Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Andrea Dobšíková, Ph. D. Název materiálu: Komunikace Označení materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Advertisements

Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_720.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Andrea Dobšíková, Ph. D. Název materiálu: Sociální skupiny Označení materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Komunikace Společenská kultura
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základní účtování mezd Označení materiálu:
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základy účetnictví - rozvaha Označení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Člověk a zdraví Výchova ke zdraví Vláknina VY_32_INOVACE_13 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Mgr. Petřík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Digitální učební materiál
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Digitální učební materiál
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Účetní odpisy Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE2.OA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základní účtování nákladů a výnosů Označení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Bibliografické citace a metody citace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Pedagogická komunikace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Společenská výchova – verbální komunikace
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Andrea Dobšíková, Ph. D. Název materiálu: Komunikace Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PSY. S Datum vytvoření: Vzdělávací oblast: Psychologie Ročník: Sociální činnost – 3. ročník Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace Psychologie.. Učební materiál pro výuku předmětu psychologie. Prezentace k vysvětlení nových nebo opakování již probraných témat z oblasti komunikace. Prezentace k vysvětlení nových nebo opakování již probraných témat z oblasti komunikace.

Metodické pokyny Jedná se o prezentaci v programu PowerPoint, v jejíž první části je zpracována teorie k danému učivu. Text je vhodný k výkladu při probírání nové látky na téma verbální komunikace. Druhá část DUMu obsahuje osmisměrku. Ve výuce je možná samostatná i skupinová práce. Jedná se o prezentaci v programu PowerPoint, v jejíž první části je zpracována teorie k danému učivu. Text je vhodný k výkladu při probírání nové látky na téma verbální komunikace. Druhá část DUMu obsahuje osmisměrku. Ve výuce je možná samostatná i skupinová práce. K použití DUMu ve výuce je zapotřebí PC s programem PowerPoint a dataprojektor. K použití DUMu ve výuce je zapotřebí PC s programem PowerPoint a dataprojektor.

Zdroje 1. NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. 1. vyd. Praha: Academia, 1999, 287 s. ISBN KOPECKÁ, Ilona. Psychologie 2. díl: Učebnice pro obor sociální činnost. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN ZACHAROVÁ, Eva, Jitka ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ. Základy psychologie pro zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 288 s. ISBN ZACHAROVÁ, Eva, Miroslava HERMANOVÁ a Jaroslava ŠRÁMKOVÁ. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 232 s. ISBN

Zdroje [online]. [cit ]. Dostupné z: bun%C4%9Bk-mobiln%C3%AD-telefon-15836/ bun%C4%9Bk-mobiln%C3%AD-telefon-15836/ [online]. [cit ]. Dostupné z: podnik%C3%A1n%C3%AD-bun%C4%9Bk-18870/ podnik%C3%A1n%C3%AD-bun%C4%9Bk-18870/ [online]. [cit ]. Dostupné z: komunikace-po%C4%8D%C3%ADta%C4%8De-15795/

Komunikace jako systém znaků Pokud se chceme s někým dorozumět, musíme znát význam znaků, které jsou prostředkem komunikace. Pokud se chceme s někým dorozumět, musíme znát význam znaků, které jsou prostředkem komunikace. Příkladem těchto znaků (symbolů) je např.: národní jazyk, gesta určité kultury (Arabové x Evropané x Japonci), smích nebo pláč, různé symboly. Příkladem těchto znaků (symbolů) je např.: národní jazyk, gesta určité kultury (Arabové x Evropané x Japonci), smích nebo pláč, různé symboly. Komunikace jako druh sociální interakce znamená jednostranné sdělování nebo vzájemnou výměnu informací. Komunikace jako druh sociální interakce znamená jednostranné sdělování nebo vzájemnou výměnu informací. Komunikaci tedy tvoří systém znaků. Tento systém tvoří následující formy komunikace. Komunikaci tedy tvoří systém znaků. Tento systém tvoří následující formy komunikace.

Formy komunikace 1. Komunikace verbální □mluvená □psaná 2. Meta komunikace – paralingvistické znaky (hlasové zabarvení, akcent atp.) 3. Nonverbální komunikace □neverbální komunikace □vokalizace – smích a pláč □piktogramy

Komunikace verbální Při verbální komunikaci dochází ke sdělování informací pomocí slov. Při verbální komunikaci dochází ke sdělování informací pomocí slov. Řeč má pro člověka řadu funkcí: sděluje myšlenky, přináší nové informace, znalosti, obohacuje fakta. Řeč má pro člověka řadu funkcí: sděluje myšlenky, přináší nové informace, znalosti, obohacuje fakta. Obr. č. 1

Verbální komunikace - řeč U řeči můžeme sledovat: obsahovou stránku řeči (co říkáme): význam řeči, správné porozumění slovům obsahovou stránku řeči (co říkáme): význam řeči, správné porozumění slovům neobsahovou – paralingvistickou stránku řeči (jak to říkáme): intenzita hlasu (jak hlasitě mluvíme, co říkáme nahlas), tónová výška hlasu (jak vysoko je hlas položen), barvu hlasu, délku hovoru, zda mluví pouze jedinec nebo více lidí, rychlost řeči, přestávky – členění a pomlky v řeči, klid v průběhu přestávky (někdy může být narušena např. vyslovováním citoslovcí „ehm“, chybami v řeči způsobené přeříkáváním se, koktáním atp.) neobsahovou – paralingvistickou stránku řeči (jak to říkáme): intenzita hlasu (jak hlasitě mluvíme, co říkáme nahlas), tónová výška hlasu (jak vysoko je hlas položen), barvu hlasu, délku hovoru, zda mluví pouze jedinec nebo více lidí, rychlost řeči, přestávky – členění a pomlky v řeči, klid v průběhu přestávky (někdy může být narušena např. vyslovováním citoslovcí „ehm“, chybami v řeči způsobené přeříkáváním se, koktáním atp.)

Verbální komunikace - řeč Verbální komunikace může být: 1.Mluvená (rozhovor, výklad učitele, přednáška, diskuse) 2.Mluvenou řeč můžeme dále rozdělit na: vnitřní a vnější 3.Psaná (dopis, , SMS, Facebook); klade nároky např. i na pravopis a stylistiku) 4.Přímá (přímý kontakt) 5.Zprostředkovaná (nepřímý kontakt) 6.Živá (přímé sdělení mezi sdělujícím a posluchačem) 7.Reprodukovaná (ze záznamu – videonahrávka, diktafon)

Psaná komunikace Obr. Č. 2

Psaná komunikace Obr. Č. 3

Osmisměrka OAKJOVZEMPĚJDL ŘSLOVONIŽSTUVR MELTECAKINUMOK OPČÁRYKAVEMZTO VSYMBOLZÁKHUST UMŠRUMSIPODOZR GSEŽMUKEVPZTYK MELERBRONTORVÉ ZATOŽURSUDTEIC

Osmisměrka - legenda ZNAK ZNAK ŘEČ ŘEČ SLOVO SLOVO KOMUNIKACE KOMUNIKACE ŽIVÁ ŽIVÁ SYMBOL SYMBOL SMS SMS DOPIS DOPIS ROZHOVOR ROZHOVOR VERBUM VERBUM

Osmisměrka - řešení Z ŘSLOVON Ž R E ECAKINUMOK Č R K V Z SYMBOL Á H M U SIPOD S M V O R