Prezentace je forma komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

1 Komunikace a prezentace/ P3 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
TVORBA MULTIMEDIÁLNÍCH PREZENTACÍ
Modul II - Příprava lektora na výuku
Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Maturitní otázka č. 21 Kristýna Kaňovská 4. A.
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
Hodnocení výstupu v kurzu verbální složka: přiměřená hlasitost přiměřené tempo správné frázování dynamika řeči emocionalita.
 Co je cílem projevu – co je třeba vysvětlit, vždycky vysvětleme.  Ke komu budeme mluvit:  Sledujme reakci posluchačů  Jeví-li známky nepozornosti,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Dujková Michaela, 4.B Juřinová Nikola, 4.A. Stanovené cíle prezentace Upřesňující informace Shromáždění podkladů Stanovení hlavních bodů Grafické zpracování.
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
Prezentační dovednosti
Jak efektivně komunikovat s klientem?
1 Komunikace a prezentace/ C8 Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Prezentujeme výsledky projektu Výpočetní technika.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace s rodiči.
Komunikace a prezentace/ C4
Styl řečnický Marcela Jurková.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Komunikace a prezentace/ C7
Neverbální komunikace
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
KOMUNIKACE.
Komunikační inteligence. Cíle a obsah kurzu  definice asertivity  charakteristiky pasivity, pasivní agresivity, agresivity a asertivity.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace obsahuje celkem 9 snímků. Po spuštění jsou na 2. snímku pokyny pro postup práce s prezentací. Do 3. snímku je vložen.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Komunikační a prezentační dovednosti / C3
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
Inf Prezentace informací
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Projev a image prezentujícího
Název školicí prezentace
Management Tvorba prezentací ppt.
Název oborové práce Jméno autora třída.
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
pitná příprava před CT vyšetřeními
Výstavba mluveného projevu
PSB_10 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Koherence textu   - koherence textu: soudržnost textu, provázanost.
Transkript prezentace:

Prezentace je forma komunikace PMA – Osobnost manažera-Cv Prezentace Prezentace je forma komunikace informovat přimět k jednání ovlivnit nebo přesvědčit

Základní části a kroky Metodika "PANIC" : Purpose (upřesnění záměru) Audience (analýza publika) Need (identifikace hlavních požadavků) Information (shromáždění potřebných informací) Communication (volba vhodné formy komunikace)

Jak připravit prezentaci? Promyslete si téma a cíl prezentace Sežeňte si potřebné informace (o tématu, posluchačích atd.) Zvolte vhodnou formu, způsob a pomůcky Formulujte hlavní body a propracujte je Připravte si pomůcky a doplňte ilustrace Zkontrolujte prezentaci a připravené vybavení Trénujte přednes a proveďte konečné úpravy Prezentujte a sledujte reakce posluchačů Zodpovězte případné dotazy a poznamenejte si všechny postřehy a nápady na zlepšení

Úvod prezentace Úvod slouží k získání pozornosti, zájmu a důvěry Nejprve se představte a uvítejte posluchače Za nic se neomlouvejte Je dobré začít drobnou příhodou, žertem nebo vtipnou poznámkou, kterou vzbudíte pozornost publika a navážete s ním kontakt Vysvětlete, o čem hodláte hovořit a proč Zdůrazněte cíl vašeho projevu - co posluchačům přinese

Hlavní část (stať) Rozhodující část prezentace, jejímž účelem je přednést dané téma v logické posloupnosti Každý bod shrňte a poskytněte posluchačům překlenující vodítka – posluchači musejí chápat dané souvislosti Jednotlivá podstatná tvrzení se snažte alespoň třikrát zopakovat, nejlépe pokaždé jinými slovy, Součástí může být i polemika, poukázání na slabá místa vašich argumentů

Stylizace hlavní části Zřetelnost (ekonomičnost, specifické termíny) Živost (nadsázka, přirovnání) Aktivní slovesa („Výkon prudce stoupnul“) Použití obrazných vyjádření a představivosti Přiměřenost(bez slangových či vulgárních výrazů) Osobní styl (osobní zájmena, otázky do publika) Větná stavba (krátké, přímé, činné, pozitivní věty)

Závěr prezentace V závěru stručně shrňte to nejdůležitější z vašeho vystoupení, Předneste jednu, dvě připravené závěrečné věty (hesla, výzvy), které by měly dotvořit celkový obraz vašeho vystoupení, První a poslední dojem jsou vždy nejdůležitější, proto se snažte zakončit prezentaci pozitivně, Poděkujte za pozornost.

Přednes Verbální komunikace Hlasitost Tempo Artikulace a výslovnost Pauzy

Neverbální komunikace Až 80 % informací o světě získává člověk očima Mezi neverbální prvky komunikace patří: Pohyby a držení těla Zevnějšek Mimika Gesta Oči

Pomůcky a vybavení černá (bílá) tabule papírové bloky (flipchart) zpětný projektor diapozitivy video počítač a data projektor prospekty namnožené materiály fyzické předměty Pozn: Připravte si i variantu, kdy nic nebude fungovat!

Rady Dalea Carnegieho Nikdy se neučte svou řeč slovo od slova! Nadchněte se pro své téma a buďte opravdoví! Nezabývejte se negativními podněty! Mluvte jen o tom, co posluchače zajímá! Prokládejte svůj projev příklady a ilustracemi! Buďte specifičtí! – podle tzv. formule 5 W When(kdy), Where(kde), Who(kdo), What(jak), Why(proč) Vyjádřete svou pointu srozumitelně, aby ji všichni pochopili!

Metody překovávání trémy „Strach poráží lidi více než jakákoli jiná věc na světě!“ Emerson Zjistěte důvod(y) obav a odstraňte je Uvolněte se Dýchejte Zahrajte sebevědomí Nemluvte o svých obavách Napište si úvodní slova Klidně začněte