Analýza vlastního podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
2.Marketingové prostředí
MARKETING.
Komplexní analýzy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Strategický management
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Poradenství v obecném řízení
Strategický management
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Projekt diplomové práce
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Strategický management
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Petráčková Jozová Cézová
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

Analýza vlastního podniku SWOT a jiné Zpracováno v rámci předmětu 126MPO 20.10.2009 Martina Faltýnová

Obsah Strategie podniku Analýzy Interní analýza Hodnota výrobku SWOT analýza Finanční analýza BSC

Znalost podniku a okolí Strategie podniku Stanovení cílů a postupu k jejich dosažení  Znalost podniku a okolí Strategická analýza

Analýza Makroanalýza PEST – okolí dělí dle faktorů Analýza odvětví mapa konkurenčních skupin graf životního cyklu odvětví Interní analýza SWOT

Interní analýza hledá specifické přednosti a nedostatky Majetek podniku hmotný pozemky, budovy, stroje, … nehmotný pověst, patenty, know-how, … Podnikové schopnosti systém řízení, péče o zaměstnance

Interní analýza činnosti tvořící hodnotu výrobku - způsob transformace vstupních faktorů na výrobky/služby činnosti tvořící hodnotu výrobku Hodnotové funkce (M.F.Porter) Hlavní výroba, marketing, prodej Podpůrné podniková infrastruktura, informační systémy, personalistika, využití vědy a výzkumu, materiálové hospodářství

Hodnotové funkce - hlavní Interní Analýza Hodnotové funkce - hlavní Výroba (produkce) cíl: s nízkými náklady konkurenceschopné výrobky Faktory míra hospodárnosti zkušenostní efekt efekt životního cyklu pružná výrobní technologie

Hodnotové funkce - hlavní Interní Analýza Hodnotové funkce - hlavní Marketing kroky výběr segmentu trhu návrh marketingového mixu (cena, produkt, místo, propagace) uskutečnění návrhu

Hodnotové funkce - podpůrné Interní Analýza Hodnotové funkce - podpůrné VTR základní strategie vývoj nových produktů zlepšení kvality stávajících produktů procesní inovace Řízení lidských zdrojů co nejlepší využití zaměstnanců, produktivita soulad mezi zájmy lidí a podniku

SWOT analýza Současný stav silné stránky slabé stránky Budoucnost příležitosti hrozby

SWOT analýza silné stránky velikost firmy, dostatek kvalifikovaných a zkušených pracovníků, moderní technologie, firemní know-how, flexibilita firmy… slabé stránky nedostatečné pochopení pro marketing a reklamní kampaně ze strany vedoucích pracovníků, nedostatek obchodních dovedností, špatnou kvalitu surovin, výrobního zařízení či dokonce i samotného výrobku, špatné výrobní postupy… příležitosti možnost expandovat na nové trhy, zájem investorů o firmu, nové příležitosti pro investování… hrozby příliv nové a silné konkurence, která ohrozí stabilitu firmy na trhu, nestabilní politická situace v oblasti, kde se firma pohybuje, nejrůznější živelné pohromy, odchod klíčových pracovníků ke konkurenci…

SWOT analýza komplexní vyhodnocení fungování podniku nalezení problémů / možností růstu Albert Humphrey ze Stanfordovy univerzity 60. léta data 500. nejvýznamnějších amerických spol.

SWOT analýza Možné provedení analýzy: dotazníky zaměstnancům – individuální náměty vyhodnocení významnosti návrhů – společná diskuse důležité zohlednit všechny stránky a články podniku

SWOT analýza volba strategie MAX-MAX strategie maximalizací silných stránek – maximalizovat příležitosti MIN-MAX strategie minimalizací slabých stránek – maximalizovat příležitosti MAX-MIN strategie maximalizací silných stránek – minimalizovat hrozby MIN-MIN strategie minimalizací slabých stránek – minimalizovat hrozby

Finanční analýza rozbor finanční situace firmy, najít a využít silné stránky firmy a zároveň napravit slabiny firmy procentuální rozbor poměrová analýza poměrové ukazatele likvidity rentability obratu zadluženosti …

Balanced Scorecard (BSC) systém vyvážených ukazatelů výkonnosti podniku problém podniků s propojením strategie s operativními činnostmi výkonnost podniku pomocí čtyř perspektiv: finanční zákaznické interních podnikových procesů učení se a růstu metoda publikovaná roku 1992 autoři: Robert S. Kaplan a David P. Norton

Zdroje [1] http://www.marketingovenoviny.cz/ [1] http://www.marketingovenoviny.cz/ [2] http://www.podnikatel.cz/ [3] http://cs.wikipedia.org [4] KOTLER, Philip: MARKETING MANAGEMENT, ISBN 80-85605-08-2