VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Distribuční politika Petra Krajníková.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Place – místo prodeje (distribuce)
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
DISTRIBUCE.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Mikroprostředí firmy.
DISTRIBUCE.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I

DISTRIBUCE I Autor: Ing. Hana Motyčková EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: přímá distribuce, nepřímá distribuce, velkoobchod Anotace: Výklad formou prezentace vysvětluje pojem distribuce, srovnává přímou a nepřímou distribuci, popisuje funkci distribučních cest a předkládá informace o velkoobchodu. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Následně učitel prověří, zda žáci porozuměli danému tématu - zpětná vazba.

EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Distribuce firmy vyrábějí výrobky – nejsou v přímém kontaktu s kupujícími distributoři – zprostředkovávají přesun zboží ke konečnému spotřebiteli firma musí zvolit správný čas a místo, aby oslovila segment trhu faktor času – zamezit prodlevám mezi výrobou a spotřebou místo – hodnota vnímaná zákazníkem (luxusní zboží - kvalita prodeje a umístění prodejny

EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Distribuce = cesta výrobku od výrobce k zákazníkovi, jeho umístění na trhu zahrnuje činnosti nezbytné pro přemístění zboží od výrobce na místo, kde si zákazníci mohou koupit přímá a nepřímá distribuce přímá distribuce – zboží se dostává od výrobce k zákazníkovi (pekárna, firemní prodejna, zahradnictví)

Distribuce výrobce zákazník nepřímá distribuce přímá distribuce EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Distribuce přímá distribuce výrobce zákazník nepřímá distribuce při distribuci se využívá mezičlánků – jednoho (maloobchod), dvou (velkoobchod a maloobchod), více (zprostředkovatelé, dovozci) každý mezičlánek zvyšuje konečnou cenu pro zákazníka o marži = obchodní rozpětí

Distribuce nepřímá distribuce výrobce maloobchod zákazník výrobce EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Distribuce nepřímá distribuce výrobce maloobchod zákazník výrobce velkoobchod maloobchod zákazník výrobce dovozce maloobchod zákazník

Srovnání přímé a nepřímé distribuce EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Srovnání přímé a nepřímé distribuce přímá distribuce: + přímý kontakt výrobce se zákazníkem + zpětná vazba prodejce - zákazník - horší podmínky pro propagaci nepřímá distribuce: + účinnější prodej zboží - riziko platební neschopnosti zprostředkovatele - nárůst ceny, malá zpětná vazba - ztráta kontroly výrobce nad zbožím

Funkce distribučních cest EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Funkce distribučních cest obchodní – skládá se z obchodních vztahů mezi výrobcem, mezičlánkem a konečným spotřebitelem logistická – zahrnuje fyzickou distribuci výrobku od výrobce k zákazníkovi, logistika e zabývá dopravou, skladováním a manipulací se zbožím podpůrná – pomoc prodeje zboží, mezičlánky se mohou podílet na třídění zboží, výzkumu, propagaci, finanční pomoci

EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Distribuce intenzita prodeje - způsob přesunu zboží, jak se bude realizovat prodej prodej intenzivní výrobek denní spotřeby, co nejblíž zákazníkovi daný výrobek ve velkém počtu prodejen základní potraviny, noviny

Distribuce prodej selektivní výhradní prodej EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Distribuce prodej selektivní nároky na prodej, zboží je pro kupujícího zajímavé, úsilí ke koupi specializované prodejny – zákazník očekává vyškolený personál knihkupectví, prodejna s elektronikou výhradní prodej luxusní a značkové zboží za zbožím cestovat dobrá adresa prodejny, omezený počet šperky, kosmetika, automobily, oblečení

EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Velkoobchod Realizuje obchod mezi jednotlivými podnikatelskými subjekty na trhu VO nakupuje zboží od výrobců za účelem dalšího prodeje MO zabývá se obchodováním ve velkém měřítku není primárně určen pro koncového spotřebitele sladění časového nesouladu mezi výrobou a spotřebou

Velkoobchod pro rychle se kazící potravinářský sortiment - zbytečný EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Velkoobchod pro rychle se kazící potravinářský sortiment - zbytečný funkce VO široký sortiment od různých výrobců slaďuje časový nesoulad mezi V a Sp možnost úvěru na nakupované zboží přebírá riziko za nakoupené zboží pomáhá při podpoře zboří (reklama, podpora prodeje) balí zboží, nechává je dozrát, zajišťuje přepravu informuje MO o nabízeném sortimentu

EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Velkoobchod Typy VO tradiční – zboží nakupuje od výrobců a prodává dál MO, zboží je vlastnictvím VO VO s doplňkovými službami všeobecný VO (široký sortiment) produktový VO omezený sortiment na jednu produktovou řadu (elektronika, ovoce, zelenina, stavební materiál) Cash & Carry – prodej drobným obchodníkům, placení v hotovosti, vlastní doprava (Makro – 12, registrace – karta)

EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Velkoobchod agenti a komisionáři – velkoobchodníci, kteří nevlastní prodávané zboží, zprostředkování nákupu a prodeje určitého zboží agenti zboží neskladují zabezpečují přímou dodávku ke spotřebiteli komisionáři přebírají zboží na základě komisionářské smlouvy od výrobce a za prodej získávají provizi

EKO VY_32_INOVACE_EKO_17 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.