ODBORNÁ PRAXE Informační seminář

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informace pro studenty vyjíždějící s programem LLP- ERASMUS v ak. roce 2012/2013 Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o. LLP - ERASMUS.
Advertisements

Přijímací řízení.
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP 2013/2014. OBSAH 2 1UPOZORNĚNÍ PRO VŠECHNY STUDENTY……………………………..3 2BAKALÁŘSKÉ STUDIUM……………………………………………………… ročník.
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XIV _ SP, DUM č.18
1 Informace o studiu. 2 Počty přihlášených uchazečů PrF B-PSP MPS kombin. 398 PrF B-PSP OPS kombin. 544 PrF B-PSP VYJU kombin. 366 PrF B-VS TPTSP kombin.
Informace k vyplňování monitorovacích zpráv v rámci individuálního projektu „Vybrané služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ reg. č. CZ.1.04/3.1.00/
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
PROGRAM  Struktura studia  Přednášky, semináře  Zápočty a zkoušky  Zapisování cizích jazyků a sport. aktivit  Vnitřní předpisy  Studijní oddělení.
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
PSY 414 Praxe a stáže (manželství a rodina) Garant: Milan Pilát Katedra psychologie FSS MU 2012/2013.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující.
Informace o studiu na ZČU pro studenty prvních ročníků
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
IS MU krůček po krůčku.
Studijní plány a ECTS Jitka Brandejsová.
STUDIJNÍ POVINNOSTI STUDENTŮ FF UP
tříletý učební obor – Číšník, servírka
PREZENČNÍ STUDIUM Volba praxe – prezen. studium I. ročníky –praxi jsou povinni studenti absolvovat na recepci KÚ Jihočeského kraje, na inform. centru.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Registrace podle EMAS III
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Vypracovali: Marcela Kučerová Martina Ševců Radka Šebková
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Studijní IS a spisová služba Miroslav Křipač
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Leden Do získám od výchovné poradkyně ( VP) podklad pro vyplnění přihlášky 2.Od si otevřu webové stránky příslušné střední školy,
Koordinace dávek v nezaměstnanosti
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Praha.
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
EXKURZE _ UPV_0023, UPVK_0023 Zakončení: zápočet Garant: doc. JUDr. PhDr. Ivo SVOBODA, Ph.D. Cvičí: Mgr. Radovan HANZLOVSKÝ Kontakt:
Informační systém Masarykovy univerzity „IS MU“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
1 Změny studijního a zkušebního řádu. 2 Kde najdu SZŘ dokumentový server IS MU
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Návrh znění pracovní smlouvy. Pracovní smlouva uzavřena v souladu s ustanovením § 33 zákona č. 262/2007 Sb., zákoníku práce ve znění pozdějších předpisů.
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“ doc. Ing. Michal Brandejs, CSc. šéf CVT, jeden z tvůrců systému Informační systém Masarykovy.
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
ZÁPIS STUDENTŮ VŠTE ČERVENEC 2015 TÁBOR.
ZÁPIS do STUDIA na FF UP Olomouc 1. ročník
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
INFORMACE PRO STUDENTY 1. ročníku bakalářského studia v kombinované formě na Fakultě managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně v ak. roce 2008/2009.
Koncept praxí a stáží1 Úvodní setkání pro studenty PSY 415 Praxe a stáže (psychologie práce)
STUDIJNÍ A ZKUŠEBNÍ ŘÁD UTB VNITŘNÍ NORMA FAKULTY MANAGEMENTU A EKONOMIKY.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Důležité aplikace v IS MU
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
VNITŘNÍ NORMA FAME DOPLŇUJÍCÍ STUDIJNÍ A ZKUŠEBNÍ ŘÁD UTB
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Kreditní systém studia
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

ODBORNÁ PRAXE Informační seminář Jan Neckář, Michal Kozieł

Organizace odborné praxe Garantující pracoviště Ústav dovednostní výuky a inovace studia Garant předmětu JUDr. Petr Mrkývka, Ph.D. Organizační zajištění Mgr. Jan Neckář, Mgr. Michal Kozieł, Martin Pěnčík Dotazy: praxe@law.muni.cz WEB: praxe.law.muni.cz

Odborná praxe Celkový rozsah 40 pracovních dnů 4 předměty (Odborná praxe I. – Odborná praxe IV.), každý představuje 10 pracovních dnů Pracovní den = 8 hodin Je možné vykonávat celou praxi u jednoho poskytovatele v jednom semestru Prerekvizity všechny předměty za 1. - 4. semestr studia a předměty 5. semestru zakončené zápočtem

Registrace a zápis předmětů Výhradně v registračním období (povinný předmět dle SZŘ) Student volí libovolně vždy 1 předmět z dané skupiny předmětů MPX 1. skupina předmětů: MPX1 Odborná praxe I MPX10 Odborná praxe I – Advokacie MPX11 Odborná praxe I – Finanční správa MPX12 Odborná praxe I – Justice MPX13 Odborná praxe I – Nestátní nezisková organizace MPX14 Odborná praxe I – Notářství MPX15 Odborná praxe I – Exekutorský úřad MPX16 Odborná praxe I – Odborná praxe v zahraničí MPX17 Odborná praxe I – Státní správa, samospráva MPX18 Odborná praxe I – Ústřední orgány státní správy MPX19 Odborná praxe I – Podniková praxe

Registrace a zápis předmětů ZPT jsou udělovány jen k předmětům, které odpovídají vykonané odborné praxi Praxe vykonávané na Slovensku – nejedná se o praxi v zahraničí Pro jeden semestr je možné zapsat předměty Odborná praxe v počtu dle uvážení a strategie průběhu studia, a to maximálně však čtyři předměty za jeden semestr V dalších semestrech si nelze absolvovaný předmět již znovu zapsat

Podmínky odborné praxe Praxe v podzimním semestru se vykonává v období od 1.9. do 31.1. Praxe v jarním semestru se vykonává v období od 1.2. do 31.8. Musí se jednat o právní praxi

Smluvní zajištění odborné praxe Právnická fakulta MU smluvní zajištění nepožaduje Pokud poskytovatel praxe trvá na smluvním zajištění, pak je používána trojstranná smlouva (viz praxe.law.muni.cz) Nutno počítat s časem nutným pro zajištění podpisu (zejména v létě) Pracovněprávní vztahy mezi studentem a poskytovatelem praxe může vzniknout

Sdělení místa výkonu praxe Před nástupem na praxi je student povinen vyplnit odpovědník Sdělení místa výkonu praxe v is.muni.cz -> ode dne vyplnění se počítá uznatelná praxe (její rozsah) Odpovědník se nevyplňuje znovu v případě, že praxe pokračuje na stejném místě v jednom semestru Nové vyplnění vždy na začátku semestru! Nové vyplnění všech položek vždy při změně uvedených údajů (typicky změna kontaktních údajů, odpovědného pracovníka atd.) Při více praxích v jednom semestru je nutné vyplnit vždy nový odpovědník: „nový průchod“

Příklad Praxi zahájím 1. 8., tento den vyplním odpovědník. Od 15. 8. plním druhý předmět, tj. dalších 10 pracovních dnů. Pokud jsou všechny údaje platné, tak odpovědník znovu nevyplňuji. Na konci srpna se rozhodnu, že bych rád splnil ještě 3. předmět. Dohodneme se s poskytovatelem praxe, že praxi zahájím 1.9. Zde již platí povinnost znovu vyplnit odpovědník, nyní však v odpovědníku pro předmět v podzimním semestru. Odpovědník je shodný pro všechny předměty, jeho označení prosím ignorujte.

Výkon praxe Náplní odborné praxe by měly být odborné činnosti pod dohledem zkušených právníků u každého poskytovatele. Cílem praxe je propojit získané teoretické znalosti s aktuální aplikační praxí. Smysluplné pracovní úkoly (obslužné a administrativní práce jako pochůzky, kopírování, vyřizování pošty nesmí převažovat v obsahu pracovní náplně) nevhodnější se jeví analýza případů, příprava stanovisek, zpracovávání návrhů jejich řešení a příp. i provedení připraveného řešení, studování již vyřešených zajímavých právních situací apod.

Zpráva o průběhu odborné praxe Po skončení praxe povinen vyplnit odpovědník Zpráva o průběhu odborné praxe a to ve všech jeho položkách prostřednictvím IS.MUNI. Odpovědník se vyplňuje v počtu dle poskytovatelů praxe bez ohledu na počet zapsaných předmětů plní-li student všechny 4 předměty u jednoho poskytovatele = 1 x vyplnění plní-li student 4 předměty, každý u jiného poskytovatele = 4 vyplnění Odpovědník je nutné vyplnit nejlépe ihned po skončení praxe, nejpozději však do konce příslušného semestru, ve kterém byla praxe vykonávána. Odpovědník je shodný pro všechny předměty, jeho označení prosím ignorujte.

Potvrzení o absolvování odborné praxe Pro uznání odborné praxe a udělení zápočtu je nutné předložit řádně vyplněný formulář Potvrzení o absolvování odborné praxe. Nutné využívat předepsaný formulář!! Na konci potvrzení student podpisem stvrzuje seznámení se s obsahem Formulář se odevzdává poštou

Udělení zápočtu Kontrola formálních náležitostí potvrzení (jméno, příjmení, učo, datum, podpisy, razítko, počet dnů apod.) Kontrola obsahových náležitostí potvrzení (zda se jedná o právní praxi, zda praxe odpovídá předmětu praxe zaregistrovanému v ISu) Kontrola odpovědníků v ISu (Sdělení místa výkonu odborné praxe, Zpráva o průběhu odborné praxe) Vše je v pořádku = udělení zápočtu Byl shledán nějaký nedostatek –> individuální kontakt po mailu, kontaktování poskytovatele praxe apod.

Nestandardní situace V případě neukončení předmětu je automaticky zapsán do následujícího semestru jako opakovaný nutné řádně ukončit a získat zápočet, jinak ukončení studia Pro opakovaný zápis platí všechny podmínky (volba příslušného předmětu, odpovědníky atd.) Žádosti o výjimku Adresátem je garant předmětu proděkan Mrkývka Přesně specifikovat požadavek (vč. kódů předmětů)

FAQ Praxi jsem si zařídil/a až v průběhu semestru. Je možné si ještě nějak dodatečně předměty odborné praxe zaregistrovat? Mám zaregistrovaný předmět odborná praxe I – advokacie, ale podařilo se mi domluvit praxi na soudě. Je možné nějakým způsobem změnit již zaregistrovaný předmět? Poskytovatel praxe po mně vyžaduje smlouvu mezi ním a PrF. Kde bych ji mohla získat? Mohu doručit potvrzení o absolvování odborné praxe i osobně? Část praxe jsem vykonával/a v minulém semestru. Je možné tuto praxi uznat i pro tento semestr? Zapomněl/a jsem v ISu vyplnit odpovědník „Sdělení místa výkonu odborné praxe“. Je možné si nechat uznat praxi vykonanou i před vyplněním tohoto odpovědníku? IS mi opakovaně zapsal předměty odborné praxe do dalšího semestru, i když mám ještě 2 týdny na získání zápočtu. Co to znamená?

Děkujeme za pozornost Tento studijní materiál byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0198 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.