KVALITATIVNÍ VÝZKUM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu.
PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Marketingový výzkum.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
DOTAZOVÁNÍ c) formulace dotazů Kvalitativní dotazování
B. Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK C ÍLE Můj: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Tohoto modulu: Seznámení se a osvojení.
Kvalitativní výzkum Osnova přednášky: Scénáře – příprava
„Test“ schopnosti imaginace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Projekt empirického výzkumu
Kvalitativní výzkum.
Marketingový výzkum Petra Krajníková.
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Testování obalu přednáška.
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
 Porozumění, pochopení NE měření, kvantifikace  Odpověď na otázku: „JAK? A PROČ?“ ne „Kolik?“  Emocionální explorace NE racionální stránky postojů.
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
VÝZKUM ASPEKTŮ PŘEKONTROLOVANOSTI DOPLŇKOVÉ EMPIRICKÉ ŠETŘENÍ Praha 9
Marketingový výzkum.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Cíle pozorování, kategorie a jednotky pozorovaného chování
Spotřebitelský výzkum
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Metody pedagogické diagnostiky
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
P LÁN ( PROJEKT ) MARKETINGOVÉHO PRŮZKUMU = seminární práce do MAVY1 Odevzdání SP v termíny zápočtu před zkouškou, tj do 11:30 h nebo 8.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Skupinové interview (Focus group)
Metody kvalitativního výzkumu 5. Metoda Focus Groups
Přehled výzkumných metod
P Ř I TESTOVÁNÍ: a) REKLAMY b) INTERNÍHO KLIMATU KVALITNÍ KVANTITA NEBO NEPOČETNÁ KVALITA?!
B.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Průzkum trhu.
Nákupní rozhodování.
....aneb začneme na zelené louce…
Zápatí prezentace1 Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ETNOGRAFICKÉ INTERVIEW ● cíl: zjistit, jak zkoumané osoby interpretují svět kolem sebe ● raport - navození příjemné, uvolněné atmosféry ● informant - osoba,
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Výzkum veřejného mínění
Projekt Mapa školy Jihlava,
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
MARKETING Přednáška P
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Proces a metody marketingového výzkumu
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Výzkum v politických vědách Interview, pozorování
Konflikt, koření života
Značky.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

KVALITATIVNÍ VÝZKUM

KVALITATIVNÍ PRŮZKUM Insight a pochopení, ne číselná data Otevřené otázky & hledání významu v odpovědích Nástroj spíše pro rozvoj nápadů, ne finální hodnocení Spontánnost, hloubka a bohatost odpovědí Menší počty respondentů (3-4 FG nebo 15 ID) Okruh témat – guideline Moderátor, stimuly

KDY HO POUŽÍVAT

NA CO NEZAPOMÍNAT

STANDARDNÍ METODY KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU Kvalitativní výzkum Pozorování ? Focus groups Hloubkový rozhovor Dotazování

SOUČASNÉ TRENDY: etnopřístupy videoreporty Online

ZÁKLADNÍ KVALITATIVNÍ METODY IDI = individual depth interview (individuální rozhovor) FG = focus group (skupinová diskuse) Moderátor & 8 respondentů Kreativní úkoly Rozvíjení konceptů nebo reklamy One-to-one Citlivá témata Kontrola pochopení, větší hloubka

DALŠÍ TECHNIKY Párové interview Mini skupiny Ihv = in-home visit/pozorování – consumer insight, etnografie

POKROČILÉ KVALITATIVNÍ METODY Video-fotodeníky, partying, browsing Kreativní skupiny Konfliktní skupiny On-line skupiny Etnografické rozhovory neuromarketing Mikroskupiny On-line blogs Deprivační koncepty Perceptuální interviews – jak by bylo kdyby… Projektivní techniky

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU

PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V marketingu - stimuly, které pomáhají respondentům projektovat jejich skryté, nevědomé motivace, víry, postoje anebo pocity k danému objektu V psychologii osobnostní test, ve kterém má osoba reagovat na dvouznačný stimul, s cílem odkrýt skryté emoce a vnitřní konflikty Vyvolávají velký počet různých odpovědí

Jiná klasifikace PT TESTY DOPLŇOVÁNÍ TESTY INTERPRETAČNÍ TESTY PRODUKČNÍ TESTY POZOROVÁNÍ

Použití v MAV Identifikovat asociaci mezi značkou (brand image) a pocity, které vyvolává Asociace Personifikace Technika třetí osoby, hraní rolí Imaginace Epitaf, nekrolog, Marketing team game Planeta – jak by vypadala planeta, jak mimozemšťani, jak by nás uvítali, jak vypadá příroda/auto/zvíře Bubliny Koláže emoce, a výraz tváře (FaceTrace by Brain Juicer) – 7 typů emocí k vyjádření např. pocitu z reklamy, jak byste pocit pojmenovala, co se za ním skrývá Archetypy – může sloužit k analýze příležitostí, značek, segmentů osob - Needscope inspiroval se řeckou mytologií.

Zadání Vytvořte koláž – planetu, svět značky ……., ze které bude zřejmé, kdo tam žije, v jakém prostředí apod. Koláž interpretujte Personifikace – kdyby značka ….. byla člověk, kdo by to byl, kde a jak by žil, napište jeho životopis až do současnosti Nápis na náhrobní kámen značky …., kdyby zemřela