Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Jak vznikne rovnováha na trhu  Zásady.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
VÝROBNÍ PROCES TRH KONKURENCE
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
B) Křivka poptávky.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Ekonomická gramotnost
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Základní elementy trhu Mikroekonomie i
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při poklesu ceny  Řešení.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Příklady posunu funkce nabídky:  Množství.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Mechanismus hospodářské koordinace
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
3 EFEKTIVNOST TRHU. Základy ekonomie Koordinace ekonomiky 1. příkaz – CPE: centrální plán, státní vlastnictví, vertikální struktura 2. trh – TE:
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při růstu ceny  Řešení.
Mikroekonomie I Tržní rovnováha a efektivnost
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Trh, práva spotřebitele - poptávka
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh Pavel Šuranský.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh přírodních zdrojů (trh půdy)  Co.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh a jeho fungování Milena Tichá
2 JAK FUNGUJE TRH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Mikroekonomie.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a management I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Posuny poptávkové funkce:  Poptávané.
Teorie výrobních faktorů a rozdělování
2 JAK FUNGUJE TRH.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Seminář 3. Trh a tržní mechanismus
Ekonomie 1 Bakaláři Pátá přednáška Trh a tržní rovnováha
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Jak vznikne rovnováha na trhu  Zásady správného znázornění posunu funkce a posunu bodu po funkci

Rovnovážná cena je cena, která vyčistí trh, tzn. taková cena, při které jsou výrobci ochotni nabídnout takové množství zboží, které jsou kupující ochotni při této ceně koupit. Jde o oboustrannou ochotu: -kupujících koupit za tuto cenu toto množství -prodávajících prodat za tuto cenu toto množství. Trh je místo, kde se střetává nabídka s poptávkou. Střetávání nabídky a poptávky na trhu vytváří tzv. rovnovážnou cenu. Matematicky: PE = f (QD, QS) E - rovnováha – eguilibrium, tedy PE je rovnovážná cena Rovnovážná cena je funkčně závislá na poptávaném a nabízeném množství. Graficky: Podívejme se, jak sestrojit graf rovnováhy na trhu:  vycházíme z grafu nabídky a poptávky z předchozího výkladu:

P Q S D E PE QE Rovnováha na trhu

Zásady správného znázornění změn na diagramu nabídky (S) a poptávky (D):  Zeptám se: Je to cena, která vyvolá změny na trhu?  Odpovím si ano a pak půjde o posun bodu po křivce (nahoru nebo dolů)!  Odpovím si ne a pak půjde o posun celé křivky!  ZEPTÁM SE, JDE V PRVÉ ŘADĚ O NABÍDKU NEBO O POPTÁVKU?  Pokud jde o poptávku, budu posouvat poptávku, pokud jde o nabídku, budu posouvat nabídku  Pokud se množství sníží – budu posouvat funkci vždy doleva, pokud se množství zvýší, vždy budu posouvat doprava.