Produkt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Marketingový mix PRODUKT
ÚVOD DO MARKETINGU.
Projektové řízení Modul č.1.
Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Technická dokumentace
Marketingový mix.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Životní cyklus výrobku
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Komplexní analýzy.
Podnikatelské koncepce
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Úvod do podnikových financí
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Téma 13: Finanční plánování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Životní cyklus výrobku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Presentation Title 1st September 2002
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Produkt

Adéla Drápelová Kamila Kratochvílová Zuzana Skleničková Irena Šíchová

Výrobek Výrobek je nejdůležitější složkou marketingového mixu. Výrobek může být i služba či informace. Výrobek je cokoli, co lze na trhu nabídnout, co získá pozornost, co může sloužit ke spotřebě, co může uspokojit nějaké přání nebo potřebu.

Výrobek jako podnikatelský nástroj 2 východiska: Výrobek není nakupován jen pro základní funkci, ale je zde celá řada dalších aspektů (např. značka, barva, záruka, design, provedení). Aspekty rozdělujeme na funkční charakteristiky a charakteristiky spojené s image.

Totální výrobek

Totální výrobek První vrstva Druhá vrstva Třetí vrstva Jádro Obal výrobku Styl Kvalita Třetí vrstva Dodávka a prodejní služby Instalace Záruka

Životní cyklus výrobku Vyznačuje se etapami, které se navzájem liší objemem prodeje, tempem jeho růstu, ziskem, který výrobek přináší, ale i péčí, kterou vyžaduje od podnikatele v podobě použití marketingových nástrojů.

Životní cyklus výrobku Zavádění výrobku na trhu Růst a rozvoj Zralost Úpadek

Podnikatelské hodnocení výrobku Dva základní přístupy: Model BCG (Boston Consulting Group) Klasifikace Petra Druckera

Model BCG

Nové výrobky Při uplatňování marketingu v podnikání je jedním z hlavních cílů uplatňování nových výrobků na trhu. Pro zavádění nových výrobků je základním předpokladem dlouhodobý a permanentní průzkum.

Nové výrobky Průzkumové práce před zavedením nových výrobků jsou zaměřeny na zjištění: charakteru výrobku a pro jakou skupinu je určen, na jaké úrovni (regionální či celostátní) bude výrobek uplatňován, jaká bude velikost výroby, stavu konkurence, doby působení nového výrobku, nejvhodnější ceny, formy distribuce, optimální činnosti na podporu prodeje, atd

Nové výrobky Vývoj nových výrobků má několik fází výzkum nových výrobků, vývoj nových výrobků podle plánu, technický, konstrukční a technologický vývoj prototypů, technické testování výrobků, ekonomické testování výrobků, kalkulace nákladů nových výrobků, testování výrobků na trhu, zahájení sériové výroby se zajištěným odbytem, kontrolní a ověřovací činnost.

Metoda fázového postupu Představa a rozhodnutí o zavedení nového výrobku Rozhodnutí o výrobě nového výrobku Technický a technologický vývoj Testování prototypu nového výrobku na trhu Průzkum odbytových a prodejních možností Zavedení výrobku na trhu Soustavné vyhodnocování odbytu a prodeje Nová opatření podniku

-výzkum nabídky a poptávky ANALÝZA TRHU -výzkum nabídky a poptávky VÝROBKU -obchodní -technická PROTOTYP nového výrobku TESTOVÁNÍ PROTOTYPU ROZHODNUTÍ ANO/NE

Vyřazování výrobků Na základě sledování trhu se zjišťuje, kdy začne docházet k úbytku prodeje výrobku na trhu. Při těchto zjištěních musí být podnik připraven na dokončování nového výrobku, který nahradí stávající výrobek. Nový výrobek, však nemůže v určité etapě zcela nahradit výrobek stávající.

Vyřazování výrobků Prováděný marketingový průzkum se zaměřuje na: dobu, kdy musí být stávající výrobky z trhu staženy, informace, které výrobky zastarávají, zda bude stažení výrobků jednorázové nebo postupné, a v jakém časovém sledu, zda jsou připraveny nové výrobky, k jakému zvýšení nákladů může dojít, jak poklesne zisk, případně zda se projeví ztráta.

Vyřazování výrobků Opatření při zjištění poklesu prodeje výrobku: snižování výroby výrobku postupně, snižování výroby vyřazovaného výrobku zároveň s náhradou při zavádění výrobku nového, dočasné přenechání části trhu konkurenci, snížení ceny výrobku, provést urychlené drobnější úpravy na výrobku, zvýšení množství výrobku za nižší cenu, zvýšení propagačního úsilí.

Doporučená literatura Podniková ekonomika 2, Ing. Zdeněk Novotný, Ing. Věra Dyntarová, Ing. Radka Kafková KUNČAR, S.:Marketing pro všechny, Marketing spolehlivá cesta k úspěšnému podnikání STEHLÍK, E. a kolektiv: Základy marketingu.

Děkujeme za pozornost…