Proč se učím chemii, časově tematický plán učiva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROČ SE MÁME UČIT CHEMII?
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Jméno : Ing. Renata Šandová Škola : Základní škola Pohořská 8, Odry Předmět: Anorganická chemie Třída: 8.ročník Téma: Složení roztoků.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Chemie technické lyceum 1. ročník
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrické vlastnosti.
Nebezpečné látky Bc. Karolína Růtová
Atom a jeho složení Bc. Karolína Růtová.
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Směsi, dělení složek směsí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: ORGANICKÁ CHEMIE Pořadí šablony a sada:
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: D OPLŇ DO OBRÁZKU NÁZVY ČÁSTÍ ROVNORAMENNÝCH VAH.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: ORGANICKÁ CHEMIE Pořadí šablony a sada:
Oddělování složek směsí 2
PaedDr. Ivana Töpferová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Nejznámn ě jší karboxylové kyseliny Obrázek č.1 Obrázek č.15.
CHEMIE KOLEM NÁS.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrické vlastnosti.
ÚVOD DO CHEMIE.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Oddělujeme složky směsí
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
VY_52_INOVACE_02/1/17_Chemie VODÍK - procvičování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Karboxylové kyseliny. Karboxylové kyseliny - jsou deriváty uhlovodíku, které mají ve své molekule karboxylovou skupinu - COOH.
Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Biologie 3.ročník.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EKONOMIKA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ENZYMY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_26.
KOVY, NEKOVY, POLOKOVY obecně. KOVY elektrická a tepelná vodivost kovový lesk kujné, tažené kromě rtuti Hg pevné látky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_19_Sulfidy Téma: Chemie.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004.
Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět: Chemie 8 Tématická oblast: Chemické látky a jejich změny Obsah zaměření:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_10_Vodík Téma: Chemie 8.
Výroba mýdla - - žákovský pokus MGR. DANIELA SZMEKOVÁ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
AMONIAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_26.
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_07_Molekuly
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
Ekonomika – 4.A Úvodní hodina.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník
Úvodní hodina Bc. Zdeněk Staroba
Stavba atomu.
Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_07
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Ch_007_Chemické reakce_Rozkladné
Transkript prezentace:

Proč se učím chemii, časově tematický plán učiva Bc. Karolína Růtová

Chemie 8. ročník časová dotace – 2 hodiny týdně sešit – A5 linkovaný, 40 listů (obalený, nadepsaný) klasifikace: ústní zkoušení (cca 2 známky za pololetí), písemné prověřování znalostí (předem hlášené), referáty, projekty studijní materiály: učebnice, pracovní listy, prezentace na webových stránkách školy

Co je to chemie? Jak rozumíte pojmu chemie? Co Vás při takovém výrazu napadne? Je chemie pro člověka důležitá? Může chemie znamenat i jisté ohrožení pro člověka?

Alchymie středověká spekulativní metoda, jež je spojená s prováděním experimentů a výrobou magických látek, předchůdkyně chemie snaha o výrobu zlata, elixíru mládí, aj.

Chemie přírodní věda zkoumá látky a jejich změny vznik v průběhu 17. – 18. století nejčastěji využíváno pozorování nebo pokus Jaké vlastnosti obecně mohou látky mít?

K zamyšlení Jaká tři skupenství látek znáš z fyziky? Uveď ke každému alespoň tři příklady. Zapřemýšlej, s jakými výrobky chemického průmyslu se denně setkáváš ve škole, doma nebo na zahradě. Znáš některé látky rozpustné ve vodě?

Zdroje ŠKODA, Jiří a Pavel DOULÍK. Chemie 8: pro základní školy a víceletá gymnázia : učebnice. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006, 136 s. ISBN 80-723-8442-2. www.google.com (obrázky)