 Obsahuje jednu uzavřenou myšlenku  Obsahuje jedno sloveso ve tvaru určitém (= 1 přísudek)  Může být : HOLÁ (obsahuje jen podmět a přísudek) nebo ROZVITÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Advertisements

Procvičujeme větné členy 2
Podmět (Po) - opakování
Větné členy.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Věta jednoduchá, souvětí
Věta jednoduchá- souvětí
Grafické znázornění věty jednoduché
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
NÁZEV: VY_32_INOVACE_495_Základní a určovací skladební dvojice
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_Čj8_ZÁKLADNÍ.
Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
VY_32_INOVACE_36_ČESKÝ JAZYK_5.ROČNÍK_PŘÍSUDEK – vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k zopakování vyvození učiva o podmětu.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Větné členy PŘÍSUDEK.
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_560_VĚTA_JEDNODUCHÁ_SOUV ĚTÍ Téma: OPAKOVÁNÍ.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ vedlejší věta podmětná Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk a literatura.
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Jana Vondálová NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_Věta a její.
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Podmětná a přísudková věta
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Anotace: prezentace slouží k seznámení se slovesy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Grafický rozbor vět Postup.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police n. M.,
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní větné členy – přísudek
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

 Obsahuje jednu uzavřenou myšlenku  Obsahuje jedno sloveso ve tvaru určitém (= 1 přísudek)  Může být : HOLÁ (obsahuje jen podmět a přísudek) nebo ROZVITÁ (podmět nebo přísudek jsou rozvity o další slova)

VĚTA HOLÁVĚTA ROZVITÁ Pes štěká. Malý pes štěká. Pes štěká hlasitě. Sousedův pes štěká za plotem. 6. C se učí. Prázdniny se blíží. Rozhodčí píská.

Sluníčko svítí.

 Vzniká spojením dvou nebo více vět jednoduchých  Obsahuje tedy více přísudků  Podle počtu přísudků určujeme počet vět v souvětí

1. Svým zpěvem úmyslně ruší hodinu Hv. 2. Houpal se na židli a bez dovolení spadl. 3. Snídá pomůcky na výtvarnou výchovu. 4. Posmívá se Janě, Pavlovi a paní učitelce. 5. Napovídá nepovoleným způsobem. 6. Nepřinesl ani domácí úkol, ani svačinu. 7. Spal při hodině tak tvrdě, že ho neprobudil ani příchod pana ředitele, který strašně dupe a funí.