Mediálne výskumy 2013 MAVY2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Advertisements

Jsou televize dalším ohroženým druhem?
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Prezentace webu studentské společnosti FimArt, o. s. – 1. Internetová strategie webu  Prolinkování s partnerskými weby  Microsite festivalu.
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Reklamní kampaň pro ……… Nejlepší taneční songy od světových DJ´s Zdroj: Dance Radio, Play.cz, v tis. Internetová poslechovost na FM v Praze.
MÉDIA II Mediální trh. Tiskový trh Je regulován velmi volně, k vydávání je potřebná pouze registrace. Vývoj deníků směřoval k postupnému grafickému zpřehlednění,
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Jak dotahovat věci do konce? Jak z ničeho udělat velkou věc? Co je nový marketing? Je důležitý sales? David Seibert.
semestrální práce z předmětu mab
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Internetové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Marketingová komunikace
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Nové funkce v novém Skliku
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Využití Smart Meteringu při řízení spotřeby energie
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediální monitoring, screening a audit
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Jak se dělá programové schéma vysílání televize Cílová skupina Programové schéma vysílání Reklamní bloky Ukázky Dostupné z Metodického portálu
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Transkript prezentace:

Mediálne výskumy 2013 MAVY2

Televize Internet Kino Rádio

Televize Plusy Mínusy široká sledovanost vyjádření pohybu a děje vysoký vliv na značku vysoká prestiž celoplošné pokrytí působení na smysly oslovujete i toho, koho nechcete vysoké náklady na výrobu dočasnost sdělení pomíjivost sdělení Tuctovost

Měření People metr V ČR: 1830 Sledovanost: 2010: 25 mil. 2011: 29 mil. Výsledek měření: informace o sledovanosti jednotlivých televizních stanic a pořadů, tedy o tom, jaký typ diváka se kdy a na co díval. Na základě výsledků lze určit úspěšnost televizních stanic a jejich pořadů. Každoročně se z jedné čtvrtiny obnovuje Alternativa: Pripojenie k internetu k zlepšeniu merania

Kdo měří V současné době je to především firma Mediasearch (pro Asociaci televizních organizací) Přibude však další dodavatel elektronického měření – AC Niealsen Czech Republic (pro Sdružení pro měření sledovanosti) Mediaresearch výzkum provádí ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK a společností Elvia

Budoucnost Prepojenie televízie a internetu 3D vysílání Zvyšování kvality vysílání Rozšiřování nabídky programů Cloudové úložiště- možnost sledovat vysílání kdykoliv a kdekoliv Podle společnosti Cisco má TV ještě velkou budoucnost Velké obrazovky Ovládání pomocí telefonů a tabletů Videoplocha, infografika, informace odkazy

Grafy

Grafy

Grafy

Internet Plusy Mínusy Bannerová slepota, blokace reklam a sdělení Zábava Stahování filmů, hudby Komunikace – e-maily… Bankovnictví a nákupy Zprávy – dění ve světě, počasí, svět – různé druhy Internet předhání ostatní média Díky různým nástrojům lze dobře sledovat výstupy (návštěvnost apod.) Umožňuje interakci uživatele Rychlost mezi návrhem a zveřejněním Nízká cena informací, které lze nalézt Velké množství zdrojů informací 24 hodinová služba Audiovizuální Měřitelný Snadné použití odkudkoliv Bannerová slepota, blokace reklam a sdělení Není řízen z jednoho místa Nestabilnost a neaktuálnost některých sdělení Závislost na technickém stavu sítě Viry Komunikační programy – anonymita, žiadne súkromie Zabezpečení dat – e-maily Internetová závislost Neověřené zdroje Příliš mnoho informací

Měření Počty návštěvníků webových stránek Odkud přišli lidé, kteří si zadali poptávku přes webový formulář Útrata v e-shopu od lidí přicházejících z konkrétního webu (kde např. běží naše reklama) Registrace k odběru novinek Kliknutí na kontaktní emailovou adresu Počty stáhnutí souboru Měření počtu kliků na jednotlivé odchozí odkazy z webu (kam lidé odcházejí?) Za kliknutí (PPC) Za zobrazení (PPV) Za provedenou akci (PPA)

Kdo měří APEK Mediaresearch Analýza Google Analytics Monitoring Sklik

Budoucnost Stále více připojených zařízení (chytré domy,…) Větší nároky na bezpečnost Cloud Mobilní zařízení Cenzura a omezování internetu Veřejné multimediální obrazovky 3D vizualizace „Už nejsme lidé knihy, ale stali jsme se lidmi obrazovky“ (screening) Interaktivní obrazovky (tablety reagující na hlas a pohyb těla), interacting Sdílení všeho, sharing Proudění, kolování, twitter (flowing) Zpřístupňování (accesing) Rozmnožování informací, „internet je světovou kopírkou“, (generating) Většina dění se přesune/přesouvá na internet Lidí používajících toto médium stále více Internet nám stále dává více možností - platby přes internet, obchodování napříč zeměmi Internet nadále bude upevňovat svoji pozici Reklama na internetu bude i nadále růst nejrychleji ze všech medií

Grafy

Grafy

Grafy

Grafy

Kino Plusy Mínusy Vysoká cena Náročné na plánování reklamy Vizuálně perfektní Jedinečné Technicky vyspělé Vysoký dopad na diváka Dobré cílení Divák neodchází ani nepřepíná Pozitivní médium Vysoké emocionální působení Zásah i těžko oslovitelných cílových skupin Vysoká cena Náročné na plánování reklamy Nízká frekvence zásahu

Měření Návštevnost – odvíjí se od konkrétních filmů (trháky) Těžko měřitelná zpětná vazba diváka a výstupy kinoreklamy Výstupy – grafy, tabulky, čísla – počty návstěvníků, tržby Alternativa: Screen vision monitoring http://www.screenvision.com/why-cinema/cinema-facts/

Kdo měří AVE marketing s.r.o. Unie Filmových Distributorů Výzkum probíhá jednou ročně, dle standardů SIMAR (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění). Jde o unikátní výzkum mapující pozici různých multikin v místech působení včetně spádových oblastí po celé České republice. Unie Filmových Distributorů Unie filmových distributorů byla založena v r. 1992 jako zájmové sdružení právnických osob a v červnu 1999 se stala zakládajícím členem České filmové komory. Neustálý monitoring, kina jí dodávají výsledky dvakrát týdně (smluvně ošetřeno s kiny)

Budoucnost Zmena technických distribučných ciest filmov v kinosálach Vyrovnávanie počtu divákov multikín a single kín. Specializace kin na jednotlivé žánry a cílové skupiny (scifi, romantické, akční, dokumentární kino) Přizpůsobení cílovým skupinám – hororové čtvrtky Kino bude mít stále klientelu – pokud bude fungovat filmový průmysl

Grafy

Grafy Na základě líbivosti a sledovanosti reklamy v kině - identifikace 3 typů diváka Typ 1 – reklama se líbí nebo nevadí,vždy sleduje Typ 2 – reklama nevadí, sleduje občas nebo obtěžuje, ale vždy sleduje Typ 3 – reklamu nesleduje nebo občas, obtěžuje

Grafy

Fakty 17% návtěvníků kina jde před nebo po filmu nakupovat 31% návtěvníků jí během, po nebo při sledování filmů 91% lidí nejde do kina samostatně ( většinou jdou ve dvojici)

Fakty Typickí návštevníci kín jsou mladí, bohatí, chytří muži i ženy jsou krásní aktivní a zdraví rádi se baví a nakupují mají rádi značkové oblečení používají internet stravují se ve fast-foodech méně sledují televizi mají rádi reklamu používají platební karty

Tisk Plusy Mínusy rozsáhlá CS regionální cílení redakční prostředí relativně nízké náklady na kus podrobné sdělení u deníků horší kvalita tisku poměrně nízký náklad magazínů u řady titulů není audit nákladu inzerce se snadno okouká inzertní přeplněnost

Měření Prováděno dotazníkovými šetřeními a hloubkovými rozhovory U konkrétních kampaní měření efektivity - odpovědi nových zákazníků odkud se o nás dozvěděli - zvýšení prodeje propagovaného výrobku - rozdíl v počtu telefonátů na bezplatnou linku - počet telefonátů na číslo použité pro jedinou kampaň - poskytnutí specifického kódu pro získání slevy - vrácené slevové kupóny použité pro účely kampaně - vrácené slosovatelné dotazníky či odpovědní zásilky - zvýšená návštěvnost webových stránek - další ukazatele z webových stránek (např. počet objednávek)

Kdo měří Výzkum účinnosti a vnímání reklamy - StarchMetrix (výzkum) - Unie vydavatelů denního tisku (UVDT) ve spolupráci s GfK Czech - Millward Brown, STEM – na zadání UVDT Porovnávání periodik - ZenithOptimedia – mezinárodní mediální agentura - Admosphere s.r.o. – monitoring reklamy v různých médiích na území ČR, mateřská společnost Mediaresearch a.s. - Median s.r.o. – výzkumy zájmu o jednotlivá periodiky, exkluzivní testy reklamy, čtenost tisku

Budoucnost Celosvětový vývoj podílu mediatypů v % na reklamních investicích 2011-2015 Zdroj: ZenithOptimedia

Grafy

Grafy Vývoj investic

Rádio Plusy Mínusy Selektivní médium (vymezené cílové skupiny) Nižší cena Rychlost a flexibilita (akční nabídky, promo, slevy,…) Způsob krácení času v autě – častý styk cílovky s médiem Opakovatelnost Doplňkové médium Omezený zásah Posluchači nejsou loajální pouze k jedné stanici – záleží na tom, jaký je právě signál Zvuková kulisa Wear-out efekt rádiových spotů

Měření do roku 2006 se poslechovost rádií zjišťovala společně s výzkumem čtenosti tištěných médií ve výzkumu Media projekt - oficiální výzkum poslechovosti rozhlasových stanic  od 7. listopadu 2005 je rozhlas sledován výzkumem CATI (Computer Aided Telephone Interviewing) standardizovaný telefonický rozhovor "day after recall“ (dotaz na včerejší chování) výzkum je nepřetržitý, kontinuální 28 000 telefonických rozhovorů ročně + 2 000 osobními rozhovory v "netelefonizovaných" domácnostech vybíraných z výzkumu MML-TGI

Kdo měří Výzkumné agentury MEDIAN a STEM/MARK Zadavatelem výzkumu je asociace rozhlasových vysílatelů APSV a sdružení komunikačních agentur SKMO od roku 2005 je zajištěna optimalizace dat z výzkumů Radioprojekt a MML-TGI

Budoucnost Alternativy měření Audiometer Hours-Tuned Pandora přístroj je schopen poskytnout i informace o tom, kdy běžel reklamní spot, kolikrát se během dne opakoval, dále shrnout data, jaké písně odvysílala konkurence Hours-Tuned US, RadioInsights Měření sloužící ke srovnání vysílání radiových stanic mezi sebou –– klasické & online Pandora  US, Austrálie, Nový Zéland, Triton Digital Online platforma pro poslech hudby pomocí které je měřena poslechovost

Grafy Data: Radio Projekt, realizace pro SKMO – Median a STEM/MARK, údaje za období od 1.4.2012 do 30.9.2012

Grafy

Grafy