PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY – Inovace v plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Portál hl. m. Prahy – Co předcházelo úspěchu
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Integrovaný dopravní systém
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
ReStEP – Základní informace Plný název: ReStEP – Regional Sustainable Energy Policy based on the Interactive Map of Sources (Regionální udržitelná energetická.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Vliv dopravy na životní prostředí
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
SUMP v návaznostech na další sektorové politiky Radomíra Jordová, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Doprava a územní plánování
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Evropské fondy pro regionální rozvoj (EFRR) Zkušenosti z praxe a projekty ve městě Hengelo Mr. Harry Vranken.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Ekonomický rozvoj měst a regionů Projekty CityRegio a CityRegio II Seminář „Zapojení ČR do Nadnárodní spolupráce a zhodnocení programu Interreg IIIB CADSES“
ICHNOS Plus – INTERREG 4C Ing. Petr Pavlinec – kraj Vysočina.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Přístupnost IDS pro OOSPO
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Exkurze Tvorba generelu udržitelné dopravy, Ústí nad LabemZbyněk Sperat, CDV Městské dopravní plánování - příklady Zbyněk Sperat, CDV, v.v.i.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Plán udržitelné městské mobility Olomouce z pohledu zpracovatele
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Nový zákon o ochraně ovzduší
Název akce, místo, datum.
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Akční plán zlepšování kvality ovzduší 2017
I. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY – Inovace v plánování Praha 26.6.2014 Zbyněk Sperat, CDV

Obsah Srovnání tradičního a udržitelného dopravního plánování 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Obsah Srovnání tradičního a udržitelného dopravního plánování Regulace objemu generované dopravy v Curychu Plánování dopravy ve švédském Örebro Dopravní politika Freiburgu Souhrn

Tradiční vs. udržitelné dopravní plánování 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Tradiční vs. udržitelné dopravní plánování

Curych Maximální objem generované dopravy 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Curych Maximální objem generované dopravy Access contingent model, *1999 Kalkulace objemu dopravy vychází z: max. počet parkovacích míst tabulkový počet cest/čas pro určitý typ záměru kapacita komunikační sítě v okolí hlukové a emisní limity Město monitoruje cesty na náklady investora Sankce při překročení počtu cest, může dojít ke snížení počtu park. míst

Curych Maximální objem generované dopravy 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Curych Maximální objem generované dopravy Smysl modelu: umožnit rozvoj v již rozvinutých oblastech města, které jsou zatíženy dopravou regulace dopadů velkých záměrů na ŽP města flexibilita užívání park. míst možnost regulovat objem dopravy Město rozhoduje, zda záměr vyžaduje uplatnění tohoto přístupu Obecně při více než 150 park. místech a 2000 cest/den

2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Sihlcity Curych Multifunkční centrum vně městského centra, *2007, cca 10ha plocha záboru vč. hotelů a bydlení 19,000 návštěvníků za den, 2,300 pracovních míst V blízkosti dálnice končící v Curychu, dobrá obsluha regionálním vlakem a MHD Celkový počet park. míst 850

Sihlcity Curych Uplatnění Access contingent modelu města 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Sihlcity Curych Uplatnění Access contingent modelu města Požadavky: 850 park. míst, musí být zpoplatněny 600 park. míst pro kola Investice developera do vylepšení linek MHD Stanovený limit: 8,800 cest autem/den po 5 letech provozu

Sihlcity Curych Nástroje: 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Sihlcity Curych Nástroje: rozšíření tramvajové tratě a autobusové linky placené parkování rozvoz zboží zákazníkům prostřednictvím jízdních kol informační služby, web, informace o dostupnosti pro všechny dopravní způsoby zaměstnancům obchodů není umožněno parkování obtížné získání parkovacích povolení

Sihlcity Curych Pravidelný monitoring generovaných cest 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Sihlcity Curych Pravidelný monitoring generovaných cest Opatření mobility managementu organizována specialisty Sihlcity Dopady: 70% návštěvníků přijíždí jinak než autem

Örebro Proces dopravního plánování 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Örebro Proces dopravního plánování Zvyšování povědomí o udržitelném plánování - např. sebehodnocení v pracovních skupinách, cílem bylo odhalit mezery ve znalostech zaměstnanců Výstupy: dobré znalosti úřadu v dopravních otázkách, ale žádné zkušenosti s integrací těchto znalostí k vytvoření SUMPu.

Örebro Oddělení mobility 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Örebro Oddělení mobility Vznik samostatného oddělení udržitelné mobility (mj. zodpovídá za informovanost zaměstnanců a politiků), příprava seminářů na snížení potřeby cest auty prostřednictvím územního plánování apod.

2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Örebro Další kroky Nutnost dosáhnout jednotného pohledu na dopravní otázky ze strany všech hlavních zaměstnanců a politiků Důležité byly ukázky osvědčených příkladů z jiných měst, vč. mezinárodní spolupráce (výměnné stáže) Snaha o vytvoření neformální sítě pro udržitelnou dopravu mezi městy v regionu.

Örebro Dopravní plán – SUTP, východiska 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Örebro Dopravní plán – SUTP, východiska Negativní dopady dosavadních plánů zaměřených na individuální motorovou dopravu: hluk znečištění ovzduší nehodovost neatraktivní městské prostředí

Örebro 4 stupňový proces řešení dopravních problémů 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Örebro 4 stupňový proces řešení dopravních problémů ovlivnění potřeby cestování zvýšení efektivity dnešní dopravy zlepšení stávající infrastruktury výstavba nové infrastruktury

2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Vize dopravního plánu: Zlepšení mobility za současného snížení dopravy a zkvalitnění životního prostředí Předejití vzniku dopravy – město krátkých cest, úloha ÚP Kompaktní město se silným centrem, kde jsou všechny cíle v docházkové vzdálenosti

Freiburg Veřejná doprava 70% obyvatel žije do 500 m od zastávky tram 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Veřejná doprava 70% obyvatel žije do 500 m od zastávky tram 7,5 min interval tram ve špičce důraz na levnou MHD – dnes 47€/měsíc

Freiburg Veřejná doprava 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Veřejná doprava RegioCard umožňuje libovolné cestování v regionu (2,900 km tratí, 17 různých dopravců), o víkendu pro 2 osoby První rok po představení nárůst počtu cest VD v regionu o 26,000, poklesl počet cest autem o 29,000 Každá vstupenka na koncert, sport. akci, veletrh nebo konferenci obsahuje jízdenku na VD

Freiburg Dělba přepravní práce 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Dělba přepravní práce

Freiburg Car sharing 140 vozidel 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Car sharing 140 vozidel Registrovaní členové obdrží roční kupon na MHD zdarma a 50% slevu na cestování vlakem v rámci celého Německa

Freiburg Dopravní plán 2020 Vydaný 2008 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Dopravní plán 2020 Vydaný 2008 Zvážení mnoha scénářů a nákladů na jejich realizaci Výstup: 4 opatření pro pěší 13 pro cyklo 12 pro MHD 7 pro regionální HD 19 pro motorová vozidla

Souvisící plány a koncepty 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Souvisící plány a koncepty Územní plán 2020 - Závazek k omezení rozmělňování města O 30 hektarů méně ploch určených k zástavbě, než předchozí plán Koncept otevřených prostor Koncept městského klimatu Zapojování veřejnosti

2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Freiburg Souhrn Život bez aut je ve Freiburgu celkem snadný díky mnoha alternativám 1996-2011 - nárůst cest autem o 1,3%, zatímco došlo k celkovému nárůstu všech cest o 30% Od 1976 - VD – nárůst o 53%, počet cest na kole nárůst o 96%.

Shrnutí Budoucnost sdílení 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Shrnutí Budoucnost sdílení Koncepty chytrých měst, nové pojetí spolupráce mezi městem a občany Data a chytré aplikace

Děkuji za pozornost Zbyněk Sperat zbynek.sperat@cdv.cz CDV, v.v.i. 2014-06-26, Praha, Plán udržitelné městské mobility, Inovace v plánování, Zbyněk Sperat Děkuji za pozornost Zbyněk Sperat zbynek.sperat@cdv.cz CDV, v.v.i.