BIOTICKÉ FAKTORY 4.LEKCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biotické Faktory Jakub Kozel 2.B.
Advertisements

Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Biotické podmínky života
Život na Zemi.
Biotické a abiotické faktory
Potravní vazby rostlin a živočichů
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Narušování souvislostí v biosféře  S vývojem společnosti souvisí rozvoj energetiky, průmyslu a dopravy,  chemizace a mechanizace zemědělství i lesního.
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VZTAHY ORGANISMŮ.
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní pyramida.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Biotické faktory prostředí
Ekologické aspekty liniových staveb
Charakteristika ekosystému
ZEMĚ výjimečná? ...nebo jen jedna z mnoha?.
Biotické podmínky života
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Složky krajiny a životní prostředí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ekosystém.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Krajina a životní prostředí
Úvod do ekologie.
LES ŘASY.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Vztahy mezi organismy.
PŮDA Půda zabírá jen malé množství na povrchu Země.
Společenstva vířníků (Rotifera) v různých typech tůní Daniel Vařecha.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Potravní pyramida, potravní řetězec
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Co jsme již poznali.
Ekosystém lesa a rybníka
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu Pracovní list slouží k zopakování a doplnění učiva. Vyhledávání informací motivuje žáky k zájmu o.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma: Přeměna látek a energií - výživa. Možnost využití: interaktivní tabule.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Název prezentace (DUMu):
Název prezentace (DUMu): Organismy a prostředí
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Etologie.
Bakterie.
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Podmínky života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
Etologie.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

BIOTICKÉ FAKTORY 4.LEKCE

PŘÍMÉ BIOTICKÉ VLIVY vazba dvou a více druhů organismů na sebe vazba cizopasníků (parazitů) v těle hostitelů vazba kořisti a dravce

NEPŘÍMÉ BIOTICKÉ VLIVY organismy se navzájem ovlivňují mění abiotické či přímé biotické faktory zastínění rostlin pod stromy v lese potravní konkurence dvou šelem potravní konkurence dvou býložravců

VLIV ČASU Biologické hodiny 24 hodinové – denní cykly sezónní cykly fotoperiodicita střídání přílivu a odlivu

ZDROJE ENERGIE A LÁTEK V PŘÍRODĚ Hmota ani energie nevzniká a nezaniká. Energie: základním zdrojem energie je Slunce Živé systémy nedokáží energii recyklovat Život na Zemi je podmíněn neustálým přísunem energie Žádný přenos energie není stoprocentní (ztráty) Ke všem projevům života je energie nezbytná

ZDROJE ENERGIE A LÁTEK V PŘÍRODĚ Hmota ani energie nevzniká a nezaniká. Energie: základním zdrojem energie je Slunce Živé systémy nedokáží energii recyklovat Život na Zemi je podmíněn neustálým přísunem energie Žádný přenos energie není stoprocentní (ztráty) Ke všem projevům života je energie nezbytná

Větrná energie

Vodní energie

Energie biomasy

KOLOBĚH LÁTEK V PŘÍRODĚ 5. LEKCE