Co nás obklopuje?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TĚLESA A LÁTKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Advertisements

ENERGIE CO VŠECHNO SKRÝVÁ….
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Co je pohyb?.
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
TEPLO A SVĚTLO.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
Vlastnosti pevných, kapalných a plynných látek
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
Pohybové účinky síly. Pohybové zákony
Světelné jevy Optika II..
Tření Třecí síla. (Učebnice strana 91 – 95)
Smykové tření, valivé tření a odpor prostředí
Vlastnosti plynů.
Látky a tělesa.
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
zpracovaný v rámci projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM LÁTKY A JEJICH SKUPENSTVÍ VY_32_INOVACE_11.
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
Vzájemné působení těles. Síla
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Název : Sluneční soustava Oblast : Zeměpis 6. . ročník
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Vzájemné působení těles
Gravitační síla a hmotnost tělesa
Gravitace (gravitační síla, tíhová síla)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Gravitační síla, gravitační pole Země
Nela Bártová Opava,2010 Březen
Připravily: Aneta Brabencová Kristýna Nachtigalová
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B36Fy6_Tělesa a látky.
Vlastnosti plynů Pohyb je základní vlastnost všech těles ve vesmíru. Toto tvrzení platí pro celý vesmír – pro hvězdy, planety, komety, pro celé galaxie.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co se na obrázku pohybuje? Z tohoto pohledu. Z pohledu, když budeš sedět.
Archimédův zákon pro plyny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Z čeho se tělesa skládají
TĚLESA A LÁTKY.
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Vlastnosti pevných látek Vypracoval: Lukáš Karlík
10 Z ČEHO SE TĚLESA SKLÁDAJÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
NEWTONOVY ZÁKONY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_29.
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
Co nás obklopuje?.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Vzájemné působení těles
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Těleso a látka Podívej se kolem sebe. Jmenuj věci, které nás obklopují. Věci se odlišují v mnoha vlastnostech, jakými jsou např. barva, velikost, tvrdost,
Co nás obklopuje?.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
Klid a pohyb tělesa.
Transkript prezentace:

Co nás obklopuje?

Co ve svém okolí vnímáme smysly?

Čím se věci odlišují? Tvarem Barvou Velikostí Tvrdostí modelína kámen

Co je důležité U kterých těles je důležitá Velikost Barva Tvar Tvrdost

Těleso Pokud o věci řekneme, že má nějaký Tvar Rozměry Polohu (nachází se na určitém místě) Nazveme tuto věc TĚLESEM

Urči, co je těleso Vzduch Žehlička Řeka Kouř z komína Pára nad hrncem Cukr

Tvar jednoduchý a složitý Některá tělesa mají tvar jednoduchý Některá tělesa mají tvar složitý

Vyjmenuj tělesa s přibližným tvarem koule Slunce Země Měsíc Nafouknutý plážový míč Glóbus Míč na košíkovou Fotbalový míč Pomeranč Tenisový míček Míček na stolní tenis Kulička Hrášek Brok v loveckém náboji Semínko hořčice

Přemýšlej a ověř si Na jaká jednodušší tělesa rozložíš svoji propisovačku? Napiš a potom vyzkoušej

Přemýšlej Na jaká jednodušší tělesa rozložíš například: Kladivo Sešit A co třeba automobil? Skládá se z několika tisíc jednodušších těles (napiš alespoň 10 těles) Dřevěné topůrko, železná číst, klínek Jednotlivé listy, tvrdé desky

Tělesa z kapalin a plynů Voda v láhvi Čaj v hrníčku Vodík v balonu Vzduch v pneumatice Bublina vzduchu ve vodě

Pozorování těles Některá tělesa nemůžeme pozorovat přímo Vzdálená tělesa (hvězdy, planety,..) Musíme použít přístroje - kosmické sondy, dalekohledy

Pozorování těles Některá tělesa nemůžeme pozorovat přímo Příliš malá tělesa (mikroby, viry,..) Musíme použít přístroje - mikroskopy mikroby

Co zkoumá fyzika? Vlastnosti těles Změny těles Příčiny těchto změn Tělesa mohou z různých příčin měnit svou velikost, tvar i polohu, mohou se pohybovat

Otázky a úkoly Které z následujících pojmů označují tělesa a které ne? kámen, pohoří Alpy, Tichý oceán, Slunce, zrcadlo, počítač, vůně růže, kniha, mlha, zub, tygr Nalezni těleso, které se dá rozložit na několik dalších těles a zapiš je

Řešení Tělesa: Kámen, pohoří Alpy, Tichý oceán, Slunce, zrcadlo, počítač, vůně růže, kniha, mlha, zub, tygr Ostatní nemají přesné hranice

Zápis Těleso je osoba, zvíře, rostlina nebo věc, které můžeme přisoudit tvar, rozměry a polohu. Fyzika zkoumá vlastnosti a pohyb těles