D O P R A V A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Parkovací dům SYSTEM KOMA.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel,
ČÁST B – ÚZEMNÍ STUDIE Definice dle stavebního zákona č. 183/2006 Sb. a jeho prováděcích vyhlášek - § 30 (1) Územní studie navrhuje, prověřuje a posuzuje.
petr horský 20/06/2012 Bratislava
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
VIII. ročník Veletrhu Gaudeamus Praha 27. – 28. ledna 2015.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
PODZEMNÍ STAVBY Kolektory Ústav geotechniky.
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
TÉMA: Daň z nemovitostí
Charakteristické znaky MHD
Dopravní a liniové stavby
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
OUTDOOROVÉ AKTIVITY.
TVORBA DISPOZICE.
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Moderní cyklistická doprava
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Doprava v klídku.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
NBU2A LS2015 / RODINNÉ DOMY Petr LÉDL / Petr ŠIKOLA KATEDRA ARCHITEKTURY KONCEPT A DISPOZICE RODINNÉHO DOMU.
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Mladá Boleslav Spádová oblast Mladá Boleslav 1: Město Mladá Boleslav a spádová aglomerace cca obyvatel 2: Okres Mladá Boleslav cca obyvatel.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v. Upravené značky A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
D O P R A V A. DOPRAVNÍ SYSTÉMY MIMO MĚSTA meziměstská a mezinárodní dopravní spojení,... UVNITŘ MĚST (městský dopravní systém) – v zastavěném i nezastavěném.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Konstrukce a výstavba silničních komunikací Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Bakalářská práce Autor: Petr Hoštička. * Cílem práce bylo zmapovat bezpečnost a použití zádržných systémů v silniční dopravě * Práce se zabývá rozdělením.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Ú Z E M N Í S T U D I E Ú V O Z O V Á A K E B Z D I N C E
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
Navrhování tunelových staveb
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Informace o vyhlášených výzvách
Transkript prezentace:

D O P R A V A

DOPRAVNÍ SYSTÉMY MIMO MĚSTA meziměstská a mezinárodní dopravní spojení,... UVNITŘ MĚST (městský dopravní systém) – v zastavěném i nezastavěném území obcí Pěší trasy a zóny MHD - pozemní (bus, tram,.. - podzemní (metro,.. - nadzemní (monorail,.. Automobilová doprava individuální, nákladní Uliční síť Doprava v klidu Ostatní dopravní trasy (cyklotrasy, lodní,.. Propojení systémů ŘEŠENÍ DOPRAVNÍCH TRAS MUSÍ UMOŽNIT DOBROU ORIENTACI A ČITELNOST URČENÍ KOMUNIKACE

AUTO VE MĚSTĚ ZAJIŠŤUJE OBSLUŽNOST ÚZEMÍ ZÁSOBOVÁNÍ, MHD SVOZ ODPADU ZAJIŠTĚNÍ POŽ. BEZPEČNOSTI DOSTUPNOST SANITNÍM VOZŮM … OSOBNÍ INDIVIDUÁLNÍ DOPRAVA DĚLENÍ MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ NA FUNKČNÍ SKUPINY PODLE DOPRAVNÍHO VÝZNAMU VE VZTAHU KE STRUKTUŘE OSÍDLENÍ A – rychlostní v obci nad 50 tis. obyv., vazba na vnější síť B – sběrné komunikace obyt.útvarů, průtahy silnic I.-III.tř. C – obslužné komunikace D – D1 – pěší a obytné zóny D2 – stezky pro cyklisty, pěší,... vyloučen provoz silničních motorových vozidel ČSN 73 6110 – PROJEKTOVÁNÍ MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (ZMĚNA Z1 Z ÚNORA 2010)

ČTYŘPRUHOVÁ SMĚROVĚ ROZDĚLENÁ KOMUNIKACE S PŘECHODEM PRO CHODCE (FUNKČNÍ SKUPINA B NEBO C) ČSN 73 6110

ODSTAVNÉ A PARKOVACÍ PLOCHY PLOCHY PRO UMÍSTĚNÍ VOZIDLA MIMO JÍZDNÍ PRUHY KOMUNIKACÍ, PRO STÁNÍ VOZIDLA Parkování - krátkodobé (do 2 hod. trvání) - dlouhodobé (nad 2 hod.) (vždy po dobu nákupu, návštěvy, zaměstnání,…) Odstavování - v místě bydliště či sídla provozovatele (po dobu, kdy se vozidlo nepoužívá - přes noc, několik dní…) PARKOVACÍ PLOCHY - ČLENĚNÍ OTEVŘENÉ (NEKRYTÉ) KRYTÉ (KRYTÁ PARKOVIŠTĚ A GARÁŽE) JEDNOTLIVÉ GARÁŽE (1-3 VOZY) ŘADOVÉ GARÁŽE (JEDNOPODLAŽNÍ ČI DVOUPODLAŽNÍ) HROMADNÉ GARÁŽE HALOVÉ (JEDNOPODLAŽNÍ - I PRO BUS, NÁKLADNÍ AUTA ČI PRACOVNÍ STROJE) VÍCEPODLAŽNÍ PARKOVACÍ SYSTÉMY STOHOVACÍ PALETOVÉ

ORGANIZACE PARKOVACÍ PLOCHY Ovlivněno: - Typem (rozměry) vozidel - Okruhem uživatelů - Frekvencí (obrátka /1 místo) - Celkovou velikostí parkoviště Zvážit: pohyb pěších po parkovišti členění, zeleň,... likvidace sráž. vod (rop. látky) způsob úhrady ev. poplatku Zvláštní druhy park.ploch: K+R (Kiss and Ride) – krátkodobé do 10 min. P+R (Park and Ride) – pro cestující, využívající i MHD (na méně než 24 hod.) B+R (Bike and Ride) – pro jízdní kola (obd.P+R)

PROBLÉMY PŘI UMÍSTĚNÍ PARKOVIŠŤ DOSTUPNOST (DOCHÁZKOVÁ VZDÁLENOST) (POHODLÍ A KONTROLA) X NEPŘÍZNIVÉ DOPADY NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ - HLUK - EXHALACE

PROSTOROVÉ NÁROKY PŘI PARKOVÁNÍ Řídí se především rozměry, manévrovacími možnostmi a technickými vlastnostmi vozidel, pro které je parkovací plocha určena. U speciálních vozidel lze rozměr parkovacího stání přímo odvodit od rozměrů vozidla, u běžných aut lze využít hodnoty, doporučované ČSN 73 6056 a ČSN 73 6058

PARKOVÁNÍ KOLMÉ A ŠIKMÉ (os.auta a dodávky)

PARKOVÁNÍ PODÉLNÉ (os.auta a dodávky)

příklady skutečných rozměrů – JEDNOTLIVÁ GARÁŽ TYP ŠÍŘKA DÉLKA AUDI A8 1 895 mm 5 065 mm AUDI Q7 2 000 mm ŠKODA SUPERB 1 820 mm 4 840 mm ŠKODA FABIA 1 645 mm 3 995 mm MAX. ROZDÍL U DANÝCH PŘÍKLADŮ CCA 0,35 M CCA 1,1 M C VÝTAH Z ČSN 736056 vozidlo osobní dodávka vzdálenost minimální rozměr (m) A 0,75 B 0,40 C 0,25 D 0,5 E (podél.stání) F (za sebou) 1,00 0,50 5,34m (6m) A B B D E-F 2,97m (3m)

rozměry stání v HROMADNÝCH garážích min. 0,25 0,75 a=1,75 0,75 a=1,75 PEVNÁ PŘEKÁŽKA (ZEĎ) BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP min. 0,25 0,25 cca 5,10 dle normy stačí 5,0m např. Škoda Superb = 4,85 PEVNÁ PŘEKÁŽKA (ZEĎ) min.2,9 2,5 = a+odstupy (1,75+0,75+0,25 =2,75) šířka jízdního pásu (6m) a = šířka vozidla = 1,75m rozměry stání v HROMADNÝCH garážích

USPOŘÁDÁNÍ GARÁŽÍ (os.auta a dodávky) ▲KOLMÉ STÁNÍ OS. AUT A DODÁVEK ▲PODÉLNÉ STÁNÍ OS. AUT A DODÁVEK USPOŘÁDÁNÍ GARÁŽÍ (os.auta a dodávky)

HROMADNÉ VÍCEPODLAŽNÍ GARÁŽE (NADZEMNÍ PARKING VE WOLFSBURGU)

Marina City - Goldberg a spol. (1967)

RAMPY VNITŘNÍ celé (na celou výšku podlaží) a šroubovité (obvykle celá výška garáží) 15% vyrovnávací (obvykle spoj. s terénem, méně než ½ výšky podlaží) a polorampy (MAX ½ výšky podlaží) 17% parkovací (jsou na nich umístěna park.stání) 6% VNĚJŠÍ celé a šroubovité 10% vyrovnávací 17% Rp = poloměr vypuklého oblouku Autobusy 20m Ostatní 15m Rd = poloměr vydutého oblouku Autobusy 75m Ostatní 20m Rd Rp

MECHANICKÉ PARKOVACÍ SYSTÉMY Dělení: Stohovací (technický prostředek na principu překlápěcích či vertikálně posuvných plošin) Paletové (automatické parkovací systémy – APS) Klady: Prostorová ekonomie Není nutné zabezpečovat pohyb osob Kontrolovatelnost Zápory: Vyšší vstupní investice Obtížně použitelné pro veřejné garáže bez obsluhy Závislost na energii

STOHOVACÍ PARKOVACÍ SYSTÉMY Nutno určit kategorie parkovaných vozidel (tomu se přizpůsobí rozměry systému) Ovládání kartou či kódem Hydraulický pohon

AUTOMATICKÉ PARKOVACÍ SYSTÉMY příklady, typy, technické možnosti – viz. např. www.krenotech.cz

Prodejna Toyota Gelsenkirchen

HORSKÉ APARTMÁNY KODAŇ, DÁNSKO ARCH.KANCELÁŘ B.I.G. – 2007/08