Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Advertisements

Nástroj pro prezentace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
Jak vytvořit dobrou prezentaci
Název: Než začneme s prezentací VY_inovace_32_VT6789_10 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Soubor základních pravidel, které by si každý měl uvědomit.
Nástroj pro prezentace
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
Zpracoval: Mgr. Tomáš Rajnoha
Princip fungování pošty Vnitřní členění zpráv Protokoly
Tvorba snímků v PowerPointu
SIPVZ – úvodní modul P Elektronická komunikace metodické poznámky (3 h)
Elektronická pošta Elektronická pošta ( ) je obdobou běžné pošty a umožňuje přijímat a distribuovat dokumenty v textové podobě na jednu nebo více.
Elektronická komunikace
Vytváření prezentace v PowerPointu
PRAVIDLA PRO Tvorbu PREZENTACÍ
Zásady elektronické komunikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Posílání velkého množství dat VY_32_INOVACE_20 Sada 12 Základní.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Elektronická pošta Autor: Mgr.
Ukládání dat, a spam INTERNET Ukládání dat, a spam.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.01 Téma: PowerPoint Číslo.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Co je to Elektronická pošta, zkráceně je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické systémy. K širokému rozšíření u.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Struktura obchodního dopisu
Formátování textuMgr. Karel Fischer1 Formátování textu Změny písma Typ písma je sada znaků abecedy specifická svým tvarem. Elektronickou formou typu písma.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
11. SLUŽBY INTERNETU.
Zásady a doporučení pro tvorbu prezentací
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
Obhajoba maturitní práce
Prezentace.
Internet ale velmi výrazně slouží i pro komunikaci, přičemž jednoznačně nejpoužívanějším komunikačním prvkem je . Význam slova lze přeložit.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Elektronická pošta Název školy
David Klíma- 1 - Elektronická pošta Slouží k přenosu zpráv po internetu Každý uživatel má - zavináč Klimad – uživatelské.
Zásady tvorby prezentace
Obchodní korespondence
Kaskádové styly Cascading Style Sheets. Využití CSS jde o jazyk pro popis způsobu zobrazení stránek napsaných v jazycích HTML, XHTML nebo XML umožňuje.
Elektronická komunikace Radek Pinc
Obchodní dopisy.
Vědecká komunikace - PSY475 ( ) Mgr. Michaela Širůčková
Jak pracovat s multimediálními prezentacemi Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Elektronická pošta, zkráceně (zkráceně také mail) je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
Název maturitní práce Jméno autora práce, ročník Jméno vedoucího a oponenta Logo školy.
Dopis 6. ročník Michaela Hantková. Charakteristika osobního dopisu Písemná zpráva osobě blízké Psán vlastní rukou Speciální papír – dopisní, obálka Odesílá.
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Český jazyk 5 Autor: Mgr. Lenka Radošová Volné psaní na téma:
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Mgr. Petr Zaoral – první (zpráva mezi počítači)1965 – první (zpráva mezi počítači) 1996 – vzniká Hotmail – volná ová služba1996.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
TISKOPISY JEDNODUCHÉ KOMUNIKAČNÍ ŽÁNRY
Inf Elektronická komunikace
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_4M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
Management Tvorba prezentací ppt.
NETIKETA – správné chování na internetu
INFORMATIKA – složky a soubory
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Informační a komunikační technologie
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Elektronická pošta.
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
Transkript prezentace:

Etika v elektronické komunikaci 2008 Uvědomte si, že nejde jen o srozumitelnost zprávy, ale i o vaši vlastní prezentaci

Netiketa Netiketa – tzv. Internetová etiketa Netiketa – tzv. Internetová etiketa Věnuje se slušnému chování na Internetu Věnuje se slušnému chování na Internetu Jde o soubor doporučení, jak se chovat na Internetu Jde o soubor doporučení, jak se chovat na Internetu Některé body se přímo týkají psaní a posílání ů Některé body se přímo týkají psaní a posílání ů

ová pošta I když vás neomezuje žádné pravidlo o maximálním počtu znaků, buďte struční I když vás neomezuje žádné pravidlo o maximálním počtu znaků, buďte struční Pokud možno pište krátké jasné věty Pokud možno pište krátké jasné věty Nepoužívejte dlouhá souvětí Nepoužívejte dlouhá souvětí

ová pošta Dodržuje pravopis, diakritiku, pište spisovně Dodržuje pravopis, diakritiku, pište spisovně Šetřete s vykřičníky Šetřete s vykřičníky Jedno téma = jeden

ová pošta Nepsat celý velkými písmeny Nepsat celý velkými písmeny V Internetové komunikaci je vžito, že text psaný velkými písmeny je vnímán jako křik V Internetové komunikaci je vžito, že text psaný velkými písmeny je vnímán jako křik Při telefonování také běžně nekřičíte Při telefonování také běžně nekřičíte

ová pošta V u jde také o vaši prezentaci V u jde také o vaši prezentaci Pokud vás adresát nezná, může si vás rychle zaškatulkovat Pokud vás adresát nezná, může si vás rychle zaškatulkovat Mylná představa je, když si uživatel myslí, že e- mail snese nějakou tu hrubku, nebo nevhodný projev Mylná představa je, když si uživatel myslí, že e- mail snese nějakou tu hrubku, nebo nevhodný projev Pokud se adresát naštve nebo urazí – následuje rychlý konec (vymazání, ignorace) Pokud se adresát naštve nebo urazí – následuje rychlý konec (vymazání, ignorace)

ová pošta Smajlíky je možné používat při neformální komunikaci Smajlíky je možné používat při neformální komunikaci Nepoužívat zbytečně moc Nepoužívat zbytečně moc Používat všeobecně známé Používat všeobecně známé Ne každý zná zpaměti desítky různých smajlíků Ne každý zná zpaměti desítky různých smajlíků

ová pošta Struktura u: Struktura u: –Na úvod patří oslovení např. „Vážená paní“ (nehodí se časový pozdrav „dobrý den“) –Tělo u –Ukončovací fráze např. „S pozdravem“ –Na závěr podpis i když je adresátovi zobrazena vaše adresa – je to slušnost –Do podpisu nepatří info jako, váš věk, bydliště – většinou jde o irelevantní info

ová pošta Html y: Html y: –Častý nešvar (Outlook) –Umožňují místo prostého textu použít jednoduché formátování –Pro některé uživatele je obtížně čitelný –Nepoužívat – ozdobné, netradiční fonty, více barev textu, barevné nebo obrázkové pozadí, animace ……….

ová pošta Přílohy – dnes lze přiložit soubory až do velikosti 20 MB Přílohy – dnes lze přiložit soubory až do velikosti 20 MB není určen pro přenos souborů není určen pro přenos souborů Proto se doporučuje max. 2 MB Proto se doporučuje max. 2 MB –Dlouhé načítání při pomalém připojení –Za objem stažených dat se platí –Neposílat zbytečnosti (videa, obrázky) –Komprimovat

ová pošta Řetězové y, dva druhy: Řetězové y, dva druhy: –„když tuto zprávu nepošlete dalším deseti lidem, tak se stane něco hrozného“ - zbytečně zatěžují Internet –Zdánlivě velmi naléhavé zprávy – často se jedná o lež, špatný vtip – hoax –