Funkční styly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návod na postup k neuměleckým textům u ústní maturitní zkoušky z ČJL
Advertisements

Publicistický styl a jeho charakteristika
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Slohové postupy.
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu:
Administrativní styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zásady elektronické komunikace
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Slohové postupy a útvary
FUNKČNÍ STYLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Štolfová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Funkční styly Přehled.
Funkční styly, slohové postupy a útvary
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_08
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Funkční styly.
Funkční styly Marcela Jurková.
Styl publicistický Marcela Jurková.
Elektronická učebnice - II
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
V Ě CNÁ LITERATURA Mgr. Michal Oblouk.  Odborná, vědecká  Literatura s převládající naučnou funkcí  Zařazuje se do ní: a)Literatura naučného typu (odborné.
Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1. – 4. ročník.
STYL ÚŘEDNÍHO JEDNÁNÍ (JEDNACÍ, PRAKTICKY ODBORNÝ)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_319_Slohové útvary AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Administrativní styl PaedDr
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Publicistický styl Znaky a útvary.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Administrativní styl – styl úředního jednání Název sady:Funkční styly pro.
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY MGR. MICHAL OBLOUK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
O útvarech, žánrech a textech
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Stylistika = nauka o slohu (stylu), o výstavbě jazykového projevu (ústního a písemného) cíl: vytříbený ústní nebo písemný projev.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
Administrativní funkční styl
9. ročník Michaela Hantková
7. ročník Michaela Hantková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
O útvarech, žánrech a textech
Písemná práce Základní informace.
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických.
1.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Funkční styly

1. Styl prostě sdělovací styl běžné komunikace nejčastěji projevy mluvené projevy zaměřené na předávání zpráv využívá prostředky hovorové psané texty – především osobní korespondence, krátká sdělení, vzkazy

2. Styl odborný poskytuje odborné poučení neuplatňuje se zde citovost věcná správnost, objektivnost, úplnost, přesnost, jednoznačnost důkladná připravenost termíny, citace esej, přednáška, popis, referát, prac. návod aj. vědecký – výsledky vědeckého výzkumu popularizační – zjednodušení pro laiky

3. Styl administrativní úřední, jednací ustálené formulace, výrazy neutrální především písemná forma formuláře, objednávka, protokol, smlouva, dotazník, posudek, žádost, životopis aj.

4. Styl publicistický styl hromadných sdělovacích prostředků cíl – informovat o aktuálních věcech působení na adresáta, snaha přesvědčit aktuálnost, poutavost, pravdivost, přesvědčivost zpráva, oznámení, inzerát, plakát, úvodník, komentář, rozhovor, recenze, fejeton, sloupek, reportáž, aj.

5. Styl umělecký funkce estetická – vyvolání citového prožitku subjektivnost autora působí na cit a fantazii čtenáře styl projevů básnických, prozaických a dramatických