Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TÉMA Fyzikální vyšetření
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Andrea Havlíková Název materiálu: Reflexní masáže – zásady a provedení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Následná a akutní rehabilitace po CMP
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sociologický výzkum.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM24260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_TMM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
BOLESTIVÉ RAMENO Jana PASECKÁ - RRA KRAJSKÁ NEMOCNICE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Odlišení recidivy cévní mozkové příhody od epileptického záchvatu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM24160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Úvod do managementu 1. seminář
Klinická propedeutika
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
projekt disertační práce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
Pedagogická diagnostika
Pokyny pro zpracování případové studie. V PRÁCI BYSTE MĚLI MANIFESTOVAT VAŠE NABYTÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI VE VEDENÍ PŘÍPADU! Využijte znalosti z předmětů.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
VY_32_INOVACE_TMM24660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Případová studie Seminář 2014.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Model fungujícího zdraví
Struktura bakalářské práce
Role fyzioterapeuta v realizačních týmech
Psychiatrické vyšetření
Zhoubné nádory dětí a sport Jan Novotný, Hana Hrstková*, Martina Novotná Pedagogická fakulta MU, Brno *Lékařská fakulta MU, Brno.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
 Je to nepříjemný senzorický a emoční zážitek spojený s aktuálním poškozením tkáně nebo potenciálním poškozením tkáně nebo popisovaná výrazy vyjadřujícími.
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Pedagogická diagnostika
aneb Assessment Centre a Development Centre
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
9. Tvorba individuálního plánu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Institut Celoživotního Vzdělávání
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Pedagogická diagnostika
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
9. Tvorba individuálního plánu
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Psychiatrické vyšetření
Psychiatrické vyšetření
Bolestivé stavy pohybového aparátu
Psychiatrické vyšetření
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Kineziologický rozbor Označení materiálu: VY_32_INOVACE_MP.M4.1111 Datum vytvoření: 30.8.2013 Vzdělávací oblast: Aplikovaná masáž Ročník: čtvrtý – Sportovní a rekondiční masér Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace Úvod do problematiky, pečlivě vedený rozhovor, zásady postupů při vyšetření, hodnocení postavy, využití diagnostického schématu, tvorba plánů, vhodné pomůcky.

Metodické pokyny Jedná se o prakticko-teoretickou výuku, které musí předcházet znalost anatomie nervového systému člověka. K využití materiálu je nutný počítač s MS PowerPoint a projektor. Zrakově postiženým přenést prezentaci do ozvučených čtecích zařízení.

Zdroje HALADOVÁ, Eva a Ludmila NECHVÁTALOVÁ. Vyšetřovací metody hybného systému. Vyd. 1. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997, 135 s. ISBN 80-701-3237-X. GÚTH, Anton. Vyšetrovacie a liečebné metodiky pre fyzioterapeutov. [1. vyd.]. Bratislava: Liečreh Gúth, c1995, 448 s. ISBN 80-967-3830-5.

Zdroje JENDRICHOVSKÝ, Marián. Neuro-muskulo-skeletálny koncept diagnostiky pre fyzioterapeutov I.Vyd. 1. Prešov: Petra, n.o., 2011, 191 s. ISBN 978-80-970714-3-1.

Kineziologický rozbor

Kineziologický rozbor Kineziologický rozbor je soubor vyšetřovacích metod, které využívá masér ke stanovení diagnózy sloužící k vytvoření léčebného plánu. První část tvoří rozhovor s klientem (anamnéza), zahrnující subjektivní hodnocení příznaků onemocnění, analýzu běžných činností pracovních, sportovních, či dalších oblastí souvisejících s pohybovou aktivitou. V této části se informuje o prodělaných chorobách, úrazech, operacích.

Masér hodnotí Celkové držení těla Využívá vyšetření pohledem (aspekce) a pohmatem (palpace) Vyšetřuje aktivní a pasivní pohyby kloubů Svalovou sílu (svalový test) Kloubní vůli Stav měkkých tkání Svalové nerovnováhy (dysbalance) Funkční pohybové stereotypy Zkrácené a ochablé svaly, hypermobilitu atd.

Proces rozhodování Jde o intelektuální proces, kterému je připisována velká váha. Sestavuje se z následujících kroků: Zdůvodňování (proč?) proč porucha vznikla?, proč se manifestuje právě takovým způsobem? Řešení problému (jak?) intervenovat optimálním způsobem? Posuzování (jaké důsledky?) bude mít a měl terapeutický zásah?

Diagnostické schéma Záznam z našeho hodnocení vykonáváme pomocí SOAP schématu, který je ve světě běžně používaný na kompletní dokumentaci u většiny klientů. Schéma se skládá ze čtyř částí.

SOAP Subjektivní nález: údaje klienta (symptomy, příznaky, časový průběh…), celkové anamnestické údaje související s aktuálním problémem (sociální a pracovní anamnéza, přídavné onemocnění, operace a úrazy…). Objektivní nález: údaje získané objektivním , fyzikálním vyšetřením (aspekce, palpace, aktivní a pasivní pohyb…). Analýza: logický závěr vycházející z objektivních a subjektivních údajů, odůvodnění dalšího postupu (syntéza, analýza, dedukce, komparace, kolerace a interpretace). Plán: stanovení postupu, krátkodobých a dlouhodobých cílů léčby a dalších doporučení.

Multifaktoriální přístup v diagnostice i léčbě Příklad – klient s akutním ústřelem krční páteře a silnou reflexní odezvou, s přítomným masivním spazmem krčních svalů. Je v popředí převaha bolesti (nocicepce) a signální deprivace kloubních receptorů, anebo myofaciální odezva? Je potřebné zaměřit se na odbourávání svalového spazmu masáží, res. měkkou technikou, který má v určitém čase svůj význam, anebo se dostává do popředí snaha o vyvážení signálního toku úlevovou trakcí?

Krátkodobé cíle terapeutického programu Snažíme se přemýšlet o klientovi celostně. Terapeutický program musí být individuálně přizpůsobený na základě zhodnocení funkčního deficitu klientovým potřebám. V průběhu terapie často vzniká potřeba změny plánu. Snažíme se vytvořit záznam konkrétních problémů klienta a ne zapisovat často vágní údaje, o kterých si jen těžko můžeme udělat obraz o konkrétním problému.

Dlouhodobé cíle terapeutického programu Plná aktivní hybnost Plná svalová síla Plná funkce Plná soběstačnost

Základní kritéria tvorby plánu Specifita – které funkce? Měřitelnost – o kolik? Dosažitelnost – je klient schopný? Realizmus – je cíl dosažitelný? Časová souslednost – v jakém časovém horizontu?

Závěrečné hodnocení funkčního stavu Hodnotíme získané údaje. Význam závěrečného hodnocení spočívá v hodnocení dopadu terapie na klienta. Terapie bez důkladného zhodnocení stavu klienta je tápáním ve tmě. V průběhu terapie se snažíme sledovat nejen symptomy, ale především příznaky, kterými objektivizujeme svůj postup. Kvalitní diagnostický podklad našeho terapeutického snažení je zárukou cílené, bezpečné léčby.

Opakování Co je kineziologický rozbor Soubor vyšetřovacích metod, které využívá masér ke stanovení diagnózy sloužící k vytvoření léčebného plánu. Co patří do SOAP schématu Subjektivní nález, objektivní nález, analýza, plán Jaké jsou cíle terapeutického programu Krátkodobé a dlouhodobé