GP Elektronické podatelny KrÚ, kongresový sál, 9. května 2005
GP Elektronické podatelny Cíl, dílčí cíl a opatření Programu rozvoje kraje Vysočina: Cíl 3: Zvýšení kvality technického prostředí s důrazem na rozvoj síťové infrastruktury Dílčí cíl 3.2: Podpora rozvoje telekomunikačních sítí s důrazem na rozvoj aktivit v oblasti informatiky Opatření 3.2.2: Zavedení informačního systému veřejné správy (ISVS) Cíle programu: zlepšení komunikace mezi občanem a úřadem prostřednictvím vytvoření široké nabídky elektronických služeb veřejné správy zřízení či aktualizace elektronické podatelny popř. navazujícího programového vybavení tak, aby byla splněna platná legislativa a občanům bylo nabídnuto maximální množství elektronických služeb Celkový objem finančních prostředků: ,- Kč
Podmínky GP Lokalizace projektů - Kraj Vysočina Příjemci podpory: Obce a města v kraji Vysočina Svazky měst a obcí dle zákona o obcích Minimální a maximální výše příspěvku: Minimální výše finančních prostředků poskytnutých na jeden projekt není stanovena Maximální výše příspěvku je 50%, maximálně však ,- Kč. Minimální podíl příjemce podpory: 50 % celkových přijatelných nákladů projektu Časový harmonogram realizace projektu - Projekt bude zahájen po podpisu smlouvy o poskytnutí podpory a ukončen nejpozději do 5-ti měsíců od podpisu smlouvy o poskytnutí podpory
Mezi přijatelné výdaje (náklady), které jsou financovatelné pouze z vlastního podílu žadatele, patří: SW – operační systémy, samostatné databázové a aplikační systémy HW – osobní počítač, periferie, síťové prvky Mezi přijatelné výdaje (náklady), které jsou financovatelné z Fondu Vysočiny i vlastního podílu žadatele, patří: pořízení kvalifikovaných certifikátů HW technické vybavení – server, čtečky čipových karet, čipové karty, jiné nosiče certifikátů SW - licence nebo vytvoření produktu el. podatelna pořízení či úprava SW, který přímo souvisí s el. podatelnou a přispívá ke zlepšení el. komunikace s občany (např. SW modul informující o stavu podání, www formuláře podatelen, systémy navigace v životních situacích s vazbou na el. podatelnu, integrace do spisových služeb, dokumentových archivů či WWW stránek) Přijatelné výdaje
Nepřijatelné výdaje Mezi nepřijatelné výdaje (náklady), které nelze do projektu zahrnout (tj. nesmí být ani předmětem podílu žadatele), patří: jiné SW produkty nesouvisející s provozem el. podatelny, osobní a mzdové náklady, daně a poplatky, náklady na vypracování projektu, nábytek, odpisy, veškeré provozní (údržba či provoz SW systému, nájem kanceláří, telefonní poplatky, telekomunikační poplatky, opravy, energie, topení, kancelářské potřeby atd.) a mimořádné náklady uživatele, služby (cestovné, opravy, reprezentace apod.) a výdaje na pohoštění a dary, úhrady cestovních náhrad spojených se zahraničními cestami, nákup či oprava prostředků komunikační, výpočetní či spotřební elektroniky (video, fotoaparáty, diskety, tonery, přehrávače, mobilní telefony apod.)
Specifická kriteria Naplnění platných právních předpisů (max. 6 bodů) 0 bodů – není zajištěn provoz elektronické podatelny ani přístup k úřední desce formou dálkového přístupu, 3 body – je zajištěn provoz el. podatelny a přístup k úřední desce (prostřednictvím dálkového přístupu) formou veřejnoprávní smlouvy, jsou řádně plněny informační, povinnosti ve vztahu ke kraj, 6 bodů – je zajištěn provoz el. podatelny na vlastní technice, jsou řádně plněny informační povinnosti ve vztahu ke kraji a současně jsou žadatelům poskytovány informace v elektronické podobě bezúplatně Počet správních úkonů či služeb zpřístupněných el. cestou (max. 6 bodů) 0 bodů – žádná služba (jen ), 1 bod – jen žádost o informaci, 2 body – 1 služba, 3 body – 2 služby, 4 body – 3 služby, 5 bodů – 4 služby, 6 bodů – 5 služeb a více Počet potencionálních uživatelů systémů (územní rozsah) (max. 4 body) 1 bod – správní obvod jedné obce 1. stupně, 2 body – správní obvod dvou až pěti obcí 1. stupně, 3 body – správní obvod šesti až deseti obcí 1. stupně, 4 body – správní obvod jedenácti a více obcí 1. stupně Míra interaktivity systému s uživatelem (zpětná vazba, možnost kontroly podání) (max. 4 body) 1 bod – jen odeslání informace bez zpětné vazby, 2 body – automatické potvrzení přijetí, 3 body – automatické potvrzení přijetí a informace o stavu podání, 4 body – automatické potvrzení přijetí a informace o stavu podání a další služby zpětné vazby
Podmínky podání žádosti Povinné přílohy žádosti: Stručný popis naplnění specifických kritérií (při popisu naplnění specifických kritérií používejte stejné písmenné označení a strukturu jako je použito v této výzvě; při popisu naplnění kritérií se vyjadřujte maximálně stručně a věcně), Podrobný položkový rozpis výdajů projektu – slovně vypište, nelze okopírovat tabulku z bodu 9B žádosti, Podrobný popis SW řešení. Formulář žádosti - umístěn na Žádosti ve dvou vyhotoveních včetně příloh (originál + kopie – oboje řádně podepsané a orazítkované) se přijímají poštou nebo prostřednictvím podatelny Krajského úřadu kraje Vysočina, Žižkova 57, Jihlava v termínu do (rozhodující je datum poštovního razítka). Žádosti budou předloženy v zalepené obálce označené: Fond Vysočiny, Grantový program „ELEKTRONICKÉ PODATELNY“, Neotvírat!
Kontaktní informace Průběžné informace ke zpracování projektů bude poskytovat odbor informatiky: Administrativní část, podání žádosti - oddělení koncepční, Ing. Martina Rojková, tel , vysocina.cz Technické řešení projektů – oddělení správy databází a aplikací, Ing. Karel Žák, tel: , Výzva zveřejněna na sekce aktivní grantové programy
Děkuji za pozornost Ing. Martina Rojková OI - koncepční oddělení 9. června 2005