VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Název projektu: Student – praxe – excelence CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
V e d e n í l i d í.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Strategický leadership
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Člověk v organizaci PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Vedení pracovníků Jak přesvědčit lidi, aby plnili své pracovní úkoly účelně a efektivně (a přitom rádi)?
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR.
Národní konference kvality ve veřejné správě
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Vzdělávání zaměstnanců
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Styly vedení.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů Ing. Miloš Krejčí
Vliv týmové spolupráce na výsledky zdravotnických zařízení
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ WORKSHOP HR ŽIVĚ LEADERSHIP VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ PETR SKALA – ředitel SCHOTT EP LANŠKROUN s.r.o. DUŠAN ŠTAINER – ŠTAINER CONSULTING PRAHA 2. ZÁŘÍ 2005 Ing. Štainer Dušan – ŠTAINER Consulting • Teplická 5 • Hranice • 753 01 • Telefon: 606726525 • E-Mail: stainer@StainerConsulting.cz

LEADERSHIP JE MOTOREM VIZE VNĚJŠÍ PROSTŘEDÍ VIZE SPOLEČNOSTI „MANAŽEŘI JSOU VYSTAVENÍ VELMI NÁROČNÝM VÝZVÁM, JE POTŘEBA SILNÝ ENERGICKÝ LEADERSHIP“ STRATEGIE SPOLEČNOSTI ZÁKLADNÍ HODNOTY STANDARDY A OČEKÁVANÉ CHOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ Vyžadované manažerské kompetence (LEADERSHIP) Systém řízení pracovního výkonu v organizaci Etický kodex

LEADERSHIP JE NEZBYTNÝ KLÍČOVÉ AKTIVÁTORY PRACOVNÍ ENERGIE PODLE EXCELLENCE MODELU EFQM JSOU: LEADERSHIP URYCHLUJÍCÍ ZMĚNY CHOVÁNÍ. ZÁKLADNÍ HODNOTY UMOŽŇUJÍCÍ ZAMĚSTNANCŮM, PODPOROVANÝM VEDOUCÍMI, OPTIMÁLNĚ PLNIT POŽADAVKY ZÁKAZNÍKŮ. KOMPETENCE UMOŽŇUJÍCÍ LIDEM CHTÍT USPĚT PŘI DOSAHOVÁNÍ VÝSLEDKŮ. ORGANIZAČNÍ STRUKTURA PODLE PODNIKATELSKÝCH PROCESŮ (INFORMOVÁNÍ, INTEGRACE, INTERAKCE, KOOPERACE, ZAPOJOVÁNÍ, TÝMOVÁ PRÁCE…). ŘÍZENÍ LIDÍ: ŘÍZENÍ VÝKONU (PŘIJÍMÁNÍ, ŘÍZENÍ KARIÉRY, HODNOCENÍ, TRÉNINK A OSOBNÍ ROZVOJ, ODMĚŇOVÁNÍ, KOMUNIKOVÁNÍ).

DEFINICE LEADERSHIPU JE ZALOŽEN NA PROCESU UPLATŇOVÁNÍ PROKAZATELNÉHO VLIVU VEDOUCÍHO NA ZMĚNY V CHOVÁNÍ JEDNOTLIVCŮ I SKUPIN. JE ZALOŽEN NA PŮSOBENÍ VEDOUCÍHO – NA JEHO OSOBNÍM PŘÍKLADĚ (INSPIRACI), PODPOŘE A MOTIVACI ČLENŮ SKUPINY K ZJEVNÉMU VYNALOŽENÍ URČITÉ ENERGIE (ANGAŽOVANOSTI) NA DOSAHOVÁNÍ OČEKÁVANÝCH VÝSLEDKŮ.

VÝCHODISKA PRO ROZVOJ LEADERSHIPU 1. LEADERSHIP SE LZE UČIT SPOLU SE ZÍSKÁVÁNÍM ZKUŠENOSTÍ, JE TO DOVEDNOST, ŽIVOTNÍ STYL (BENNIS, NANUS 1985). 2. LEADERSHIP KOMPETENCE LZE VYJÁDŘIT MODELEM 4 FAKTORŮ MANAŽERSKÉ ZPŮSOBILOSTÍ. 3. LEADERSHIP KOMPETENCE JSOU ZAKOTVENY V EVROPSKÝCH STANDARDECH MANAŽERSKÝCH ZPŮSOBILOSTÍ. 4. LEADERSHIP LZE UPLATŇOVAT A ROZVÍJET PODLE TEORIE SITUAČNÍHO VŮDCOVSTVÍ (HERSEY, BLANCHARD 1977) 5. VÝZNAM LEADERSHIPU JE IDENTIFIKOVÁN V EXCELLENCE MODELU EFQM.

MODEL 4 FAKTORŮ MANAŽERSKÝCH KOMPETENCÍ ODBORNOST (funkční kompetence) MANAŽERSKÉ ZNALOSTI (koncepční, sociální, technické) ROVINA ZNALOSTÍ ROVINA DOVEDNOSTÍ A ZKUŠENOSTÍ Leadership Competencies are only part of the criteria for successful performance in a leadership role. Naturally, as a basis for success , a leader requires skills and knowledge from their professional area of expertise, in addition to learning and developing through experience in various jobs. Their track record will show how they have performed up to now, and whether they have been successful or not. The definition of Leadership Competencies contains three important elements: - “The common personal characteristics”, that is the characteristics generally found in leaders, not those which are idiosyncratic, related only to certain functions or cultures, or otherwise situationally specific. - “Critical for outstanding performance”: The Leadership Competencies are distinguishing qualities found in superior performers. The framework does not contain a menu of every characteristic found in managers. - “Observable and measurable”, these characteristics have to be something we can observe in others in order to be meaningful. We must also be able to assess levels of ability so we can replicate, counsel, develop and select individuals accordingly. Leadership Competencies are different from business “core competencies”. The term “core competencies” refers to capabilities at organization/business level, whilst Leadership competencies refer to individual behavior. OSOBNOST (charakter, hodnoty, motivy, postoje) LEADERSHIP

LEADERSHIP KOMPETENCE LEADERSHIP JE PROSAZOVÁNÍ POZITIVNÍHO VLIVU NA ČINNOST LIDÍ A PODPORA JEJICH RŮSTU. TAKOVÉ CHOVÁNÍ - VŮDČÍ ROLE - OČEKÁVAJÍ SPOLUPRACOVNÍCI OD SVÉHO VEDOUCÍHO. (MINTZBERG) LEADERSHIP KOMPETENCE JSOU POZOROVATELNÉ A MĚŘITELNÉ SCHOPNOSTI VEDOUCÍCH, KTERÉ JSOU ROZHODUJÍCÍ PRO JEJICH VYNIKAJÍCÍ VÝKONNOST A ÚSPĚŠNOST.

EFEKTIVNÍ PROFESIONÁLNÍ MANAGEMENT (LEADERSHIP) (Evr. standardy manaž EFEKTIVNÍ PROFESIONÁLNÍ MANAGEMENT (LEADERSHIP) (Evr. standardy manaž. způsobilostí a kompetence podle Bennise) Plánování k optimálnímu dosažení výsledků - Řízení pozornosti Projevování zájmu o dokonalost Stanovování a prioritizace cílů Sledování a reagování na skutečné činnosti oproti plánovaným Vedení ostatních k optimálním výsledkům - Řízení důvěry Projevování citlivosti pro potřeby ostatních Vytváření pozitivních vztahů s ostatními Získávání závazků ostatních Pozitivní prezentování sebe sama ostatním Vedení sebe sama k optimálním výsledkům - Řízení sebe sama Projevování sebevědomí a osobního úsilí Řízení osobních emocí a stresů Řízení osobního učení a rozvoje Používání intelektu k optimalizaci výsledků - Řízení významu Shromažďování a organizování informací Identifikování a aplikování představ Rozhodování

LEADERSHIP KOMPETENCE Odborné a firemní znalosti Integrita Přizpůsobivost Rozvoj sebe sama Efektivní management Osobní kvality Týmová práce Orientace na zákazníky Řízení vztahů Vytváření sítě konexí Řízení konfliktů Podpora otevřené komunikace Aktivní naslouchání Interpersonální role Přesvědčivost Ústní komunikace a projev Informační role Orientace na kvalitu Analytické schopnosti Rozhodovací role Cílově orientovaný management Podporování změn Orientace na výsledky Plánování Organizační role Koučování a rozvoj Motivace Motivační role

SITUAČNÍ VŮDCOVSTVÍ - LEADERSHIP (Hersey, Blanchard) LEDERSHIP (VŮDCOVSKÉ) CHOVÁNÍ BERE V ÚVAHU VÝVOJOVOU ÚROVEŇ NÁSLEDOVNÍKŮ, JEJICH POTŘEBY A SCHOPNOSTI A PODPORUJE JEJICH OSOBNÍ ROZVOJ. PARTICIPOVÁNÍ KOUČOVÁNÍ Podporující chování / orientace na lidi DELEGOVÁNÍ NAŘIZOVÁNÍ Direktivní chování / orientace na úkoly