Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Opáčko Jak funguje CD-ROM, jak čte data?
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_059 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Základní pojmy počítačové grafiky
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Počítačová grafika.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_056 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Periferní zařízení počítače - opakování
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GRAFIKA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 3.3. Datum vytvoření Anotace Testové otázky na téma počítačová grafika, fotoaparáty a tiskárny -soubor otázek určených k procvičení znalostí z oblasti počítačová grafika, digitální fotoaparáty a tiskárny -prezentace Metodický pokynprezentace je určena k otestování znalostí z oblasti počítačová grafika Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

POČÍTAČOVÁ GRAFIKA, DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY, TISKÁRNY – TEST

TEST 1)Jaký barevný systém se používá u zobrazovacích zařízení, a)CMYK, b)RGB, 2)Jakému poměru stran se říká širokoúhlý formát, a)16 : 9, b)4 : 3, 3)Z kolika základních barev je složena barva v jednom pixelu, a)1, b)3, c)4. 1) b2) a3) b

TEST 1)Jaká barva nepatří do systému RGB, a)červená, b)žlutá, c)zelená, 2)Co je to rastr, a)rozdělení obrazu na jednotlivé body, b)pojmenování pro barevný systém použitý v počítačové grafice, 3)Jaké z následujících tvrzení je pravdivé, a)rastrové obrázky se mohou bez následků zhoršení kvality zvětšovat, b)základem pro tvorbu animovaných filmů je rastrová grafika, c)objekty u vektorové grafiky se dají přemisťovat a upravovat jejich tvary. 1) b2) a3) c

TEST 1)Co je to Dpi, a)jednotka určující počet bodů na jeden palec, b)jednotka určující počet bodů na celý obrázek, c)jednotka určující počet bodů na jeden centimetr, 2)Co určuje barevná hloubka, a)počet pixelů, z nichž je obrázek složen, b)počet použitých barev v daném obrázku, 3)Vyber nesprávné tvrzení, a)rastrové obrázky určené pro tisk nebo pro internet mají stejnou podobnou paměťovou náročnost (stejnou velikost měřenou v bytech), b)rastrové obrázky určené pro internet mají mnohem menší paměťovou náročnost než ty, které jsou určené pro tisk. 1) a2) b3) a

TEST 1)K jakému efektu dochází při ukládání do formátu JPG, a)při kompresi dojde k odstranění určitých částí obrázku, b)při kompresi dojde k odstranění řady odstínů, c)při kompresi dojde k odstranění pixelů, 2)Který z následujících formátů umí jednoduché animace, a)JPG, b)PNG, c)GIF, 3)Vyber správné tvrzení, a)u obrázků se 24bitovou hloubkou je potřeba na jeden pixel 3 byty, b)čím vyšší rozlišení obrázku, tím větší barevná hloubka. 1) b2) c3) a

TEST 1)Jak se nazývají nástroje, s jejichž pomocí konstruktéři navrhují třeba domy nebo letadla, a)CD, b)DAC, c)CAD, 2)Vyber správné tvrzení, a)jednotlivé objekty ve vektorové grafice jsou popsány body a křivkami, b)jednotlivé objekty ve vektorové grafice jsou tvořeny pixely, stejně jako v rastrové grafice, 3)Jak se nazývá proces, při kterém dochází k vytvoření 3D scény na ploše obrazovky, a)renderování, b)pixelizace. 1) c2) a3) a

TEST 1)Na jakém zařízení je vytvářen obraz, a)monitor, b)grafická karta, 2)Co je to expoziční čas, a)doba, po kterou je otevřena závěrka fotoaparátu, b)čas, kdy je z objektivu fotoaparátu sejmut kryt, 3)Co je to clona, a)kryt fotoaparátu, který se připevňuje na objektiv, b)otevření závěrky na určitý průměr. 1) b2) a3) b

TEST 1)Jaký typ tiskárny jako náplň používá toner, a)jehličková, b)laserová, c)inkoustová, 2)Jak se nazývá barevný systém používaný u tiskových zařízení, a)CMYK, b)RGB, 3)Jaký typ tiskárny má nejméně kvalitní tisk, a)laserová, b)inkoustová, c)jehličková. 1) b2) a3) c

TEST 1)Jakým způsobem se dají šetřit náklady na tisk, a)pořízením levnějších tiskových kazet, nemusí to být zrovna originál, b)inkoust (náplň do inkoustových tiskáren) se dá zředit speciálním ředidlem, 2)Co umí 3D tiskárny, a)tisknout obraz na papír tak, že vytisknutý obraz se nám jeví jakoby byl prostorový, b)tisknout skutečné 3D modely (např. šachové figurky), 3)Co je to multifunkční tiskárna, a)tiskárna s vestavěným monitorem (funguje také jako monitor), b)tiskárna, která umí tisknout, kopírovat i skenovat, c)taková tiskárna neexistuje. 1) a2) b3) b