Ústav marketingových komunikací b. Začneme … jak jinak …krátkým průzkumem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
B.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
B. Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK C ÍLE Můj: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Tohoto modulu: Seznámení se a osvojení.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
„Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje.
Zpracování ročníkových prací
Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Představení klubu manažerů
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Spotřebitelský výzkum
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
P LÁN ( PROJEKT ) MARKETINGOVÉHO PRŮZKUMU = seminární práce do MAVY1 Odevzdání SP v termíny zápočtu před zkouškou, tj do 11:30 h nebo 8.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
B.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Projekt BP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Výzkum veřejného mínění
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Assessment centrum.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
MARKETING Přednáška P
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Ústav marketingových komunikací b

Začneme … jak jinak …krátkým průzkumem

Ústav marketingových komunikací Marketér v moři dat Millward Brown, N = 80 marketing manažerů firem s > 100 zaměstnanci

Ústav marketingových komunikací Marketér v moři dat

Ústav marketingových komunikací VYPRACOVALY: Lysáková, Šimčíková, Šulíková Vojáčková

Ústav marketingových komunikací Marketér v moři dat Většina „upřímní dělníci“ Jen zlomek „kreativní či akční“ T. Poucha (zakladatel Mktového institutu): –„ Data jsou pro ně důležitá, jenže je nepoužívají pro svoji práci, ale jako alibi.“ –„..na jedné straně máváme průzkumy, na druhé straně tu jsou nějaká data, do kterých se nevrtáme, protože to neumíme…“ Více na: #utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Ústav marketingových komunikací Ideální náplň práce by studenti shrnuli jako: marketingový specialista kreativec práce „od všeho trošku“. Nejkreativnější názvy: „prodavač snů“, „Ferda Mravenec – práce všeho druhu“ nebo „Všeználek“. OPROTI TOMU V SOUČASNOSTI PRACUJÍ JAKO: account manažer umělec (grafik & copy) administrativní pracovník idea maker/kreativec obchodní zástupce vedoucí pozice koordinátor Nejkreativnější názvy: „Brouk Pytlík“, „datlík“ či „hasič průserů“.

Ústav marketingových komunikací Marketér v moři dat Základními daty jsou prodejní čísla 2/3 využívají průzkumy o chování zákazníků 1/3 odebírá veřejná data, ¼ z veřejné správy 2/3 pracují pouze s lokálními daty Více na: #utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Ústav marketingových komunikací Cíle pro tento semestr Můj: –přesvědčit vás, že výzkum má smysl, když má cíl a účel Zimního semestru: –Objasnit si a umět naplánovat metody a techniky marketingového výzkumu Letního semestru: –Umět aplikovat, vyhodnotit a interpretovat marketingový výzkum

Ústav marketingových komunikací Účel – proč? ….protože marketingový výzkum - poskytuje data k marketingovému rozhodování - je velký zaměstnavatel… - je business….

Ústav marketingových komunikací Proč? V roce 2013 dosáhl obrat světového výzkumu trhu a veřejného mínění svého maxima - 60 mld. dolarů! ESOMAR již několik let do statistik zahrnuje poradenské společnosti (například Gartner, Forrester a IDC) a sektor online analytics. Tento nový segment tvoří 21% trhu a dynamicky roste, zatímco tradiční výzkum si udržuje svou pozici. Zdroj:

Ústav marketingových komunikací Výzkum trhu – a SIMAR

Ústav marketingových komunikací Největší výzkumné agentury v ČR

Ústav marketingových komunikací …abyste patřili mezi ně, je třeba..

Ústav marketingových komunikací Studijní materiály POZNATKY Z PŘEDNÁŠEK A SEMINÁŘŮ Juříková M. Studijní opory – Marketingový výzkum I. FMK UTB Zlín Kozel R., Mlynářová L., Svobodová H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011, ISBN Kozel R. Moderní marketingový výzkum. Grada 2006, ISBN X, Foret, M. Marketingový průzkum. Computer Press 2009, ISBN Další publikace dle zaměření výzkumu Autoři kvalitativního výzkumu – Hendl, Miovský Autoři kvantitativního výzkumu – Herzman, Řezanková

Ústav marketingových komunikací Podmínky absolutoria SEMINÁRNÍ PRÁCE + 80 % AKTIVNÍ ÚČAST NA SEMINÁŘÍCH S PLNĚNÍM DÍLČÍCH ÚKOLŮ + TEST ve zkouškovém období

Ústav marketingových komunikací HISTORIE MAV 1824 – 1. empirický výzkum (G. Gallup, E. Roper) předvolebních preferencí 40. léta 20. stol. – 1. explanační modely chování (P. F. Lazarsfeld, B. R. Berelson)

Ústav marketingových komunikací MARKETINGOVÝ VÝZKUM SPOČÍVÁ VE SPECIFIKACI, SHROMAŽĎOVÁNÍ, ANALÝZE A INTERPRETACI DAT, KTERÁ SLOUŽÍ JAKO PODKLAD V PROCESU MARKETINGOVÉHO ŘÍZENÍ

Ústav marketingových komunikací Rozdíly MARKETINGOVÝ VÝZKUM Soustavná (kontinuální) činnost Kombinace (metod a) technik Náročnější statistická analýza, předpovědi Odhaluje souvislosti na základě kombinace více zdrojů PRŮZKUM TRHU jednorázová činnost Jedna technika šetření Poskytuje základní popis (poznání) situace Neumožňuje predikci

Ústav marketingových komunikací Marketingový výzkum Sekundární „od stolu“ Syndikovaný Publikace „Desk research“ Interní informace firmy Veřejně dostupná data Primární „v poli“ Kvantitativní Kvalitativní Data mining „živá data“

Ústav marketingových komunikací MML - TGI kvantitativní výzkum s periodicitou ………. Ve světě TGI od roku …………… U nás MML od roku ….. realizována agenturou ……… Respondentů ………..značek (…… kategorií produktů), ……….médií, ……….. lifestylových otázek 1 mil. Kč ročně Ukázka dotazníku, výstupu? Sekundární „od stolu“

Ústav marketingových komunikací Sekundární „od stolu“ II. Výzkumy státních úřadů a mezinárodních organizací (ČSÚ, Eurostat, WTO, OECD, EEC.. ) Akademické a vědecké ústavy (CVVM apod.) Profesní organizace Odborný tisk Tiskové zprávy a reporty výzkumných agentur

Ústav marketingových komunikací „pravidla a kritéria“ pro výběr agentury /realizátora Kvalita výstupu = kvalita vstupu Primární „v poli“

Ústav marketingových komunikací Rozdíly? Kvantitativní výzkumKvalitativní výzkum Primární „v poli“

Ústav marketingových komunikací Respondent – objekt výzkumu a jeho… znalosti Vědomé reakce Emoce Postoje „fyzické“ chování Názory Příčiny /důvody chování Motivy Podvědomé reakce

Ústav marketingových komunikací Kvantitativní x/a kvalitativní metody znalosti Vědomé reakce Emoce Postoje „fyzické“ chování Názory Příčiny /důvody chování Motivy Podvědomé reakce

Ústav marketingových komunikací Nové oblasti a trendy MAV Hledání nových přístupů k poznávání zákazníků Posun od MAV ke spotřebitelskému výzkumu Zpřístupnění procesu MAV pracovníkům zadavatele Využití on-line výzkumů Působivé prezentace výsledků

Ústav marketingových komunikací Kontrolní otázky Kterým výzkumem začínáme – primárním nebo sekundárním? Použili byste kvalitativní či kvantitativní metody k řešení: – důvody vnímání image značky –Spontánní a podpořená znalost značky –Hodnocení atributů (apelů) při návrhu nové komunikační kampaně

Ústav marketingových komunikací Kvalitativní výzkumKvantitativní výzkum Použité metody Způsob dotazování  Flexibilní práce s otázkami  Maximum uzavřených otázek Tazatel a způsob činnosti  psycholog Kontakt s respondentem  Nutné navázat osobní kontakt, citlivě reagovat Zkoumaný vzorek  Může být statisticky reprezentativní (výsledky můžeme zobecnit) Výsledná zpráva  Mnoho informací o málo lidech  Snaží se porozumět  Slouží k ověřování hypotéz Zkoumá  Příčiny (proč a jak?)

Ústav marketingových komunikací