Ekolabeling a ekologicky šetrné výrobky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zdravotnickÉ ProstředkY Aktualní témata Pohled VZP ČR
Advertisements

Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
1  Ministry of Industry and Trade 2006 Energetika ČR ve vazbě na energetickou politiku EU Ing. Zbyšek Sochor Ředitel sekce energetiky Ministerstvo průmyslu.
Lokální ekonomika základ rozvoje. Kdo vyřeší náš problém Udělám to sám Dejte mi lidi, já to udělám Ať si to udělají sami.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ENVIRONMENTÁLNÍ INFORMATIKA A REPORTING IX. Právo na informace o ŽP.
Změny požadavků podle nové normy
Není značka jako značka
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Environmentální značení produktů. ENVIRONMENTÁLNÍ ZNAČENÍ PRODUKTŮ Ing. Marie Tichá 10. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
Enviros s.r.o. | Vlasta Švejnohová | Národní kontaktní místo čistší produkce Projekt ActClean – ENVIROS, s.r.o. Česká republika 11. dubna 2011 Vlasta Švejnohová.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Překlad slovníku ISO 14050: 2009 Úkol slovníku Pořadí slovníku Struktura slovníku Poznámky k překladu.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
ZAMĚSTNÁNÍ RODINA Slučitelnost má mnoho faset Pracovní doba „flexibilní, férová, v zájmu rodiny“  Flexibilní pracovní doba pro rodiče  Částečné úvazky.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
„Agentura pro ekologicky šetrné výrobky a služby“ Váš pomocník a průvodce na cestě k získání národní ekoznačky „Ekologicky šetrný výrobek / služba“ a.
Nařízení č. 1221/2009 EMAS III Revize nařízení č. 761/2001 Pavel Růžička Seminář „Co nového v normách k environmentálnímu managementu? “ MŽP,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Životní cyklus výrobku
Ekolabeling a Green marketing Green marketing Východiska green marketingu Východiska green marketingu Vztah sociálně etického marketingu a green marketingu.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
ProPIG Specifické strategie pro snížení environmentálních dopadů zemědělské činnosti zlepšením zdraví, welfare a výživy prasat chovaných v ekologickém.
Hodnocení eko-inovací podle EU ETV TÝDEN VÝZKUMU A INOVACÍ PRO PRAXI, TVIP 2014 Hustopeče ČESKÉ EKOLOGICKÉ MANAŽERSKÉ CENTRUM
Současný stav a problematika plnění Státní energetické koncepce
Společná zemědělská politika Transformace organizací v resortu.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Hodnocení a řízení výkonu. Adaptace pracovní, sociální, kulturní.
Označování výrobků šetrných k životnímu prostředí
1 Ověřování environmentálních technologií (ETV), cesta na zahraniční trhy , Hustopeče ČESKÉ EKOLOGICKÉ MANAŽERSKÉ CENTRUM
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Výroční konference OP Rybářství Víceletý národní strategický plán pro akvakulturu na léta 2014 – 2024 Praha, 12. prosince 2012.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
POŽADAVKY NA SYSTÉM MANAGEMENTU – VOLBA STANDARDŮ
ŘETĚZY VAMBERK.
Integrovaná výrobková politika I P P. Co to je a kvůli čemu?  Iniciativa EU s cílem formulovat obecnou výrobkově orientovanou environmentální politiku;
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Zelená kancelář. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
1 CE značení pro SDZ Školení CDV Směrnice pro stavební výrobky (CPD) uvádí způsob splnění ‘základních požadavků’ Prostřednictvím značení CE Cesta A: Evropská.
Dobrovolné nástroje jako možná cesta k předcházení vzniku podnikových odpadů Daniel Hájek odbor finančních a dobrovolných nástrojů.
VY_32_INOVACE_Fi_III_24 Název Státní poznávací značky motorových vozidel evropských zemí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Ekoznačky. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Energetická politika Mgr. Oldřich Hájek. Specifika energetické politiky Hybridní povaha politiky Hybridní povaha politiky Ve smlouvě o EU i o EHS není.
V září byl publikován report za období , relevantní je rovněž loňský report za období (WEF 2014) a report za srovnávací období.
Bc. Michaela Drozdová Regionální značení a regionální produkty.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mgr. Markéta Švančarová VŠCHT v Praze, CEMC, z.s.
Demografická revoluce Druhý demografický přechod
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
1 Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Poloha České republiky
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Nástroje ochrany ŽP Jana Soukopová.
Presentation Title 1st September 2002
Historie marketingu
Transkript prezentace:

Ekolabeling a ekologicky šetrné výrobky

Environmentální značení typu I Systém označování ekologicky šetrných výrobků tržně orientovaný regulační nástroj norma ISO 14024, směrnice aktualizovány každé 2 roky.

Vznik nástroje Nejstarší dobrovolný nástroj, Začátek v 70. letech, Německo, Kanada, Japonsko, 90. léta Evropa, 1994 Česká republika.

Účel zavedení tržně orientovaný nástroj, snaha o zvýšení podílu ekologicky šetrných výrobků, po nastartování se systém sám rozšiřuje.

Rozšířenost používání jeden z nejrozšířenějších dobrovolných nástrojů, nejméně zastoupený v USA, v Česku Ekologicky šetrný výrobek cca 270 výrobků od 55 výrobců, BIO výrobek – k srpnu 2002 – 1113 výrobků agentura Global Ecolabelling Network (GEN).

Zavádění ekolabelingu složitý začátek, teoreticky pro všechny výrobce, (potraviny – „Produkt ekologického zemědělství“ neboli BIO)

Přijatelnost pro výrobce zviditelňuje, Zlepšuje konkurenceschopnost, není náročný na řízení.

Účinnost nástroje teoretický vysoká, závisí na počtu výrobků, správném výběru, povědomí veřejnosti, zajištění informací.

efektivnost v ČR je nízká vazba na ISO 14020, LCA a EMS dobrá prognóza do budoucna.

Konkrétní značky Česká republika Zpětný odběr

Konkrétní značky Česká republika

Slovensko Německo

Evropská unie Rakousko

Skandinávie Japonsko

Vlastní environmentální tvrzení Environmentální značení typ II podle normy ISO 14021, bez certifikace třetí stranou, prohlášení, značka nebo obrazec, může být pozitivně i negativně ovlivňující ŽP.

Vznik nástroje Nebyl záměrný reakce na reklamy, podchycen v ISO 14020 a ISO 14021, účelem je zvýšit důvěryhodnost environmentálně zaměřených reklam.

Rozšířenost používání ve světě hodně, u nás relativně málo, poměrně nový nástroj (ISO 14021 publikována v ČR v roce 2001, rozšířenost roste díky zpětné vazbě, pro výrobce je velmi přijatelný.

Budoucnost nástroje velmi efektivní, Pozor na green washing!