Životní cyklus výrobku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Stanovení ceny v marketingu
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Marketingový mix.
Věčný Brouk a jeho příbuzenstvo
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
9.Strategické marketingové plány
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
zpracovaný v rámci projektu
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
Komunikační strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Cena a náklady.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Strategie na různých trzích
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Krátkodobé kolísání ekonomiky
Komplexní analýzy.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výrobkový mix.
Ekonomický cyklus Petr Machala.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketingové strategie- Výrobkové strategie
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Product.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Zavádění nového produktu na trh
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Životní cyklus výrobku
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Životní cyklus výrobku

Životní cyklus se vyznačuje odlišnými etapami Výrobky mají omezený život Různé etapy, různé výzvy pro prodejce Zisky klesají a stoupají v různých etapách Uplatňování různých strategií S-křivka Zavádění, růst, zralost, pokles

Klasický životní cyklus

Další tvary křivek STYL MÓDA MODNÍ HIT

IDEÁLNÍ TVAR

Nejhorší typ životního cyklu

Etapa zavádění výrobku na trh Výrobek je uveden na trh Pouze několik konkurentů Prodej roste pomalu Není dosahováno zisku Základní verze výrobku prodej čas

Propagace vysoká nízká Strategie rychlého sbírání (Skimming) Strategie pomalého sbírání vysoká Cena Strategie rychlého pronikání Strategie pomalého pronikání nízká

Etapa růstu Vstup nových konkurentů růst prodeje Strategie Nové vlastnosti pro výrobky, zdokonalení stylu, Rozšiřuje se sortiment o další provedení Vstup na nové tržní segmenty Nové distribuční kanály čas

Etapa zralosti Fáze růstu zralosti Fáze stabilní zralosti prodej Fáze růstu zralosti Fáze stabilní zralosti Fáze slábnutí zralosti Strategie: Vstup na nové tržní segmenty Získání zákazníků od konkurence Snaha o častější používání výrobku Větší spotřeba při jednom použití Nové a všestrannější použití výrobku Modifikace mixu čas

Etapa poklesu Prodej začne klesat - pomalý - rychlý Strategie: Zvyšování investic pro zvýšení konkurenční pozice Výběrové snižování investic Zbavení se výrobku rychlým prodejem

NOVÉ VYUŽITÍ Objem prodeje NOVÉ TRHY INOVACE ZBAVENÍ SE VÝROBKU Čas

Mezinárodní trhy USA,Japonsko Záp.Evropa Stř.a vých.Evropa Čas Čas Čas

Vývoj nového výrobku 1) Akvizice 2) Vlastní vývoj nového výrobku

Proces vývoje nových výrobků Průzkum námětů Posouzení námětů Vytvoření a ověření koncepce Ekonomická analýza Vývoj výrobku Testování Komercionalizace