Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Advertisements

VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou
Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Objednávka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.906.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Spotřebitelské smlouvy Základ soukromoprávní ochrany spotřebitele §(§51a) ObčZ Orgánem ochrany je soud Závazky vzniklé ze smluv Obecné typy smluv,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Spotřebitel a jeho práva
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
R E K L A M A C E REKLAMACE (VÝTKA) individuální dopis, který vyhotovuje odběratel v případě, že: byly zjištěny závady při přejímce zboží (např. poškození,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Struktura obchodní smlouvy Vypracovali: Jana Polednová Ondřej Tvrdoň.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Urgence Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.907.
ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
Podnikání v e-komerci Právní minimum Jan Vetyška Výkonný ředitel APEK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK231.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základní účtování nákladů a výnosů Označení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.1.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nákup materiálu.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Značky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.916.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Přijímání a vyřizování reklamací
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
U R G E N C E Písemnosti při porušování kupních smluv
Základní práva spotřebitelů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Struktura obchodní smlouvy
Jednoduché právní listiny
Práva spotřebitele.
Klára Hajošová, Michal Novák, David Kodálik
OBCHODNÍ ČINNOST 10. ROLE SPOTŘEBITELE V OBCHODĚ – OCHRANA SPOTŘEBITELE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Smlouvy podle obchodního zákoníku Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Obchodní smlouva. Vymezení obchodní smlouvy písemnost, ve které si dodavatel a odběratel zavazují k určitým povinnostem a získávají také určitá práva.
E- SHOP WWW. FASHIONAVENUE. CZ Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP48 Název školy.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Bezpečný nákup na internetu
Urgence Autor: Libuše Bendová.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Základní škola a mateřská škola T. G
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Reklamace Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.908 Datum vytvoření: 7. května 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: druhý – obchodní akademie, masér sportovní a rekondiční, čtvrtý – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace V rámci výuky obchodní korespondence tento učební materiál přiblíží žákům, jak psát reklamaci. Obsahuje rovněž i řešení několika praktických situací vzniklých při reklamování zboží.

Metodické pokyny Předložený materiál slouží jako podklad k výkladu reklamace v rámci probíraných obchodních písemností. V závěru jsou uvedeny praktické situace a jejich řešení. Pro použití materiálu je nutná počítačová učebna vybavená dataprojektorem.

Zdroje KULDOVÁ, O.,FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. 6., upravené vydání. Praha: Fortuna, 2007, s. 200. ISBN 978-80-7373-009-3 Reklamace.cz – Informace pro spotřebitele [online]. 2013 [citace 2013-05-02]. Dostupné z <http://www.reklamace.cz />. ÚplnéZnění.cz [online]. 2013 [citace 2013-05-02]. Dostupné z <http://www.uplnezneni.cz/clanky/reklamace-zbozi-a-sluzeb/>.

Reklamace – písemnost při porušování kupních smluv

Reklamace, spotřebitel, podnikatel Reklamace – právo kupujícího uplatnit za jistých podmínek na prodávajícím odpovědnost za vady na výrobcích nebo službách Spotřebitel – fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti (řídí se občanským zákoníkem, záruční doba 24 měsíců) Podnikatel – fyzická osoba s živnostenským oprávněním, obchodní společnost nebo právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku (řídí se obchodním zákoníkem, záruční doba zpravidla kratší, sjednaná v kupní smlouvě) Rozhodující je chování kupujícího při uzavírání kupní smlouvy, zda uvede IČO na kupním dokladu.

dodavatel x odběratel Odběratel dodané zboží okamžitě po převzetí zásilky zkontroluje. Pokud je zboží poškozeno, chybně fakturováno, bezodkladně napíše reklamaci. Dodavatel je povinen dodat zboží přesně podle kupní smlouvy nebo v souladu s potvrzenou objednávkou.

Druhy vad Zjevné množství, hmotnost, druh, jakost, provedení, obal, poškození zboží Skryté projeví se až při používání výrobku

Reklamační řád Reklamační řád je spíše kodexem prodávajícího (vodítkem jaký bude postup v případě reklamace), není však právně závazný pokud je v rozporu s právními předpisy ČR. Před každým nákupem si důkladně přečtěte obchodní podmínky a reklamační řád prodávajícího! Na vyřízení reklamace má prodejce lhůtu 30 dnů.

Důkazní prostředky Zápis o vadách Reklamační list Fotografie poškozené zásilky Vzorky vadného zboží

Osnova reklamace Potvrzení příjmu zásilky, konkrétní označení věci Důvod reklamace (detailní popis vad) Požadavek zákazníka (výměna, oprava, sleva, náhrada škody, přezkoumání faktury, zrušení kupní smlouvy) Jedná se o pečlivě stylizovaný individuální dopis nebo v praxi také o vyplnění reklamačního formuláře.

Stylizace Věcná Rozhodná Bez výrazů pochybnosti Nevyznívá omluvně Při opakujícím se nedostatku se vyjadřujeme důrazněji, ale vždy slušně!

Odpověď na reklamaci Individuálně psaný dopis, pečlivě volená slova Omluva, vyslovení politování Vysvětlení okolností, proč nedostatky vznikly Návrh nápravy nedostatků Vyslovení přesvědčení, že obchodní spolupráce bude pokračovat.

Reklamace i odpověď na reklamaci se zasíláme DOPORUČENĚ

Několik praktických otázek na závěr

Mohu odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu? Při nákupu na dálku (při internetových nákupech, u zásilkového obchodu), při nákupech mimo provozovnu prodávajícího (např. na prezentacích), máte právo k odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do určité doby. V ČR je tato lhůta 14 dnů. V jednotlivých členských zemích EU je však tato lhůta stanovena odlišně. (7 dnů pro odstoupení od smlouvy mají např. na Slovensku, v Rakousku, Francii, Velké Británii, 10 dnů v Polsku a Itálii, 14 dnů např. v Německu).

Jaké doklady potřebujeme pro reklamaci? Hlavním předpokladem pro hladké vyřízení reklamace je předložení dokladu o zakoupení výrobku či služby. Pokud nemám originální doklad, mohu koupi u prodejce prokázat např. výpisem z účtu při platbě kartou či převodem, staršími reklamačními protokoly, čestným prohlášením, popř. i svědeckou výpovědí. Originál dokladu o zakoupení si nechávám u sebe, prodejci náleží kopie.

Musím zboží reklamovat v provozovně, kde bylo zakoupeno? Prodejce má povinnost přijmout reklamaci v kterékoliv své provozovně, která je s ohledem na prodávané zboží pro to vhodná. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník, který je pověřen vyřizováním reklamací (nemusí to být pan vedoucí!)

Lze reklamovat výrobek bez originálního obalu? Žádný právní předpis České republiky neukládá spotřebiteli povinnost uchovávat si obaly od zakoupených výrobků a tudíž není ani povinnost reklamovat věc s původním obalem. Výrobek však musím chránit před mechanickým poškozením.

Je možné reklamovat zlevněné zboží? Záleží na reklamované vadě. Nelze reklamovat vadu, pro kterou bylo zboží zlevněno, a vada je uvedena na dokladu o zakoupení. (Občanský zákoník – u věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána). Jiný případ je však reklamace vady neuvedené, na kterou máte ze zákona nárok. Jedná se o obvyklý trik výprodejů, zkrácení záruční doby však zde nemá oporu v zákoně.

Kdo platí náklady spojené s reklamací (poštovné, pohonné hmoty)? Pokud je reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu nutných nákladů (poplatky za poštovní přepravu, cestovní výlohy, náklady na zapůjčení náhrady apod.), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. Poštovní přeprava je možná jakoukoliv přepravní zásilkovou společností, je třeba předložit doklad o zaslání. Za cestovní výlohy se považuje běžné jízdné veřejnou dopravou (ne náklady na dopravu autem nebo vozidlem taxi). Dokladem k proplacení je jízdenka.