Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávání v krizovém řízení a spolupráce s odborníky
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Činnost jednotek požární ochrany při povodních
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ informace pro starosty obcí Plzeňského kraje 2011
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC. ÚVODNÍ USTANOVENÍ  Bezpečnostní rada obce byla zřízena jako koordinační orgán pro přípravu na řešení krizových situací.
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Úkoly ochrany obyvatelstva, vč. zaměstnanců
Jednotky požární ochrany
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Nástroje územního plánování
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
VZDĚLÁVÁNÍ STAROSTŮ v oblasti krizového řízení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ BOLATICE
Základy krizového řízení
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Krizové řízení školení starostů obcí v Českých Budějovicích
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
HZS ČR organizace a řízení
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Organizační členění ÚO
Jednotky požární ochrany
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Krizové řízení Ing. Jakub Dostál
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Krizové řízení Seminář.
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
Novela krizové legislativy a způsob zpracování krizového plánu ORP
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Bezpečnost České republiky - vývojové trendy - Vilém ADAMEC.
S y s t é m hospodářských opatření pro krizové stavy v působnosti obcí (ORP) Odbor koncepce a koordinace hospodářských opatření Praha 2011.
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení por. Mgr. Barbora Pálková Školení zpracovatelů PKP
T 11 Ústavní základy zajišťování bezpečnosti České republiky Mgr. Tomáš Zbořil Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Mimořádné události. OBSAH: Právní základ Vymezení základních pojmů Příčiny, následky pohrom /MU, (dominoefekt) Typy pohrom / MU Analýza rizika (identifikace.
1 OCHRANA OBYVATELSTVA Mgr.Bohumír MARTÍNEK,Ph.D. Vedoucí Ústřední odborné rady ochrany obyvatelstva SH ČMS.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Narušení bezpečnosti. OBSAH: Vymezení základních pojmů vážících se k narušení bezpečnosti Řízení bezpečnosti území Nástroje veřejné správy využitelné.
KONCEPCE ENVIRONMENTÁLNÍ BEZPEČNOSTI Základní dokumenty Bezpečnostní strategie NATO Mezinárodní strategie pro snižování rizika katastrof OSN.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ I MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST DRUHY MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VŠEOBECNÉ ZÁSADY CHOVÁNÍ LINKY TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ.
ÚVOD: Činnost správních orgánů a obcí, právnických a podnikajících fyzických osob v IZS (3)
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Zahájení cvičení „ZÓNA 2010“ plk. Ing. Ivan Koleňák MV-GŘ HZS ČR.
OCHRANA OBYVATELSTVA Mgr. Bohumír MARTÍNEK, Ph. D.
Havarijní plán kraje.
Humanitární pomoc - HZS ČR
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
Krizový management ve veřejné správě
Jednotky požární ochrany
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Přehled živelních pohrom
Příprava občanů k obraně státu …
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC
Zdravotnictví v systému krizového řízení
Transkript prezentace:

Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních rizik, - plánování, organizování, realizaci a kontrolu činností prováděných v souvislosti s řešením krizové situace

Bezpečnostní rady * Bezpečnostní rada státu Stálý pracovní orgán vlády pro koordinaci bezpečnosti a přípravu návrhů k zajištění bezpečnosti ČR * Bezpečnostní rada kraje, * Bezpečnostní rada obce (jedná se o obec určenou podle § 15 odst. 4 písm. a) jsou koordinačními orgány pro přípravu na krizové situace.

Ústřední krizový štáb Ústřední krizový štáb zřizuje vláda a je jejím pracovní orgánem: k řešení krizových situací jakož i při hrozbě krizové situace

zřídit krizový štáb obce. (odst. 2 § 23) Krizové štáby Krizový štáb je pracovní orgán k řešení krizových situací. Jako svůj pracovní orgán jej mají za povinnost zřídit:          ministerstva a jiné správní úřady;          Česká národní banka;          hejtman krajského úřadu;          starosta určené obce ( písm. b) odst.2 § 21) Pozn.: k řešení kriz. situací může starosta obce zřídit krizový štáb obce. (odst. 2 § 23)

Plány reakce Plán k provádění záchranných*1 a likvidačních prací*2 HAVARIJNÍ PLÁN Plán obsahující souhrn krizových opatření a postupů k řešení krizových situací KRIZOVÝ PLÁN

Zpracování havarijních plánů Krajský úřad při výkonu státní správy zpracovává havarijní plán kraje Plní HZS kraje Krajský úřad při výkonu státní správy zpracovává vnější havarijní plán (plní HZS kraje) Vnější havarijní plán pro potřebu správního obvodu obce s rozšíř. působností (zpracovává HZS kraje)

Zpracování krizových plánů ministerstva a jiné správní úřady, Česká národní banka (zpracovávají) HZS kraje (zabezpečuje zpracování krizového plánu kraje) určené obce (rozpracovávají úkoly krizového plánu kraje)

Plán akceschopnosti Cíl, obsah Obsahuje reakci zpracovatele krizového plánu na vyhlášení krizových stavů a opatření k zajištění vlastní ochrany před následky krizových situací (+ úkoly ke zpohotovení kriz. štábu , aktivizaci sil a prostředků)

Krizová situace Krizovou situací se rozumí mimořádná událost při níž je vyhlášen: stav nebezpečí nebo nouzový stav nebo stav ohrožení státu.

Mimořádná událost Mimořádnou událostí se rozumí: škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy, a také havárie, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí a vyžadují provedení záchranných a likvidačních prací.

Krizové stavy Nouzový stav Stav ohrožení státu Válečný stav Stav nebezpečí

Stav nebezpečí Stav nebezpečí se jako bezodkladné opatření může vyhlásit, jsou-li v případě živelní pohromy, ekologické nebo průmyslové havárie, nehody nebo jiného nebezpečí ohroženy životy, zdraví, majetek, životní prostředí nebo vnitřní bezpečnost a veřejný pořádek, pokud nedosahuje intenzita ohrožení značného rozsahu, a není možné odvrátit ohrožení běžnou činností správních úřadů a složek IZS.

Hospodářská opatření pro krizové stavy Hospodářským opatřením pro krizové stavy se rozumí organizační, materiální nebo finanční opatření přijímané správním úřadem v krizových stavech pro zabezpečení nezbytné dodávky: výrobků, prací a služeb, bez níž nelze zajistit překonání krizových stavů, dále se používá pojem "nezbytná dodávka".

Plán nezbytných dodávek Subjekt zpracování Ústřední správní úřad (působnosti dle zák. č.2/69) Krajský úřad

Hospodářská opatření pro krizové stavy - cíl Hospodářská opatření pro krizové stavy jsou určena: k uspokojení základních potřeb fyzických osob na území ČR umožňující přežití krizových stavů bez těžké újmy na zdraví (dále jen pojem: "základní životní potřeba"), pro podporu činnosti ozbrojených sil, ozbrojených bezpečnostních sborů, hasičských záchranných sborů a havarijních služeb pro podporu výkonu státní správy.

Regulační opatření Regulační opatření slouží - ke snížení spotřeby nedostatkových surovin, výrobků a energií - nebo usměrnění spotřeby kdy krizová situace nabývá takového rozsahu, že běžné ekonomické nástroje nejsou při zajišťování nezbytných dodávek dostatečně účinné. Regulační opatření mohou být vyhlášena jen na nezbytně nutnou dobu. K jejich zrušení musí dojít nejpozději při zrušení krizových stavů.

Regulační opatření prodeje Za stavu nebezpečí může krajský hejtman zavést regulaci prodávaného zboží v obchodní síti a stanovit 1. způsob, jakým bude regulováno množství zboží prodávané spotřebiteli, 2. maximální množství zboží, na něž vznikne spotřebiteli nárok, 3. okruh spotřebitelů, kterým budou vybrané položky zboží dodávány přednostně

Humanitární pomoc Humanitární pomocí se rozumí opatření prováděná za účelem pomoci obyvatelstvu postiženému mimořádnou událostí, v jejichž rámci se využívají lidské a materiální zdroje.

Přidělování zásob pro humanitární pomoc Za přidělení zásob pro humanitární pomoc fyzickým osobám vážně postiženým krizovou situací odpovídá: krajský hejtman, starosta obce s rozšířenou působností nebo starosta určené obce, kterému byly zásoby pro humanitární pomoc poskytnuty.