MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Financování podniku, marketingové strategie Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 19 Autor: Jiří Lysák 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Výrobek a jeho životní cyklus
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Životní cyklus výrobku
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE VY_32_INOVACE_EKO_11 MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE

MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: strategie, strategické plánování, matice růstu podniku, konkurenční strategie Anotace: Výklad formou prezentace je zaměřen na strategické plánování, základní firemní strategie a význam konkurenčních strategií. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba.

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie strategie definuje, jak lze zvoleného cíle dosáhnout strategie = umění řídit firmu nebo lidi takovým způsobem, aby bylo dosaženo stanovených cílů středem pozornosti marketingového řízení je spokojený zákazník

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie strategické plánování – vychází z potřeb a požadavků trhu strategie není taktika taktika stanovuje způsob konání strategie – cíl konání strategické plánování = proces stanovování firemních cílů, plánování a realizování kroků vedoucích k jejich dosažení

Marketingové strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové strategie Matice růstu podniku – znázorňuje 4 firemní strategie – slouží k identifikaci příležitostí k růstu firmy 1. umisťování stávajících výrobků na současný trh strategie pronikání 2. umisťování nových výrobků na současný trh strategie rozvoje výrobku 3. umisťování stávajících výrobků na nový trh strategie rozvoje trhu 4. umisťování nových výrobků na nový trh strategie diverzifikace

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie Matice růstu podniku Výrobek stávající nový Strategie pronikání Strategie rozvoje výrobku Strategie rozvoje trhu Strategie diverzifikace nový současný Trh

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie strategie pronikání firma se snaží proniknout na trh se stávajícími produkty, cíl - vyšší obrat vhodná v počáteční fázi životního cyklu strategie rozvoje trhu firma se snaží nabídnout stávající výrobek na novém trhu když je stávající trh nasycen nebo firma vytěsněna konkurencí

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie strategie rozvoje výrobku prosadit se na plně obsazeném trhu novým výrobkem použít tehdy, když firma nechce přijít o věrné zákazníky strategie diverzifikace nabídnutí nových výrobků na novém trhu finančně náročné (propagace, distribuce)

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie odborník v oboru konkurenčních strategií – M. E. Porter „Konkurenční strategie: techniky pro analýzu odvětví a konkurentů“ základem nadprůměrného výkonu = dlouhodobě udržitelná konkurenční výhoda

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie konkurenční strategie 2 základní typy konkurenční výhody: nízké náklady diferenciace 3 konkurenční strategie: strategie vedoucího postavení nízkých nákladů nízké náklady – snížení cen pro

Marketingové cíle a strategie EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Marketingové cíle a strategie spotřebitele, firmy zaměřující se na masový trh, riziko - vstup konkurence ještě s nižší cenou strategie diferenciace produktu odlišení produktu – spotřebitel to žádá, dovede ocenit (design, užitné vlastnosti, kvalita, značka, prestiž, servis), ale i odlišení v obalu, distribuci, reklamě

EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Opakování Co je strategické plánování? V čem spočívá strategie diferenciace produktu? Jaké jsou Porterovy konkurenční strategie? V čem spočívá matice růstu podniku?

EKO VY_32_INOVACE_EKO_11 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.