REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ Uherský Brod, 8. 10. 2014 PaedDr. Petr Navrátil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

Přijímací řízení ve školním roce 2013/2014
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
příspěvková organizace Středoškolská 3, Ostrava-Zábřeh
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
PREZENTACE ODBORU ŠKOLSTVÍ KRAJSKÉHO ÚŘADU KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Výsledky přijímacích zkoušek ve školním roce 2010/2011 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
1 Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Přátelské setkání.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu SETKÁNÍ S VÝCHOVNÝMI PORADCI STŘEDNÍCH ŠKOL Oddělení správy škol Odboru školství, mládeže a sportu.
Projekt Nové přístupy k realizaci praktického vyučování ve Zlínském kraji Uherský Brod, Mgr. Petra Pilčíková Projektová manažerka.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ Uherský Brod, PaedDr. Petr Navrátil.
Prospěchová stipendia
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
ODBORNÉ ŠKOLSTVÍ A DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Prospěchová stipendia
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
1 Střední škola technická a gastronomická Blansko škola moderních technologií 65 roků od založení školy.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Informativní schůzky pro rodiče vycházejících žáků říjen 2008 INFORMACE: SCIO testování žáků podpora řemesel v odborném školství nový způsob přijímacího.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Organizační struktura
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.1.00/ I.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Individuální projekt OP VVV
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Škola PRO firmu firma PRO školu Zlín, 4. října 2018
ŠKOLSTVÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Organizační struktura
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Příprava dotačního programu „Program na podporu stáží žáků a studentů ve firmách“
Informace o projektu IKAP
Transkript prezentace:

REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ Uherský Brod, PaedDr. Petr Navrátil

Obsah prezentace  Demografie  Přehled technických škol v kraji  Podpora oborů  Všeobecné vs. Odborné vzdělávání  Projekty podporující technické vzdělávání

DEMOGRAFIE

Počet žáků na SŠ ve Zlínském kraji (denní studium, všichni zřizovatelé) Zdroj: OŠMS rozdíl 2005 – žáků rozdíl 2005 – žáků

Podíl počtu zapsaných do 1. ročníků na VŠ nebo VOŠ k celkovému počtu 19 letých (ČR) Zdroj: OŠMS

Podíl počtu zapsaných do 1. ročníků na VŠ nebo VOŠ k celkovému počtu absolventů SŠ (ČR) Zdroj: NÚV

Podíl studentů VŠ podle bydliště (2012, % populace 20–29 let) Zdroj: ČSÚ

Demografie Zlínského kraje Věková skupina letí letí Rozdíl Ø roční úbytek v období 2012 – pracujících Ø roční úbytek v období 2012 – pracujících Zdroj: OŠMS

Podpora kvality vzdělávání  Jednotné přijímací zkoušky na maturitní obory SŠ od školního roku 2009/10  Stanovení počtu otevíraných tříd na SŠ  Jen 3,5% nekvalifikovaných pedagogických pracovníků  Jen 7,1% přijímaných do víceletých gymnázií  Státní maturity  na špičce v ČR

PŘEHLED TECHNICKÝCH ŠKOL V KRAJI

Přehled technických oborů (všechny formy vzdělávání, všichni zřizovatelé 2013/14) Skupina oborůPočet škol Celkový počet žáků Podíl žáků v dané skupině oborů 18 – Informační technologie55992,45% 23 – Strojírenství a strojírenská výroba ,82% 26 - Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika ,22% 28 - Technická chemie a chemie silikátů31780,73% 36 - Stavebnictví, geodézie a kartografie ,08% 39 - Speciální a interdisciplinární obory62100,86% Celkem technické obory ,16% Zdroj: OŠMS

Přehled technických oborů (všechny formy vzdělávání, všichni zřizovatelé 2013/14) Skupina oborů Počet absolventů s MZ* Počet absolventů s VL* 18 – Informační technologie – Strojírenství a strojírenská výroba Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika Technická chemie a chemie silikátů Stavebnictví, geodézie a kartografie Speciální a interdisciplinární obory3728 Celkem technické obory Zdroj: OŠMS *… odhad (přesná čísla budou k dispozici na konci října 2014)

PODPORA OBORŮ

Podpora vybraných učebních oborů Zahájení ve školním roce 2007/08  Strojírenství a strojírenská výroba – 5 oborů  Stavebnictví – 5 oborů  Technická chemie a chemie silikátů – 1 obor  Potravinářství a potravinářská chemie – 2 obory  Zemědělec-Farmář (od školního roku 2013/14)  Pekař (od školního roku 2014/15)  Gumař-Plastikář (od školního roku 2015/16) Od školního roku 2009/10 je systém podpory rozšířen i na soukromé školy

Vývoj počtu žáků v 1. ročníku v oborech s VL – skupina H Zdroj: OŠMS

Strojírenství a strojírenská výroba Poměr žáků přijatých do 1. ročníku podporovaných oborů k celkovému počtu žáků v 1. ročníku v oborech skupiny H Zdroj: OŠMS

Stavebnictví, geodézie a kartografie Poměr žáků přijatých do 1. ročníku podporovaných oborů k celkovému počtu žáků v 1. ročníku v oborech skupiny H Zdroj: OŠMS

Sklář – výrobce a zušlechťovatel skla Poměr žáků přijatých do 1. ročníku podporovaných oborů k celkovému počtu žáků v 1. ročníku v oborech skupiny H Zdroj: OŠMS

Řezník – uzenář Poměr žáků přijatých do 1. ročníku podporovaných oborů k celkovému počtu žáků v 1. ročníku v oborech skupiny H Zdroj: OŠMS

Výrobce obuvi Poměr žáků přijatých do 1. ročníku podporovaných oborů k celkovému počtu žáků v 1. ročníku v oborech skupiny H Zdroj: OŠMS

Zemědělec – farmář (Krajinář) Poměr žáků přijatých do 1. ročníku podporovaných oborů k celkovému počtu žáků v 1. ročníku v oborech skupiny H Zdroj: OŠMS

Rozsah podpory

VŠEOBECNÉ VS. ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ

Rozložení žáků podle druhu vzdělávání Zdroj: OŠMS

Cíle a skutečnost – přijímaní žáci DZ ČR 2011DZ ZK 2012 Skutečnost ZK 2013/14 Podíl žáků přijímaných do maturitního studia (bez NS) 70%67 – 72%70,5% Podíl žáků přijímaných na 4-letá gymnázia 15 – 27% (velká diverzifikace v rámci celé ČR) 14 – 18%15,9% Podíl žáků na víceletých gymnáziích 5 – 10%5%7,1% Podíl žáků přijímaných do lyceí 1 – 3%0,9% Podíl žáků přijímaných na odborné maturitní obory 38 – 45%43 – 46%47,5% Podíl žáků přijímaných do oborů s VL 27 – 32%28,5% Podíl absolventů oborů s VL přijímaných do NS (denní studium) 20% 26,6% Zdroj: OŠMS

Nezaměstnanost absolventů  Míra nezaměstnanosti ve ZK:  k : 7,6% ( uchazečů)  k : 7,7% ( uchazečů)  Absolventi ZŠ, SŠ a VŠ registrovaní na ÚP:  k :  5,9% ze všech nezaměstnaných  k :  5,5% ze všech nezaměstnaných Zdroj:

Nezaměstnanost absolventů  Absolventi SŠ v roce 2012/13:  celkem  k  nezaměstnaných (max. 1 rok od ukončení studia) – 18,5%  4,0% ze všech nezaměstnaných  k  829 nezaměstnaných (max. 1 rok od ukončení studia) – 12,4%  2,6% ze všech nezaměstnaných Zdroj:

Nezaměstnanost absolventů podle dosaženého úrovně vzdělání (absolventi 2012/13, k )

Nezaměstnanost absolventů SŠ podle skupin oborů (k a – max. 1 rok od ukončení)

Poměr nezaměstnaných absolventů SŠ k počtu absolventů SŠ podle skupin oborů (absolventi 2012/13, k a k – max. 1 rok od ukončení)

PROJEKTY PODPORUJÍCÍ TECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ

Centra vzdělávání  Realizace: 9/2013 – 6/2015  Rozpočet: 112 mil. Kč  Cílem je vytvořit regionální centra přírodovědného a technického vzdělávání s moderním vybavením na SŠ ZK a zajistit jejich efektivní využívání pro výuku a volnočasové aktivity žáků SŠ a ZŠ za účelem podnícení zájmu žáků SŠ a ZŠ o technické a přírodovědné obory.

Centra vzdělávání  16 SŠ – center vzdělávání  Spolupráce se 71 ZŠ  Pořízení investic do SŠ pro zkvalitnění výuky

Centra vzdělávání Střední školy Základní školy VOLNOČASOVÉ AKTIVITY PRO ŽÁKY SŠ VYUŽITÍ VYBAVENÍ JINOU SŠ – SÍŤOVÁ SPOLUPRÁCE VOLNOČASOVÉ AKTIVITY PRO ŽÁKY ZŠ SDÍLENÍ DÍLEN PROGRAM VZÁJEMNÉHO UČENÍ KRAJSKÁ SETKÁNÍ METODIKŮ, PŘEDMĚT. KOMISÍ… SPOLUPRÁCE SE ZAMĚSTNAVATELI VÝSTUPY Z IPn A IPo – BADATELSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ INVESTICE DO VYBAVENÍ

Podpora praxí  Realizace: 10/2014 – 7/2015  Rozpočet: 16,4 mil. Kč  Cílem je nastavit a pilotně ověřit komplexní systém podpory praktického vyučování na středních odborných a základních školách ve Zlínském kraji. Navrhovaný systém je založen na zavedení nových forem spolupráce škol a reálného pracovního prostředí.

Podpora praxí  Krajské centrum dalšího profesního vzdělávání a Centrum uznávání a celoživotního učení Zlínského kraje o. p. s. + 5 SŠ  Zřízení krajské agentury praxí  Zřízení středisek praxí  Realizace minipodniků  Realizace podnikatelských fór

Podprogram „Podpora nákupu učebních pomůcek “  Výše podpory celkem: 8 mil. Kč  Max. výše podpory na PO: 400 tis. Kč  Termín vyhlášení: IX/2014  Termín ukončení podprogramu: XII/2014  Cílem podprogramu je modernizace stávajícího vybavení školy v oblasti učebních pomůcek technických a ICT oborů školy.

Děkuji za pozornost. PaedDr. Petr Navrátil