Brno, Mgr. Libor Mikulášek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní informace o přijímacím řízení ke vzdělávání na SŠ
Advertisements

Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
INTEGRACE A LEGISLATIVA
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
NÁVRH ZMĚN KONCEPCE ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PRAHA 2012
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Různé role zástupce ředitele školy
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
PhDr. Ivana Slavíková PedF UK, únor 2013 Program:
Výchovní poradci Brno 7. a 8. dubna 2010.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
JEDNOTNÉ ZKOUŠKY PRO ŽÁKY SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Romana Jezberová – metodička tvorby JZZZ Konference IPn NZZ_2.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Individuální integrace směřující k inkluzi
Financování regionálního školství
LEGISLATIVA.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vybrané úpravy dle zákona č. 82/2015 Sb. Karel Bárta
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů + IVP ve škole – → přestávka – → 2. Další činnosti výchovného.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Individuální vzdělávací plán
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 24. září 2015 Harrachov Dana Štěpánová.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
1 Chystaná novela školského zákona Mgr. Jaroslav Fidrmuc náměstek pro řízení sekce vzdělávání Asociace středních průmyslových škol ČR Špindlerův Mlýn,
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Porada s řediteli škol a školských zařízení
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Liberecký inspektorát ČŠI
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018.
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Brno, 9.10.2014 Mgr. Libor Mikulášek Právní normy a praxe v oblasti výchovného poradenství (aktuální problémy) Brno, 9.10.2014 Mgr. Libor Mikulášek

na úvod Proč třeba znát právní normy (ZP, ZOOÚ, ŠZ, ZoPP…) Co je dobré znát… Základní pojmy: VP, ŠPZ, ŠPP, ŠP, ŠSP, PPP, SPC, SVP….VPU, VPCH Kde hledat základní informace Kdo poskytuje služby výchovného a pedagogicko-psychologické poradenství a kdo je příjemcem péče: „běžní“ žáci…. Děti, žáci, studenti se spec.vzděl.potřebami z.z. a pedagogové

Rovnost nebo spravedlnost?

školský zákon 192 §§, není třeba vše znát zpaměti, ale… § 2, odst. 1 b) – zohledňování vzdělávacích potřeb jednotlivce § 16 – 3 kategorie, kompetence odst. 5, práva odst. 6 a 7, odst. 9 – asistent ped. § 17 – nadaní, kdy se vyjadřuje ŠPZ § 18 – IVP § 20 – cizinci § 21 práva (1e,f), a povinnosti (2a, 3c)

předškolní vzdělávání, OŠD Šk. zákon: § 36 - Povinnost docházet, (nikoli se vzdělávat :-) Předčasný nástup – odst.3) § 37 – OŠD, odst 1) …doložení žádosti z.z. dop.posouzením špz + odb.lékaře termín 31.5. ! % odkladů…. Vyhl.č. 14/2005 Sb. § 1a odst. 6 a 7

základní vzdělávání školský zákon: § 41 – indiv. vzdělávání § 47 – přípravné třídy (i ve vyhl 48 - § 7) § 51 – hodnocení žáka s VPU Vyhl 48/2005 Sb. § 14 – hodnocení žáků § 15 – slovní hodnocení (vč. předcházení neúspěchům) § 24 – vytvoření podmínek k všestr. rozvoji individuálně integrovaného žáka

vzdělávání ve SŠ Vyhl. 177/2009 Sb.: Přihlašování k MZ § 4, odst 1 g), h) § 20 celý (PUP), podmínky přiznání rozdělení do skupin dle závažnsoti postižení, možnost úpravy MZ Možnost přidělení asistenta pedagoga Příloha č. 2 kategorizace žáků s PUP Odst. 5) – SPU a ostatní Příloha č. 3 formy uzpůsobení (A-E) Vyhl. 14/2005 Sb o středním vzdělávání- §§ 2 (počty ž.), 4 (pravidla hodnocení), 5 (IVP)

Vyhláška o poskytování por. služeb…. 72/2005 Sb Vyhláška o poskytování por. služeb….72/2005 Sb. v platném znění (116/2011) § 1 odst.3 a 5 – informovanost, dokumentace o poskytnutí informace v § 4) Informovaný souhlas Přílohy: č 1 – standardní činnosti porade č 2 – standardní činnosti center Č 3 – standardní činnosti školy (VP, MP, ŠP a ŠSP)

Vyhláška o vzdělávání dětí, žáků a studentů se SVP a …. 73/2005 Sb Vyhláška o vzdělávání dětí, žáků a studentů se SVP a ….73/2005 Sb. v platném znění (147/2014 Sb.) Změna ve vyhl. 103/2014 § 3 odst. 5) § 9 odst. 3) Přechodná ustanovení… Příloha: Minimální rozsah údajů a informací pro udělení IS se zařazením ž. do některé z org. forem vzdělávání….

návrhy změn Přípravné ročníky Spec. vzdělávací potřeby Namísto kategorizace postižení katalog potřeb (5 stupňů podpory) Zvažuje se zavedení povinného posledního ročníku MŠ Není dořešena otázky inkluzivního vzdělávání dětí s LMP.

Kdo jste vydrželi….  Děkuji za pozornost, prezentaci možno stáhnout u pořadatelů….

www.literacyportal.eu