-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Tvorba cen v maloobchodě
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Opakování k maturitě.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Nauka o podniku Seminář 9. Co je primární: nabídka nebo poptávka? Uveďte příklady. 2.
Podnikatelské koncepce
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Mikroprostředí firmy.
DISTRIBUCE.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
2. Úloha marketingu ve firmě
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Marketingové strategie
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketing farmářských produktů
Podnikatelské koncepce
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici Marketing =nauka o trhu -v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici -> ovlivňuje všechny firemní subsystémy ( zásobování, výroba, prodej, ekonomika firmy, řízení firmy) - rozhoduje o budoucím vývoji firmy a proto je důležité marketingové plánování

Historie marketingu 1. výrobní koncepce (vyrob co nejlevněji a prodáš) 2. výrobková koncepce (vyrob co nejkvalitněji a prodáš) 3. prodejní koncepce (čím víc reklamy, tím víc prodáš) 4.marketingová koncepce ( nejdřív poznej svého zákazníka a jeho potřeby a pak prodáš) 5. sociální marketing (poznej svého zákazníka a zohledni i potřeby společnosti a pak prodáš)

1. VÝROBEK 2. CENA 3. PROPAGACE 4. DISTRIBUCE Marketingový mix (4P) 1. VÝROBEK 2. CENA 3. PROPAGACE 4. DISTRIBUCE

1. VÝROBEK • pojetí totálního výrobku • životní cyklus výrobku • inovace výrobku • značka

2. CENA • cenou můžeme sledovat různé cíle • ke stanovení ceny musíme znát náklady, konkurenční ceny, daňové zákony, … • metody stanovení ceny – nákladová, podle konkurence, podle hodnoty vnímané zákazníkem

3. PROPAGACE • podpora prodeje ( vzorky, ochutnávky, reklamní předměty,...) • reklama ( televize, internet, rádio, …) • prodejní personál ( vyškolené prodavačky, obchodní cestující,...) • public relation ( vztahy s veřejností, tiskoví mluvčí, …) • přímý marketing ( teleshoping, zásilkový prodej, propagace spojená s okamžitým prodejem,...)

4. DISTRIBUCE - cesty zboží k zákazníkovi: • přímé • nepřímé ( velkoobchody, maloobchody)

Prodej = je jednou ze součástí marketingu - činnosti při prodeji : • skladování hotových výrobků a zboží • plánování prodeje • personální zabezpečení prodeje • jednání s odběrateli • uzavírání kupních smluv • vyřizování reklamací ...