AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO VÝCHOVY MIMO VYUČOVÁNÍ
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
ZÁVAŽNÉ EMOČNÍ PORUCHY V DĚTSKÉM VĚKU A DOSPÍVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Sociální spravedlnost,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Ochrana, přerozdělování,
P OSTOJE Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Obecně SG. Studenti se rozdělí na stejně početné.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Světové organizace. Studenti se rozdělí na stejně početné.
Vymezení, funkce, zdroje
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
OSOBNOST.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Pohyb zaměstnanců v podniku Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
POSTURIKA – SDĚLOVÁNÍ DRŽENÍM TĚLA
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Pedagogická komunikace
Sociální psychologie se zaměřením na sport
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
Filozofie ošetřovatelství
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Sociální psychologie.
Pedagogika a psychologie
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: postoj, změna, disonance, inteligence, konsonance POSTOJOVÁ ZMĚNA VY-32-INOVACE-PSY-218

měnící se svět vyžaduje i změnu postoje tato měnitelnost závisí na řadě faktorů: osobnost jedince – specielně na jeho inteligenci (vyšší inteligence předpokládá vyšší kritičnost, adaptabilitu a senzitivitu k novým informacím, které mnohostranněji porovnává s informacemi dřívějšími, také nižší sugestibilitu) kvalita hodnotového systému přidružení k sociální skupině percepční obrana – vnímám pouze to, co chci slyšet

osobnost a její postojová změna závisí na inteligenci, všeobecné přesvědčitelnosti, obraně sebe (lidé s vysokým stupněm sebeobrany se houževnatě drží postojů, které podporují jejich sebehodnocení, když vycházejí ze starých informací)

kvalita hodnotového systému a postojová změna možnost změny postoje závisí na tom, jak dalece jsou postoje: –extrémní – postoje jsou méně náchylné ke změně –obecné – rozsáhlé, obsahující mnoho kognitivních informací –konzistentní – pevné, spjaté a vnitřně mohutné postoje se hůř mění –vzájemně pospojované – izolované postoje lze snadněji změnit; postoje vzniklé uspokojením řady potřeb : čím více a lépe je potřeba uspokojována, tím méně je postoj měnitelný

přidružení k sociální skupině a postojová změna čím více zajišťuje členství ve skupině jedinci saturaci potřeby přináležet a čím více tak podporuje jeho sebeúctu, tím méně je jedinec náchylný měnit postoje, které si osvojil jako člen skupiny navíc může při váhání spoléhat na to, že mu skupina pomůže uchovat si „správné “ skupinové postoje, resp. že by jej mohla sankcionovat za jejich změnu Uveďte příklady

Teorie postojových změn postoje bývají za normálních okolností konzistentní (pevné, spjaté), jedinec se více méně chová v souladu se svými postoji vznikne – li nekonzistence, dojde k porušení emocionální roviny (změna postoje závisí na citové složce) nesoulad neboli disonance mezi postoji vede ke stavu kognitivní nerovnováhy, která vždy pro člověka, který ji prožívá představuje stresovou zátěž

proto se snažíme jednat tak, abychom redukovali tenzi, kterou je nesoulad vyvolán ať už pomocí změny situace nebo pomocí změny jejího chápán Festingerova teorie kognitivní disonance vychází z otázky, co se stane, jestliže postoje jedince nebo jejich prvky se dostanou do vzájemné nekonzistence (nesouladu) kognitivní element – poznatek, mínění, názor na objekt postoje (tento termín zavedl Festinger). Ty má jedinec díky hodnotovému systému v jisté osobní hierarchii

v rámci postoje může nastat několik variant: 2 nebo více kognitivních prvků je v konsonanci (souznění) – pokud jeden prvek vyplývá z druhého, pokud jsou ve shodě, neprotiřečí si. kognitivní disonance – pokud nový kognitivní element protiřečí již existujícím, má člověk zážitek nespokojenosti. Jedinec má pak tendenci vyrovnat tuto disonanci, redukovat ji. Čím silnější je zážitek disonance, tím větší je impuls k její redukci

Možnosti redukce disonance pokud jedinec dostane zásadní (významnou) informaci, změní emocionální složku postoje a tím změní i behaviorální prvek připojí se nové kognitivní elementy, podporující konsonanci (racionalizace)

zkreslení nové informace může mít různé formy: diskreditují zdroj informace vytvoří novou analýzu situace, která ukáže, že z ní vyplývají odlišné závěry je účelově vybrána část informace, kterou člověk vezme na vědomí nebo si ji zapamatuje

POUŽITÉ ZDROJE: NAKONEČNÝ, Milan: Psychologie osobnosti. 2.vyd. Praha: Academia, s. ISBN KERN, Hans et.al.: Přehled psychologie. 2.vyd. Praha: Portál, s. ISBN HARTL, Pavel, HARTLOVÁ, Helena: Psychologický slovník. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN X Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003