Výchovně léčebná péče Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Kariérové poradenství
Diagnostika SPU.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
Sociální důvody jako důvod pro umístění dětí do institucí?
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Oddělení ústavní a ochranné výchovy - Činnost resortu vnitra v oblasti práce s rizikovými a ohroženými dětmi a mladými lidmi. - Pohled na téma v kontextu.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Životní podmínky osob s PAS – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Praha, 6.listopadu 2014 Petra Zdražilová / 6. listopadu, © Copyright Veřejný ochránce.
Individuální výchovný plán
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Sociální patologie SCPT SCPA
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb. Práva a povinnosti osob a výkon státní správy v ochraně veřejného zdraví POJMY Veřejným zdravím je zdravotní.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Děti starší 18 let ve školském zařízení – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Bystřice nad Pernštejnem, 30.října 2012.
Rodinné právo II Milana Reichlová.
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV)
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Odměňování pedagogických pracovníků
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ PŘEHLED, VÝZNAM, ÚČEL DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY © Zdeňka Králíčková, 2012.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY.
Individuální vzdělávací plán
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Sociálně právní ochrana dětí Historický vývoj SPO (chudinská péče, sirotčí pokladny, okresní komise pro péči o mládež …) Současná úprava – zákon č. 359/1999.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Sociálně právní ochrana dětí Úvod do SP ZS 2015 M. Vorlová Úvod do SP ZS 2015 M. Vorlová.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Deinstitucionalizace ústavní péče očima ochránce 1. března 2011 Hradec Králové Individuální projekt odboru sociálních služeb a sociálního začleňování "Podpora.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Osobní asistence. osobní pomoc osobám se zdravotním postižením zahrnuje služby, které zmírňují důsledky postižení pro jedince při všech jeho činnostech.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Současnost ÚSTAVNÍ VÝCHOVY V ČESKÉ REPUBLICE
Kariérové poradenství v českém středním školství
9. Tvorba individuálního plánu
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Speciálně pedagogická diagnostika
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výchovně léčebná péče Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová

Zákon o výkonu ústavní a ochranné výchovy S dítětem musí být zacházeno v zájmu plného a harmonického rozvoje jeho osobnosti. V rámci péče jsou dětem zajišťovány specifické výchovné a vzdělávací potřeby, a to odstupňovaně až do míry soustavné intenzivní individuální péče. Diagnostický ústav má působit koordinačně v tom, aby se prohlubovaly a sjednocovaly odborné postupy ostatních zařízení. V některých DDŠ a VÚ má být poskytována výchovně-léčebná péče. Ústavní výchova je jen jedna 2

Zpráva… školská zařízení nedostatečné zákonné zakotvení výchovně-léčebné péče a jejího obsahu, nedostupnost této péče v praxi a nedostatečné zajištění její léčebné složky. 3

Nedostatečné zákonné zakotvení Výchovně-léčebná péče by měla být upravena zákonem – ne jen existence, ale i obsah a způsob diagnostiky. Případná omezení obecně stanovených práv dítěte s nařízenou ústavní výchovou musí mít oporu v zákoně. Je postrádána metodická úprava pro zvládání agrese dětí a bezpečnostních rizik. 4

Nedostatečná léčebná složka péče Nyní uvnitř není žádná zdravotní péče!!! Speciálně pedagogické a psychologické metody. Nedílnou součástí výchovně-léčebné péče by měla být péče pedopsychiatrická, jejíž míra odvisí od potřeb dítěte. Zdravotnické zařízení nesmí nahrazovat léčebně- výchovnou péči v domovském prostředí dítěte, tedy hospitalizace nesmí nahrazovat nezajištěnou péči ve školském zařízení. 5

Nedostupnost speciální péče v praxi Pro děti, u nichž odborník konstatuje duševní poruchu či etopedický problém vyžadující výchovně-léčebnou péči, by měl existovat dostatek (personálně dobře zajištěných) zařízení tak, aby tato péče byla dětem dostupná a její poskytování nezpůsobovalo zpřetrhání kontaktů s rodinou. 6

Zpráva z návštěv školských zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy www.ochrance.cz lukasova@ochrance.cz