Období snižování nákladů, důvody ke vzdělávání a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna
Program prezentace 1.Vzdělávání v České pojišťovně 2.Příčiny snižování nákladů na vzdělávání 3.Strategie vzdělávání v situaci redukce rozpočtu na vzdělávání
Příčiny snižování nákladů na vzdělávání Co vzdělávání handicapuje? Nezřetelné výsledky Dlouhodobý efekt Neschopnost argumentovat důležitost vzdělávání Vnitřní „nekonkurenceshopnost“ vzdělávání
Přímo Schvalovači nákladů TOP management Vedení finančních útvarů Nepřímo Koneční konzumenti Zaměstnanci = změna Manažeři = výsledky „Kdo rozhoduje o výši rozpočtu?“ Příčiny snižování nákladů na vzdělávání
Zvolená strategie 1.Priority orientované na „business“ 2.Tlak na kvalitu 3.Alternativní řešení vzdělávání 4.Marketing a prodej vzdělávání 5.Nákladově přijatelnější zdroje
Zvolená strategie 1. Priority orientované na „business“ Identifikace „business“ potřeb Zacílení výsledků vzdělávání Propojení vzdělávání s „business“ výsledky
Zvolená strategie 2. Tlak na kvalitu Měření efektů vzdělávacích akcí Konkurenceschopnost produktů Spokojenost zákazníků
Zvolená strategie 3. Alternativní řešení vzdělávání Zapojení eLearningu do vzdělávacích řešení Vyšší využití interních zdrojů Úprava tradičních forem vzdělávání
Zvolená strategie 4. Marketing a prodej vzdělávání Prezentace vzdělávání manažerům Budování bližší vztahů s manažery Znalost potřeb interních klientů Získávání zpětné vazby
Závěr Investice = náklady + efekty