Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
managementu znalostí podle
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
© LogicaCMG All rights reserved Procesní audit je efektivní nástroj k napřímení procesů, optimalizaci organizace a zlepšení využívání jejich zdrojů.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Systém managementu jakosti QMS
Systém managementu jakosti
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
ABC Professional, ředitel
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
Zdravotnické prostředky a hodnocení zdravotnických technologií Leoš Heger 15. let Czech Med,
Management systému řízení kvality
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
O PTIMALIZACE PROCESŮ ÚOOÚ Projekt je financován z prostředků strukturálních fondů Evropských společenství v rámci Operačního programu Lidské zdroje a.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Hlavní cíle a milníky projektu DRG Restart Ing. Petr Mašek vedoucí projektu DRG Restart.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Systém managementu jakosti
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Současné aspekty daňového práva procesního
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Digitální učební materiál
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Akční plán GISTR na jaře 2016 OS GeoInfoStrategie.
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové

Důvody pro zavedení procesního přístupu ve státní správě 1.Aby organizace fungovala efektivně, musí identifikovat a řídit mnoho vzájemně propojených činností. Činnost, která využívá zdroje a je řízena za účelem přeměny vstupů na výstupy, může být považována za proces. 2.Aplikování systému procesů v rámci organizace spolu s identifikací těchto procesů, jejich vzájemnými vazbami a jejich řízením lze nazývat „procesním přístupem“. 3.Výhodou procesního přístupu je průběžné řízení, které tento přístup umožňuje propojením jednotlivých procesů v rámci systému procesů a také jejich kombinováním a vzájemnými vazbami.

Důvody pro zavedení procesního přístupu ve státní správě Zajistit opakovatelné poskytnutí služby Zvyšování požadavků občanů na kvalitu výkonu státní správy Omezené prostředky na výkon státní správy Možnost plánování kapacit v závislosti na četnosti a náročnosti výkonu jednotlivých procesů Efektivní nasazení podpory informačními systémy

Principy procesního přístupu 1.Základní procesy jsou identifikovány a popsány podle stanovené metodiky. 2.Procesy mají svého vlastníka, který je kompetentní, má patřičnou odpovědnost a je vybaven dostatečnou pravomocí. 3.Procesy mají stanovené výkonnostní parametry (měřitelné i hodnotitelné). 4.Za prvořadé kritérium kvality a výkonnosti procesů se považuje naplnění očekávání veřejnosti, zejména občanů.

Principy procesního přístupu 5.Řízení je podle linií, ale výkonnost se měří podle procesů. 6.Na základě vyhodnocení výkonnosti procesů jsou prováděny aktivity zaměřené na trvalé zvyšování výkonnosti, jsou iniciovány zásadní reinženýringové projekty 7.Jsou využívány vhodné informační technologie na podporu zvýšení výkonnosti procesů a jejich standardizace při opakovaném provádění.

Realizace procesního přístupu 1.Tvorba specifické metodiky pro subjekty státní správy. 2.Identifikace vlastníků jednotlivých procesů. 3.Popis jednotlivých procesů. 4.Identifikace stávající podpory informačními systémy. 5.Stanovení výkonnostních parametrů 6.Tvorba systému sběru informací o výkonnosti procesů, tvorba reportů a jejich vzájemná provázanost. Informační systém pro řízení.

Realizace procesního přístupu 7.Na základě kapacitního plánování a porovnání výkonu jednotlivých procesů prováděných v jiných subjektech státní správy identifikace procesů vhodných pro reinženýring. Plánování změny. 8.Provedení reinženýringového projektu 9.Standardizace jednotlivých procesů podporou informačními technologiemi. Priority pro investice do IT systémů jsou stanoveny na základě ohodnocení přínosů zavedení informatizace. Změny procesů jsou většinou doprovázeny podporou IS (zjednodušení procesu, zefektivnění výměny informací, zkvalitnění podkladů pro rozhodování).

Přínosy zavedení procesního přístupu v subjektech výkonu státní správy Možné přínosy: Transparentní odpovědnost. Definované standardní procesy a postupy. Garantovaná kvalita výstupu. Vyhodnocení a plánování na základě dat a faktů. Optimalizace zavedení IS. Možnost porovnávat efektivitu procesů v rámci různých subjektů výkonu státní správy. Zvyšování výkonnosti jednotlivých subjektů výkonu státní správy. Optimalizace rozdělování omezených kapacit.

Předpoklad pro úspěšné zavedení procesního přístupu Požadavek vedení subjektů na efektivní vynakládání omezených zdrojů. Možnost provést změnu. Možnost soutěže. Získání znalosti o procesním přístupu. Osobní příklad vedoucích pracovníků.

Děkuji za Vaši pozornost Ing. Martin Čulík Konzultant Notes CS a.s. Türkova Praha 4