Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Informační systém krizového řízení kraje
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Presentation Title.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
1 © AGIT AB Efektivní zdravotnictví v podmínkách Ústeckého kraje v Ústí n.L. Koncepce budování informačního systému v nemocnicích Ústeckého.
Course seminar CM4 SE 31. srpna Regionální zdravotnické informační systémy B.I.B.S., a.s. Brno Senior Executive MBA Course Seminar Ing. Martin Zeman.
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
13. prosinec 2006 Kontrolní den VÚBP, Praha Projekt č. CZ / /0349 Kontaktní místo bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro region hl. m.
Facility management ČSN EN
Audit IT procesů ve FNOL
Efektivní informační bezpečnost
Příprava koncepce kvality zdravotnických zařízení –aktuální stav
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Praktická realizace bezpečnostních požadavků standardů ISVS při tvorbě.
Management kontinuity činností organizace
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Plánování zajištění jakosti produktu dle ISO/IEC 9126 Princip a představení praktického řešení Robert Pergl Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně.
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Praktická příprava k akreditaci podle JCI ve Fakultní nemocnici v Motole Anna Skalická, Kateřina Vašatová, Fakultní nemocnice v Motole, Praha.
PROCES KOORDINACE ODBĚRU ORGÁNŮ
Informace o životním prostředí ve veřejné správě Legislativní rámec problematiky, služby pro veřejnou správu česká informační agentura životního prostředí.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
ISMS v KSRZIS (Koordinační středisko pro rezortní zdravotnické informační systémy) František Henkl.
Zkušenosti se zaváděním systému řízení v KSRZIS podle:
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Integrovaný operační program Oblast intervence - Služby v oblasti veřejného zdraví.
2. Právní předpisy k zajištění BOZP
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Zásady řešení informační bezpečnosti
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Realizační tým ICZ duben 2005
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
ENA s.r.o. – energetické analýzy ŘÁDY PROVOZOVATELŮ Význam a základní obsah Ing. Vladimír Ing. Zdeněk
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
NZIS ukazatele pro řízení Seminář 20.května 2003.
Novelizace zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS Hradec
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Biomedicíncký výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích 2012 Perspektivy elektronizace ve zdravotnictví v ČR 12. dubna 2012.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Systém managementu jakosti
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb Koordinační středisko pro resortní zdravotnické informační systémy - KSRZIS Ing. Robert Fialka, MBA Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb podle: ISO 20 000-1 a ISO 9 001, ISO 10 006, ISO 27 001, ISO 19 011. Ing. Robert Fialka, MBA 1

Koordinační středisko pro resortní zdravotnické informační systémy - KSRZIS Úvod – představeni KSRZIS Legislativa Stav zavedení systémových standardu ISO Obsah normy 20 000-1 Komu je norma určená Procesy managementu služeb Nejdůležitější procesy Nejdůležitější dokument Zhodnocení Závěr

Úvod KSRZIS – organizační složka Státu zřízená Ministerstvem Zdravotnictví 1.1.2004 Vývoj, rozvoj a provoz IS ve zdravotnictví Provoz Národního zdravotnického systému – NZIS Provoz zdravotních, hygienických a specializovaných registrů 12 zaměstnanců

Legislativa Zákon č. 20/1966 Sb. O péči o zdraví lidu Zákon č. 258/2000 Sb. O ochraně veřejného zdraví Zákon č. 285/2002 Sb. O darování, odběrech a transplantací tkání a orgánů Zákon č. 101/2000 Sb. O ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů

Stav zavedení systémových standardu ISO 2006-2007 ISO 9 001 – systém řízení kvality ISO 27 001 – systém řízení bezpečnosti informací Prosinec 2008 20 000-1 – systém řízení informačních služeb

Obsah normy 20 000-1 Požadavky na systém managementu Plánování a implementace managementu služeb Plánování a implementace nových nebo měněných služeb Procesy dodávky služeb Procesy vztahů Procesy řešení Řídicí procesy Proces uvolnění

Komu je norma určená organizacím, které vyhlašují výběrová řízení pro svoje služby organizacím, které vyžadují shodný přístup od všech poskytovatelů služeb v dodavatelském řetězci poskytovateli služeb při porovnávání jejich systémů managementu IT služeb jako srovnávací základna pro nezávislé ohodnocení organizací, která potřebuje prokázat schopnost poskytovat služby, které splňují požadavky uživatelů organizací, která usiluje o zlepšení služeb pomocí efektivní aplikace procesů pro monitorování a zlepšování kvality služeb

Procesy managementu služeb

Nejdůležitější procesy Procesy dodávky služeb Management úrovně služeb Cíl: Stanovit, odsouhlasit, zaznamenávat a řídit úrovně služeb. Management kontinuity a dostupnosti služeb Cíl: Zajistit, že jsou vůči zákazníkům za všech okolností splněny dohodnuté závazky v oblasti kontinuity a dostupnosti služeb. Management kapacit Cíl: Zajistit, aby poskytovatel služeb měl po celou dobu dostatečnou kapacitu ke splnění odsouhlasených současných i budoucích požadavků odrážejících potřeby byznysu zákazníků. Management bezpečnosti informací Cíl: V rámci všech činností spojených se službami efektivně řídit bezpečnost informací.

Nejdůležitější dokument Dohoda o poskytované úrovni služeb Service level agrement - SLA Předmět dohody (provoz IS) Funkční a technické vlastnosti informačního systému (příručky) Provozní doba služby (dostupnost aplikace) např.: 24 hod/denně, 7 dnů v týdnu Provozní doba poskytování servisní podpory služby např.: 7:00 hod – 15:30 hod, v pracovní dny Plánovaná (dohodnutá), neplánovaná přerušení služby Limitní pracovní zátěže Kontaktní údaje a hlášení přerušení nebo snížení úrovně služby Doba reakce a doba vyřešení snížené úrovně nebo výpadku služby Atd

Zhodnocení Klady Pravidelné schůzky Zmapování a popsání základních procesů Aktualizace a zlepšování Vytvoření potřebných dokumentů Řešení neshod Zápory Administrativní zatížení Vyčleněná osoba na systém řízení Finanční náročnost

Děkuji za Vaši pozornost Závěr Děkuji za Vaši pozornost Ing. Robert Fialka, MBA