU POŽADOVANÉ ČINNOSTI POKUD EXISTOVALA VNITŘNÍ MOTIVACE K ČINNOSTI, ODMĚNA JI SNIŽUJE NEBO I ZCELA ZNIČÍ ODMĚNA SNIŽUJE TVOŘIVOST
P. Kopřiva, J. Nováčková, D. Nevolová, T. Kopřivová: RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN Spirála 2005
Děkuji za pozornost