Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení školy zřizovatelem
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Hodnocení škol a školských zařízení
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
Didaktické prostředky
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Představení projektu Ing. Martin Pokorný a řešitelský tým VŠB-TU Ostrava.
Ovčin. Odbor pro Vzdělávání ČINovnic a činovníků Skupina dobrovolníků pod zpravodajkou VRJ pro vzdělávání – Funguje jako podpůrný, pracovní a poradní.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
1 Mezinárodní inspirace pro hodnocení výsledků vzdělávání: Celostátní testování žáků v Evropě Studie EURYDICE Český překlad:
Testování žáků (státní) – dosavadní zkušenosti
Didaktické prostředky
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
Odborný seminář MŠMT STANDARDY PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
Standardy pro základní vzdělávání
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích

Důvody pro zavedení evaluačních nástrojů v 5. a 9. ročnících ZŠ decentralizace vzdělávacího systému – větší odpovědnost škol - posílení zpětné vazby evaluačními procesy zásadní změny v pojetí pedagogických procesů - od plnění předem stanovených norem všemi stejně - k vytváření prostoru a podmínek pro kreativitu škol v naplňování rámcových kritérií vlastním způsobem - však s sebou přinášejí rizika v podobě možného snížení kvality vzdělávání, pokud nejsou vytvořeny odpovídající mechanismy, které by tomu zabránily

„Státní“ evaluace v základním vzdělávání v Česku ?

Jak to vypadá v Evropě ? Rozsah předmětů testovaných v celostátních testech, úroveň ISCED 1 a 2, 2008/09 Dva hlavní předměty či jeden (jazyk výuky a matematika) Tři předměty (dva hlavní předměty + cizí jazyk nebo přírodní vědy) Více než tři předměty Celostátní testy se nepoužívají

Efektivita vzdělávacího systému (výsledky kurikulární reformy) Přidaná hodnota školou Výkonnost žáka pro další vzdělávací příležitosti Diagnostické hodnocení žáků ? Co chceme hodnotit ?

Hlavní téma Dlouhodobého záměru 2011 – kvalita vzdělávání Zavést standardizované hodnocení žáků a škol na úrovni 5. a 9. ročníků ZŠ (včetně odpovídajících ročníků 6 a 8letých gymnázií) a další doprovodné nástroje pro zlepšení kvality základního vzdělávání 1.V souladu s RVP ZV upravit očekávané výstupy tak, aby plnily úlohu evaluačního standardu 2.Připravit podpůrné nástroje pro přípravu testování a podporu škol k testování -zejména školením učitelů a školního managementu 3.Plošné hodnocení výsledků vzdělávání pro ‒ vlastní hodnocení školy, –orientaci žáka o svých výsledcích –zjišťování přidané hodnoty školy, 4.Výběrová šetření pro účely zhodnocení efektivity vzdělávacího systému a průběhu kurikulární reformy 5.Průběžné hodnocení žáků pro diagnostické i formativní účely

A jak to celé má fungovat ? K jakému účelu bude testování užito Co budeme s výsledky dělat Kdo bude mít k výsledkům přístup Jak podpoříme učitele v procesu testování Jaký dopad budou mít výsledky pro školy ?

SP KVALITA I Výsledky žáka – osvědčení pro žáky

Děkuji za pozornost