Výzkumy uživatelů knihoven Národní knihovna ČR, Praha

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IVIG 2008 Výsledky průzkumu informačního vzdělávání na VŠ v ČR v roce 2008 Zpracovala: Hana Landová, UK v Praze, ÚISK Prezentuje: Lenka Bělohoubková, VŠE.
Advertisements

Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Oblast intervence 3.1 Služby v oblasti sociální integrace aktivita a) investiční.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Nauka o podniku Seminář 6..
Popis školících a informačních aktivit CERMATu
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU? Porovnání výsledků z hlediska akademických pracovníků a z hlediska studentů.
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
2. Národní konference o doporučených postupech , Olomouc Katalog klinických doporučených postupů – současný stav a možnosti využití Miroslav.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Emitent 2005 Michal Panáček vývoj software. 2 3 Úvod Emitent 2005 je software na správu akcionářské agendy akciové společnosti. Je určen pro evidenci.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU? Porovnání provozů dílčích knihoven.

Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Jana Kalousková Městská knihovna Ústí nad Orlicí
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
, Elektronické služby knihoven prakticky, Praha Portál STM Lucie Hejná Státní technická knihovna
Online nástroje pro Váš lepší web Helena Šimková.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
Hledá se Kamarádka knihovna (už podruhé). Kdo jde s námi Generální partner: firma 3M Česko O záštitu nad soutěží požádáno: Ministerstvo kultury ČR Odborný.
Registrace podle EMAS III
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Půjčování čteček jako služba knihovny Mgr. Ilona Trtíková Ústřední knihovna ČVUT Seminář E-knihy
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Tazatelská síť.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
POŽADAVKY NA ZÁPOČET Z MAEK1 Ing. Martina Hedvičáková, Ph.D.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Téma projektu: Zajištění IT školení mimo sídlo firmy - školení zaměstnanců auditorské firmy na nově zavedený informační systém Vypracoval: Petr Vilimovský.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Společný regionální operační program Informace o realizaci programu SROP.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
1 Školka ve VFN v Praze Tisková konference,
Zkušenosti s tvorbou a využíváním nového webu v MVK ve Vsetíně
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
V. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

Výzkumy uživatelů knihoven Národní knihovna ČR, Praha 15. 4. 2010 Průzkum spokojenosti uživatelů v Knihovně města Plzně a v jejích pobočkách Jana Hájková Výzkumy uživatelů knihoven Národní knihovna ČR, Praha 15. 4. 2010

Cíl průzkumu Provést průzkum a získat informace o spokojenosti uživatelů: v Knihovně města Plzně jako celku v jednotlivých knihovnách (celkem 24 provozů – 11 velkých knihoven, bibliobus, studovna, 11 malých poboček)

Harmonogram prací 14. 9. - 30. 9. 2009 - práce na úpravách dotazníku 1. 10. – 16. 10. 2009 - příprava textů upoutávek, pořízení sběrných boxů (plastové schránky), namnožení dotazníků v jednotlivých knihovnách 19. 10. – 19. 11. 2009 - vlastní průzkum, termín pro shromáždění vyplněných dotazníků 14. 12. 2009 15. 12. 2009 - 29. 1. 2010 - sčítání dat a přepis připomínek 1. 2. – 26. 2. 2010 - zpracování výsledků, grafů, odpovědí na připomínky 1. 3. 2010 - zveřejnění výsledků

Prostory by mohly být větší, nahoru na regál nevidím, nosím brýle na čtení a když se dívám dolů, tak mi brýle padají a taky nevidím. 64 let

Dotazník Použit dotazník vytvořený v MěK Ústí nad Orlicí KMP se účastnila jeho připomínkování – požadavek úprav minimální Webový dotazník - Ing. J. Moravec: 5 úprav v textu dotazníku (největší úprava v otázce č. 3 – přehled všech knihoven) Vizuální vzhled přizpůsoben barvám webových stránek KMP Doplněn úvodní text Tištěný dotazník upraven tak, aby odpovídal webovému

Jsou k vám pracovníci knihovny vstřícní Jsou k vám pracovníci knihovny vstřícní? Občas zdržujou (třeba zbytečným vysvětlením). 17 let

Personální zajištění

Jen někdy zapomenu, že je polední přestávka, tak jdu znovu, ale to nevadí, pohyb je zdravý. 64 let

Pracovník odpovědný za realizaci: náměstkyně pro hlavní činnost Stanovení harmonogramu Přidělení úkolů Komplexní zajištění prací Koordinace Obsah dotazníku, upoutávky, texty Vložení sečtených údajů do tabulek Vyhodnocení projektu za celou KMP

Pracovník – práce na počítači: vedoucí obvodní knihovny Zajištění výstupů v excelových tabulkách Tvorba výpočtů Kontrola výpočtů Tvorba grafů Konzultace

Pracovník – pomocné práce: asistentka ředitelky (sekretariát) Shromáždění dotazníků z knihoven a jejich sečtení Přepis připomínek Rozdělení prací při sčítání dat, odpovědnost za práci praktikantů

Vedoucí knihoven Zajištění propagace průzkumu ve svém provozu Odpovědnost za rozdávání a sběr dotazníků Vyhodnocení a zveřejnění výsledků ve svém provozu 5 vedoucích obvodních knihoven zodpovídalo za tyto práce také v 11 malých pobočkách

Jsou k vám pracovníci knihovny vstřícní? Typ těchto otázek se mi nelíbí. 26 let

Zpracování dat Webový dotazník – automaticky, excelová tabulka Tištěné dotazníky – pro shromáždění dat použity sčítací formuláře Vložení údajů ze sčítacích formulářů a připomínek z dotazníků do 1 excelového sešitu (pro každou knihovnu 2 záložky – číselné údaje a připomínky) Automatické sečtení výsledků z jednotlivých knihoven do 1 tabulky za KMP celkem, k nim připočteny údaje z webových výsledků Srovnávací tabulka výsledků všech knihoven

Sčítací formuláře Pro každou knihovnu složka 30 listů (na každou otázku jeden) Název knihovny a podpis praktikanta, který údaje sčítal

Sčítací formulář - ukázka

Jsou k vám pracovníci vstřícní Jsou k vám pracovníci vstřícní? Jak kteří, někteří se tváří jako bubáci, ale dokáží poradit. 25 let

Excelová tabulka – číselné údaje

Excelová tabulka - připomínky

Srovnávací tabulka výsledků knihoven

Na Silvestra bych vám dopřála volno! 16 let

Výsledky průzkumu - výstupy Číselné tabulky doplněny grafy Každá knihovna, včetně malých poboček obdržela číselný i grafický výstup a přehled připomínek za svůj provoz Vedoucí velkých knihoven vypracovali písemné vyhodnocení průzkumu a reagovali na připomínky respondentů (pomůcka: odpovědi na připomínky ke knihovním fondům zpracovala vedoucí oddělení knihovních fondů, k VT pracovnice odpovídající za automatizaci) Všechny výstupy konzultovány s pracovníkem odpovídajícím za průzkum V každé knihovně k dispozici návštěvníkům na viditelném místě: Výsledky za konkrétní knihovnu Výsledky za celou KMP V malých pobočkách pouze číselný a grafický výstup Na webu KMP v aktualitách zveřejněny výsledky za celou KMP

Výhoda školních prostor – klid. 90 let

Vyhodnocení průzkumu – ukázka textu

Výsledky v číslech a grafech

Pracovnice jsou velmi milé, ochotné a vstřícné Pracovnice jsou velmi milé, ochotné a vstřícné. Doufám, že za tyto vlastnosti jsou odměňovány na prémiích. 83 let

Finanční náklady Webový dotazník 1 000,- Kč Sběrné boxy 3 600,- Kč Tisk dotazníků 9 500,- Kč Celkem 14 100,- Kč

Chtěla jsem si prodloužit výpůjční lhůtu a vůbec mě to nepřesměrovalo Chtěla jsem si prodloužit výpůjční lhůtu a vůbec mě to nepřesměrovalo! 20 let

Webový dotazník 60 respondentů Pohodlnější a rychlejší pro respondenty i knihovníky Nízké náklady Oslovuje spíše mladé lidi Žije svým vlastním životem, bez vlivu knihovníka Anonymita Riziko malé účasti Nelze zjistit, která knihovna je hodnocena Vyhodnocení dotazníků je ochuzeno o hledisko: připomínka – respondent (věk, pohlaví, vzdělání) Je respondent skutečně návštěvníkem knihovny?

Pomáhá vám knihovna získat informační vědomosti. Proč by měla Pomáhá vám knihovna získat informační vědomosti? Proč by měla? reakce z webu

Tištěný dotazník 987 respondentů Oslovuje i starší uživatele, kteří internet nepoužívají Lze si jej odnést domů Připomínky, u kterých je možné více identifikovat respondenta jsou více vypovídající Je vidět, která knihovna je hodnocena Respondent je skutečným uživatelem knihovny Úspěch závisí od aktivity knihovníka Anonymita nemusí být zaručena Výsledky mohou být zkreslené: knihovník spíše oslovuje uživatele, který je mu nakloněn Náklady na tisk dotazníků

Aktuálnější časopisy, častěji nové knížky (já čtu jako ďas). 16 let

Poznatky z průzkumu Průzkum ve velmi malých pobočkách je: Neefektivní Dotazníky vyplní především spokojení uživatelé Minimální účast – v KMP počet respondentů v malých pobočkách v rozmezí od 4 do 25, průměrně na 1 pobočku 13 Webový dotazník: Samotná výzva k vyplnění dotazníku nestačí V současném provedení je k zjišťování ve více knihovnách nevyhovující Doba průzkumu 1 měsíc se neosvědčila, lepší jsou 2 měsíce Větší úspěšnost je v knihovnách, kde je klidnější provoz a pracovníci mají víc času pro individuální nabídku – paradox: více návštěvníků = méně respondentů Pokud se pracovníkům podaří získat velký počet respondentů, vypovídá to o jejich aktivním přístupu a dobré práci s uživateli

Jak hodnotíte celkovou úroveň služeb poskytovaných knihovnou Jak hodnotíte celkovou úroveň služeb poskytovaných knihovnou? Za ty peníze paráda! 24 let

Děkuji za pozornost PhDr. Jana Hájková Knihovna města Plzně, p. o. hajkovaj@plzen.eu www.knihovna.plzen.eu