AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Sociální spravedlnost,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Ochrana, přerozdělování,
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Vzdělávání a jeho kategorie
Pedagogika volného času (VČ)
Memorandum o celoživotním učení
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Stav a vývoj vzdělávacích systémů v Evropě: cíle, směřování, indikátory Simona Pikálková Ústav pro informace ve vzdělávání Lisabonské cíle vzdělávání v.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Poradenství ve vzdělávání PhDr. Pavel Beňo Tel ,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Příprava na výkon povolání
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Zpráva mezinárodní komise UNESCO ,,Vzdělávání pro 21.století"
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Teorie vzdělávání dospělých
Aspekty seniorského vzdělávání na MZLU v Brně Konference AU3V, Kostelec u Zlína, 26. – Veronika Vejrostová, ICV MZLU v Brně.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
O formálním vzdělávání dospělých v České republice Milada Rabušicová (ÚPV FF MU) Ladislav Rabušic (FSS MU) 16. conference ČAPV: Pedagogický výzkum jako.
Celoživotní vzdělávání
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 13Číslo.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Kariérní řád a motivace k dalšímu vzdělávání učitelů
1. Vymezení a rysy sportovní edukace
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Teorie vzdělávání dospělých
Rodičovské vzdělávání jako součást celoživotního učení Klára Šeďová
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Kurikulum: obsah školní edukace
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Pedagogika Pedagogika = sociální věda
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní učení, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, informální vzdělávání CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VY-32-INOVACE-OSZ-210

od roku 1996 užíván pojem učení pro zdůraznění nutnosti aktivního přístupu jedince celoživotní učení má člověku poskytovat možnost vzdělávat se v různých stádiích svého rozvoje až do úrovně svých možností v souladu s vlastními zájmy, úkoly a potřebami celoživotní učení nelze ztotožňovat se vzděláváním dospělých, přestože vzdělávání dospělých je jednou z jeho nejvýznamnějších složek

celoživotní učení se liší od vzdělávání školského i formálně, rozmanitostí prostředků a metod, způsobem podněcování a motivace celoživotní učení zahrnuje: formální vzdělávání neformální vzdělávání informální vzdělávání

Formální vzdělávání Vzdělávání ve školách, institucionalizované, které vede k získání stupně vzdělání a je ukončeno výučním listem, vysvědčením nebo diplomem Neformální vzdělávání Zaměřené na určité skupiny populace a organizují je různé instituce. Zahrnuje vzdělávací programy a kurzy, které nevyžadují, aby do nich byli účastníci oficiálně zapsáni

Informální vzdělávání Proces získávání vědomostí, osvojování dovedností a postojů z každodenních zkušeností, z prostředí a kontaktů. Probíhá v rodině, v práci, ve volném čase, při sledování TV atp. Na rozdíl od formálního i neformálního vzdělávání je neorganizované, nesystematické a institucionálně nekoordinované

aktuální téma na přelomu tisíciletí – vzdělání nabyté v dětství a mládí nestačí na celý život historie ideje celoživotního vzdělávání – od antiky ( Platón, Aristoteles ), přes téměř všechny významné koncepce výchovy a vzdělávání až do druhé poloviny 20. století ve 2.polovině 20.století vstupuje UNESCO do koncepce celoživotního učení ( konference, dokumenty ) rozvoj projektů celoživotního vzdělávání pro různé oblasti světa

ke koncepci: světové konference, sekce vzdělávání dospělých, dokumenty k celoživotnímu vzdělávání 1971 – Learning to Be. The World of Education Today and Tomorrow 1976 – Foundations of Lifelong Education – definice celoživotního vzdělávání:

definice podle UNECSO: celoživotní učení je proces dosahování osobnostního, sociálního a profesionálního rozvoje jednotlivce, který trvá v období celoživotního rozvoje člověka a jehož účelem je zdokonalení života jednotlivce i společnosti

celoživotní učení se týká jedince v průběhu celého života děti a mládež – základy všeobecného vzdělání + profesní příprava dospělý – dosažení vyššího stupně vzdělání, zdokonalení profesní připravenosti nebo její změna ( rekvalifikace ), uspokojování individuálních potřeb a zájmů

charakteristika celoživotního vzdělávání nový životní rozměr, nová dimenze člověka všeobecné a demokratické ( rozvoj vzdělávání seniorů ) dynamické a neustále proměnlivé nástroj, prostředek rozvoje společnosti kompenzační funkce učení ( zmírnění či odstranění vzdělávacích deficitů z období dětství a mládí / negramotnost, funkční negramotnost, dílčí deficity ve vzdělání )

??? náměty k zamyšlení ??? je celoživotní učení utopií, nezbytností a nebo samozřejmostí? co ovlivňuje postoje dospělých ke vzdělávání v dospělém věku? připravuje česká ZŠ a SŠ své žáky na to, že se budou celý život vzdělávat? Zda ano – jak, zda ne – jak by měla

POUŽITÉ ZDROJE: PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje - Výkladový slovník. Praha: Academia, vydání. ISBN Obrázková galerie Microsoft PowerPoint 2007