Igor.Snopek@Skanska.se www.skanska.com/id.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Ekonomické posouzení možnosti zajištění údržby vozů metra na trase A a B formou plného outsourcingu Připraveno pro Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. Listopad.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Trendy finančních produktů ČLFA
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Nová směrnice o energetické účinnosti
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Daňové plánování při výstavbě nemovitostí Financování a výstavba nemovitostí s využitím zahraniční společnosti.
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Spolehlivý finanční partner exportu
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Příležitosti a hrozby rozvíjejících se trhů BRICS Ing. Olga Girstlová
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Metodika projektového investování - Případová studie Petra Wendelová Jim Wheeler Libor Cupal David Koudela 2. a Tato zakázka je financována Evropskou.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Česká spořitelna EU Program Region. Česká spořitelna – banka první volby Základní informace  zázemí silné mezinárodní skupiny Die Erste  více jak 5.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Investiční projekty v energetice za účasti exportního financování
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Facility management ČSN EN
Předpokládaný vývoj české elektroenergetiky Pozice ERÚ seminář VSE 28. května 2007 – Praha Josef Fiřt - ERÚ.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Obsah Obsah Pilotní projekty Současný stav Klady Zápory
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Public Private Partnership – PPP 2004 Možnosti získání příspěvků z fondů EU při realizaci PPP projektů v ČR  Ing. Olga Pokorná (Ministerstvo dopravy ČR)
JJ Mois Année IX. Celostátní finanční konference “Finance pro města a obce z evropských fondů v letech “ IX. Celostátní finanční konference.
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Cesta domů a její hospodaření v roce 2011 Valná hromada
Iva Vodáková – DURABO Vydavatelství a tisk Na Stráni Čelákovice Založeno roku 1991.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Finanční perspektiva EU Ministerstvo financí, odbor Národního fondu.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Startegie a perspektivy trhu s biopalivy v ČR Česká zemědělská universita, Praha, listopad Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Revitalizace panelových domů Porovnání spotřeby tepla.
Elektrizace železnic Praha a.s.
Pojišťování exportu do rizikových teritorií Hana Hikelová
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
Johnson & Kramařík Perspektivy PPP v České republice JUDr. Roman Kramařík, Ph.D. 17. března 2004.
DE Transformace skupiny E.ON v České republice Jelenovská
1 VŠFS KSM MEI Společný rozpočet EU Společný rozpočet EU Osnova: 1. Obecná charakteristika společného rozpočtu EU 2. Příjmy společného rozpočtu.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Datum,místo. Národní program Phare část II Zaměření programu:  podpora podnikatelské infrastruktury (MMR) 
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Finanční nástroje v podpoře energetické účinnosti
Faktory úspěchu a získané zkušenosti pro projekt PPP D4 v ČR
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Igor.Snopek@Skanska.se www.skanska.com/id

Dálniční síť v Polsku A1 Sever – Jih 582 km hotovo 17,5 km A2 Východ-Západ 610 km hotovo 252 km A4 Východ-Západ 670 km, hotovo 380 km A6 obchvat Štětína 21 km hotovo 21 km A8 obchvat Wroclaw 28 km hotovo 0 km A18 spojení A4(PL) a A15(D) délka 75 km hotovo 7 km Gdańsk Toruň Poznań Warszawa Lódź Wroclaw Katowice Kraków

Dálnice A1 Součást pan-evropské sítě (TEN) od Baltu do Vídně Gdaňsk Součást pan-evropské sítě (TEN) od Baltu do Vídně Jediné přímé spojení Sever - Jih Spojení přístavů Gdynia a Gdansk se středním Polskem (stávající koncese na úsek Gdaňsk-Torun) Zviditelnění Pomořanského regionu Zlepšení infrastruktury nutné pro přilákání investorů Zlepšení bezpečnosti silniční dopravy Nowe Marzy Toruň Warszawa Lódž Katowice Kraków

Základní údaje 89.5 km obousměrné vozovky (1.fáze) Celkové náklady 675 miliónů Euro 62.5 km dual carriageway (2. fáze) v plánu Koncesní smlouva do roku 2039 Financování projektu zajištěno vládní garancí na poplatky za dostupnost Půjčka/finanční vklad 95:5

Stručná historie projektu 1997-2005 8/1997 Koncese udělena společnosti GTC 9/ 2000 Podepsán časový plán 9/ 2001 Nová vláda navrhla systém známek 3/ 2002 GTC předložilo opravený návrh bez mýtného 2/ 2003 Sejm odmítnul dálniční známky 12/ 2003 GTC předložilo opravený návrh z mýtným 8/ 2004 Dohoda o základních podmínkách, podpis koncesní smlouvy 12/2004 Dohoda o obchodních podmínkách 1. fáze 7/ 2005 Podpis finančních a dalších dokumentů 9/ 2005 Všechny podmínky splněny!

Struktura vlastníkků SPC Skanska ID 30.0% Laing Roads 29.7% NDI 25.3% Intertoll 15.0%

J/V Skanska S.A. (sponsor) Struktura projektu Ministerstvo financí Ministr dopravy (MD) Koncesní smlouva Akcionáři: Skanska ID Laing Roads NDI Intertoll Finanční vklad a půjčka Hlavní úvěr Věřitelé: EIB NIB Dodavatel stavby: J/V Skanska S.A. (sponsor) & NDI Dodavatel zařízení: Intertoll Provoz a údržba: Intertoll

Platební model Platby na základě dostupnosti „Šedé mýtné“ Pokrytí fixních nákladů, daní a splátek úvěrů Stanoveny v EUR i PLN, navýšení podle inflace Možné snížení v závislosti na dostupnosti a provozování „Šedé mýtné“ Pokrytí variabilních nákladů v závislosti na objemu dopravy Stanoveny v PLN, navýšení podle inflace

Platební mechanismus Ministerstvo dopravy Uživatelé dálnice 95% platby na základě dostupnosti 5% „Šedé mýtné“ Poplatky uživatelů Uživatelé dálnice

Cash Flow z pohledu stáních financí 2008 –začátek provozu 2039 -konec koncesní smlouvy

Srovnání struktury financování Tradiční financování projektu Komerční financování 85% Projekt A1 Mnohostranné garantované projektové financování 95% equity 15% equity 5%

Lekce první: hlavní faktory úspěchu Angažovaná vláda Výběr kvalifikovaných poradců Konsorcium silných místních firem Angažované a profesionální jednací týmy Skutečná vzájemná spolupráce mezi všemi stranami Velmi významný projekt z hlediska rozvoje regionu Skutečná hodnota za vynaložené prostředky

Lekce druhá: vliv dálnice A1 na apetit investorů Zvýšení důvěry ve schopnost vlády realizovat a ukončit velké a komplexní projekty Existence vyškolených vládních poradců s prokazatelnými zkušenostmi Velký zájem finančních institucí a bank Kdo je připraven strávit 9 let rozhovory s 8 ministry dopravy s rizikem že se nakonec nedojde k dohodě? Koncesní smlouvy musí být postaveny na dlouhé časové období, tj. 25-50

PFI, PPP, BOT, OPS může být zavádějící. Nová značka na trhu Mnoho různých názvů PFI, PPP, BOT, OPS může být zavádějící. Bylo nutno vytvořit název, který by vystihoval to, co děláme: Skanska Infrastructure Development

Viditelná silná poptávka na našich mezinárodních trzích Skandinávie Velká Británie USA Latinská Amerika Střední a Východní Evropa

Budujeme naše vztahy V současnosti máme v portfoliu 16 projektů Naše hlavní oblasti působení jsou zejména: Dopravní infrastruktura Administrativní a ubytovací kapacity (školy, věznice) Zdravotnictví (nemocnice) Utility

Realizované mezinárodní projekty Kontinentální Evropa Dálnice E18, Finsko Dálnice Nelostie, Finsko Čistička odpadních vod, Rusko Dálnice E39 ,Norsko Dálnice A1,Polsko Jižní Amerika Manaus Thermal PP, Brazílie Vodní elektrárna Ponte de Pedra, Brazílie Dálnice Autopista Central,Chile Velká Británie Bexley Schools Bristol Schools Midlothian Schools Barts & the London Hospitals UK Derby PFI Hospital UK Coventry PFI Hospitals UK Central Nottingham Hospitals UK Afrika Přístav Maputo, Mozambik

Přehled investic a jejich rozložení podle: Typů projektů Oblastí Fází Facility, 12% Skandinávie 7% Sociální infrastruktura, 12% VB, 12% Dopravní infrastruktura 9% Autopista, Chile, 67% CEE 3% Brazílie 11% Chile, 67% Fází Podle délky koncese: Typu poplatků Příprava - 6% Méně než10 let - 2% Realizace - 14% Market risk 68% Více než 30 let - 14% Provozování - 80% Dostupnost 32% 10-20 let - 6% 20-30 let - 78%

Výhody pro zákazníky Rychlá dodávka vysoce kvalitních infrastrukturních modelů Vynikající a efektivní operativní management a přenos rizik na dodavatele/Skansku Zaměření na dosažení reálných výhod pro uživatele infrastruktury Sociálně-ekonomické výhody

Děkuji za pozornost!