Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět: Občanská výchova Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Boj s choroboplodnými zárodky- nakažlivými chorobami
Advertisements

prosinec Světový den AIDS
Globální problémy lidstva
„EU peníze středním školám“
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
PARATYFUS A KLÍŠŤOVÁ ENCEFALITIDA
Nebezpečí světových pandemií
Vietnam.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
PROBLEMATIKA HIV a AIDS
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská nauka Ročník:
Poznámky pro výuku Předmět: Výchova ke zdraví
Nemoci v Africe Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
VIRY.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
RISKUJ Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ Předmět Biologie Ročník a obor 1.ročník.
Mízní soustava odvod mízy zpět do krve části:
Označení vzdělávacího materiálu (kód): práceVY_52_INOVACE_ZE.8.58 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Téma: Svět práce a financí Vypracoval: Ing. Milan Havlas
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
ÚVOD OD ROZVOJOVÝCH STUDIÍ I
Obor: Zemědělec – farmář H/01
Cholera Název onemocnění je odvozen z řeckého slova „kholera“, což označuje průjem. Další názvy: infekční cholera, asiatická cholera, epidemická cholera,
AFRIKA NEVŠEDNÍMA OČIMA NEMOCI
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Petr Němec a Jan Novotný
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Malárie Jedna z nejobávanějších tropických nemocí.
Téma: Vybrané zemědělské plodiny kukuřice setá III
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 1. Téma: Chov Zvířat
Nemoc AIDS v Africe.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
CHUDOBA.
AIDS Eva Ivánková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Aids.
-morbili, measles Ivona Jurčová
Imunita, obranné mechanismy v těle, infekční nemoci
Aids HIV.
Zdeněk Bergman, G Teplice
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Klazar, Tupá, Masopust, Zatloukalová, Moravcová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
PODVÝŽIVA -CELOSVĚTOVÝ PROBLÉM. CO TO VLASTNĚ JE? Podvýživa je stav, který nastává v době, kdy organismus nedostává dostatečný přísun potravy. Projevuje.
Syndrom získaného imunodeficitu
AFRICKÉ SLUMY SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY AFRIKY
Elektronická učebnice - II
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Břišní tyfus / Paratyfus ● Bakterie Salmonella typhii.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická a mateřská škola Toužim, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_VKZ_15_AIDS-HIV.
Téma: Aids Vypracoval: Bohumil Baroch Obor: Technické Lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
 1. Jak se do češtiny přeloží zkratky HIV, AIDS?  HIV – virus lidské imunitní nedostatečnosti  AIDS – syndrom získaného imunodeficitu  2. Kdy a kde.
Voda Věc,která nás všechny spojuje Daniel Kanaloš a Eliška Lhotáková, ZŠ CHRASTAVA.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Nemoci světa. AIDS  1. případ cca před 25 lety, ale už stihl zabít přes 25 milionů lidí  Aids napadá imunit. systém, tělo pak není schopno se bránit.
Funkce – obrana organismu proti infekci. Nakažlivé neboli infekční nemoci: =choroba, která je přenosná z nemocného člověka nebo zvířete na zdravého jedince.
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-06
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma:Soudobý svět Vypracoval: Mgr. Monika Měrotská Materiál: VY_32_INOVACE_59 Datum: Anotace: Nemoci současného světa, Pandemie, Malárie, AIDS, Civilizační choroby Obor: 41 – 51 – H/01 Zemědělec - farmář

Nemoci Nemoci lidstvo provází od počátku existence. V minulosti lidstvo napadaly opakovaně nejrůznější nemoci, např. mor, tyfus, pravé neštovice, cholera, chřipka, malárie, lepra. Některé z nich trápí obyvatelstvo doposud.

Pandemie je rozsáhlá epidemie, kdy onemocnění (nejčastěji infekční), například chřipka, postihne velké skupiny lidí, mnoho zemí i několik kontinentů. Společnou příčinou většiny pandemií je nedostatečná hygiena obyvatel, kontaminovaná voda a potraviny, parazitické organismy.

AIDS a)Acguired Imunne Deficiente Syndrome (syndrom získaného selhání imunity) b) 1981 – první zaznamenaný výskyt této choroby, 1983 c) lidé, kteří se nakazili virem HIV nemusí vždy onemocnět AIDS. 60% lidí do 10 let onemocní a zhroutí se jim imunitní systém, u 20% se projeví vedlejší příznaky a u 20% se neprojeví žádné příznaky d) největší výskyt – Afrika a Asie (několik miliónů osob prokazatelně nemocných )

Malárie a)onemocnění způsobené parazity (moskyti) b) napadá červené krvinky c) milionů obyvatel nakaženo každý rok, více než 1 milion ročně umírá d) výskyt – střední a jižní Amerika, Afrika, jižní Asie, Střední východ, Oceánie

Chřipka a)virové onemocnění, několik typů b) největší dokumentovaná pandemie (1918 – 1919) – španělská chřipka, 50 mil mrtvých c) původ nejspíše u prasat

Ptačí chřipka a)nakažlivé onemocnění, které infikuje zejména ptáky b) za určitých podmínek může překonat mezidruhovou bariéru a přenést se na člověka c) postihuje velkou část vnitřních orgánů a úmrtnost nakaženého ptactva je 100% do 48 h.

Existuje spousta dalších onemocnění, které mají celosvětový charakter. Je nutné připomenout vzrůst i tzv. civilizačních chorob, jejichž příčiny jsou především v nezdravém stravování, kouření a stresu. Někteří původci onemocnění mohou být dosud skryti (rozsáhlé tropické pralesy).

Některé možnosti řešení: a)více finančních prostředků na výzkum léčby b) prevence v dodržování základních hygienických návyků c) zabezpečení dostatku nekontaminované vody d) vhodná úprava konzumovaných potravin e) celosvětové očkování pokud existuje účinná vakcína f) důsledná karanténní opatření

LITERATURA: Kol.aut.: Globální problémy a rozvojová spolupráce. Praha (Člověk v tísni)