Srovnání výsledků testů žáků 9. tříd základních škol v letech 2005 a 2011 Koho a na co jsme se ptali Filip Karel, Šimon Stiburek, Jan Hučín Scio Praha
Obsah 1.Úvod 2.Vstupní data 3.Souhrnné výsledky testů 4.Využití studijního potenciálu 5.Závěr
Úvod Stejné testy pro žáky 9. tříd v letech 2005 a 2011 Testy z MAT, ČJ, AJ, OSP Vypovídají pouze o omezené části vzdělávacích cílů Např. o připravenosti na budoucnost, týmové spolupráci, umění a chuti učit se nevíme nic
Vstupní data
Souhrnné výsledky testů Standardizované skóre společná škála, průměr 100 bodů, směrodatná odchylka 20
Souhrnné výsledky testů Standardizované skóre společná škála, průměr 100 bodů, směrodatná odchylka 20
Souhrnné výsledky testů Vliv vnějších faktorů velikost obce velikost školy kraj Žádný statisticky významný dopad (lineární model)
Využití studijního potenciálu Vztah mezi výsledkem testu OSP a výsledky předmětových testů (MAT, ČJ) Porovnáváme stejně studijně disponované studenty mezi sebou Sledovaný ukazatel: posun využití studijního potenciálu na úrovni školy
Využití studijního potenciálu Faktory ovlivňující změnu využití studijního potenciálu velikost obce, velikost školy, kraj opět nejsou statisticky významné zprávy ČŠI telefonický průzkum
Využití studijního potenciálu Zlepšující se školy 2005 záporné využití studijního potenciálu 2011 kladné využití studijního potenciálu v MAT i v ČJ obměna pedagogického sboru jasná představa ředitelů o přítomnosti i budoucnosti náhodné vlivy (výjimečné složení třídy oproti normálu)
Využití studijního potenciálu Zhoršující se školy 2005 kladné využití studijního potenciálu 2011 záporné využití studijního potenciálu v MAT i v ČJ žádné výrazné znaky vnímání ředitelů – problém je spíše nízká motivace/disciplína žáků, celospolečenské změny atd.
Souhrnné výsledky testů
Závěr Srovnání let 2005 a 2011 stejná úroveň OSP zlepšení v AJ zhoršení v ČJ a MAT Využití studijního potenciálu klíčová je osoba ředitele školy Další cíle vzdělávání připravenost na budoucnost, chuť učit se, týmová spolupráce, zodpovědnost, atd. Nemáme žádná data!
Děkuji za pozornost