ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

Země a Měsíc ZKOUŠÍM, BÁDÁM … ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
STAVBA ZEMĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
HRAJEME SI S ČÍSLY Pexeso s příklady VY_32_INOVACE_10
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_18 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.08 Název pro školu:EU CH 08 Název materiálu:Voda Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
NEŽIVÁ PŘÍRODA Prvouka 3. ročník Opakovací hra Gabriela Mikulková 2013.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
PLANETY ZKOUŠÍM, BÁDÁM … ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
HRAJEME SI S ČÍSLY SČÍTÁNÍ DESÍTEK A JEDNOTEK VY_32_INOVACE_16 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
HRAJEME SI S ČÍSLY Sčítání do 10 VY_32_INOVACE_7
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY VY_32_INOVACE_18.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM HOUBY VY_32_INOVACE_17.
Autor: Mgr. Helena Uhříková
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … OBRATLOVCI VY_32_INOVACE_4.
HRAJEME SI S ČÍSLY POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL VY_32_INOVACE_3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Proč? … je na Zemi život? Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM LÁTKY A JEJICH SKUPENSTVÍ VY_32_INOVACE_11.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZŠ a MŠ Olšovec, p ř ísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Lidské t ě lo VY_32_INOVACE_7.
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Podmínky života na Zemi
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Č lov ě k a zdraví VY_32_INOVACE_8.
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
VY_32_INOVACE_03_Voda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY VY_32_INOVACE_15.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
SČÍTÁNÍ DO 20 VY_32_INOVACE_17 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
HRAJEME SI S ČÍSLY Odčítání do 10 VY_32_INOVACE_8 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
HRAJEME SI S ČÍSLY ČÍSELNÁ ŘADA VY_32_INOVACE_1
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
HRAJEME SI S ČÍSLY SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_20 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
VZDUCH Vzduch je všude kolem nás. Tvoří obal kolem země – atmosféru. Většinou ho nevidíme. Vidíme, když fouká vítr a poletuje listí nebo sněhové vločky.
Součásti neživé přírody
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch teplo a světlo horniny a nerosty půda.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA VY_32_INOVACE_12

Hodně zdaru, právě začínáme !!! Ahoj kluci a holky. Jmenuji se Amálka a dnes se spolu podíváme na součásti neživé přírody. Hodně zdaru, právě začínáme !!!

Voda, vzduch a půda jsou součástí neživé přírody a jsou velmi potřebné pro život na Zemi.

Nejvíce vody je obsaženo v oceánech a mořích Nejvíce vody je obsaženo v oceánech a mořích. Tato voda je slaná, protože obsahuje rozpuštěnou sůl. V potocích, řekách, rybnících a přehradách je voda sladká. Lidé, zvířata i rostliny ke svému životu vodu potřebují. VODA

Dešťová voda proniká do země Dešťová voda proniká do země. Zachytí se v půdě a část prosákne hlouběji do podzemí. Voda z povrchu odteče do potoků a řek a ty ji odvádí do moří a oceánů. Voda se odpařuje, mění se ve vodní páru a stoupá vzhůru. Ve výškách se mraky střetnou s chladným vzduchem a jako déšť, sníh nebo ledové kroupy padá voda zpět na zem. Koloběh vody

Koloběh vody

VZDUCH Kolem Země je vzdušný obal. Říkáme mu atmosféra. Chrání Zemi před nebezpečným zářením ze Slunce. Vzduch je všude kolem nás, ale my ho nevidíme. Je obsažen i ve vodě a půdě.

Vzduch se skládá z několika součástí – kyslík, dusík, oxid uhličitý, vodní pára a ostatní látky.

PŮDA Půda je jednou z nezbytných podmínek života. Rostliny z ní čerpají živiny a půda upevňuje jejich kořeny.

V půdě žijí někteří živočichové (např. krtek, žížala).

Lidé půdu obdělávají a pěstují v ní užitkové rostliny, které slouží jako potrava.

Půda je hlinitá, jílovitá nebo ………… . (odpověď najdeš v tajence) 4 2 3 6 1 1 2 3 4 5 6 7 5 7

Obr. Koloběh vody: [cit. 2011-08-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Water_cycle_blank.svg?uselang=cs Obr.Krtek: [cit. 2011-08-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:European_mole_animal.jpg Obr. Žížala: [cit. 2011-08-15]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mi%C3%B1oca066eue.jpg

Číslo sady: 3 Číslo DUM v sadě: 12 Téma sady: Zkouším, bádám, vyrábím Název DUM: Voda, vzduch, půda Autorka: Klumparová Zuzana Vytvořeno: srpen 2011 DUM slouží žákům k získání základních poznatků o neživé přírodě Žáci získají základní poznatky o neživé přírodě, zopakují si starší učební látku (výtvory lidí) a díky ní vyluští tajenku, která se týká látky nové.

Popis prezentace: Po kliknutí na bublinu se objeví text. (obr. č. 2-11) Pro snímek č. 11 je třeba interaktivní tabule, pro doplnění písmen do tajenky. Kliknutím myší na šipku v pravém dolním rohu se vrátíte zpět